Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

o.b.lix

#7215
Sitat fra: jlan på mandag 06. april 2020, klokken 16:14
Det faktisk av og til den som bremser opp som får skylden ja.
https://www.tv2.no/a/6530173/

Ikke akkurat:
IF, som er kvinnens forsikringsselskap, er ikke enig i konklusjonen til den uavhengige bransjenemnden. Selskapet mener videoen viser at det ikke er åpenbart at kvinnen er ansvarlig for ulykken og har derfor bestemt at hun ikke vil lide noe bonustap som følge av hendelsen. Selskapet tar likevel regningen.


Som i praksis betyr at IF ikke vil bruke penger på en rettsak, selv om de tror de ville vunnet den. Dvs at bakerste bil sannsynligvis ville fått skyld i en rettsak.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Svein_H

#7216
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 07. april 2020, klokken 09:42
Sitat fra: jlan på mandag 06. april 2020, klokken 16:14
Det faktisk av og til den som bremser opp som får skylden ja.
https://www.tv2.no/a/6530173/

Ikke akkurat:
IF, som er kvinnens forsikringsselskap, er ikke enig i konklusjonen til den uavhengige bransjenemnden. Selskapet mener videoen viser at det ikke er åpenbart at kvinnen er ansvarlig for ulykken og har derfor bestemt at hun ikke vil lide noe bonustap som følge av hendelsen. Selskapet tar likevel regningen.


Som i praksis betyr at IF ikke vil bruke penger på en rettsak, selv om de tror de ville vunnet den. Dvs at bakerste bil sannsynligvis ville fått skyld i en rettsak.

Og du fortsetter med dine egne bastante konklusjoner uten fnugg av dokumentasjon å støtte deg på ser jeg, selv om artikkelen tydelig viser det motsatte. Mitt motsvar til din tolkning vil da være at If ikke tør å gå videre med saken fordi de vet de vil tape, og den argumentasjonen logikken i din siste setning henger jo overhodet ikke på greip. Jeg venter fortsatt på svar fra deg angående ditt forrige innlegg i denne tråden, bare så det er sagt.
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

Electric cars in Norway

#7217
TV 2 hjelper deg nå på TV har Tesla spesial virker det som.

Ulykkelige eiere står frem.  Bilde fra en Finn annonse om han som var dønn ærlig i annonsen.

Jeg tror forbrukerrådet&tv2 har bestemt seg for å ta Tesla skikkelig nå....

Trist for alle parter inkl Tesla Norge og jeg synes ikke det gagner overgang til elbil samfunnet. Men er det slik - så er det slik.

Men det heter jo at kunden har alltid rett så da er det vel slik da.
Da blir det fort et klageparty på Tesla sin bekostning  🥳

Det ble ikke nevnt at Tesla i sin tid sørget for å bidra sterkt til å få i gang elbil fokuset i hele verden.

Electric cars in Norway

#7218
Og det ligger video på TV2.no også

https://www.tv2.no/underholdning/11350579/

alagerqv

Felles for oss som var med i kveldens program er jo at Tesla har levert en b-vare de ikke reparerer. Flere av feilene jeg viste frem på min bil er jo også laget av Tesla. Jeg brukte ikke nærmere 800k for å ha bilen på verksted igjen og igjen. Tok 19 mnd å få utbedret feilene som var ved levering. I mellomtiden hagler det med nye feil, senest i dag har jeg reklamert på ny feil til Tesla sine advokater i DLA Piper.

Electric cars in Norway

Ja. Det virker ikke som enkle saker dette her.

Og såkalte "B-varene" eller  "mandagsbiler" eller "siste bil laget før felles ferien"  ::) de finnes vel hos mange bilfabrikanter.

Jeg tenker at den medieomtalen Tesla fikk på gårsdagens program ikke er bra.

Og hadde det ikke vært enklere om Tesla isteden bare kjøpte tilbake de svært få bilene dette gjelder?

Tesla har da råd til dette. Så kunne de heller brukt de bilene som interne servicebiler?

Tesla kjøpte jo den Taxi bilen med de røde setene mener jeg å huske. Vi diskuterte jo det på et annet sted her inne. Han måtte aldri igjen kjøpe Tesla var kravet :D

Ja ja bare mine tanker etter å ha sett TV2 programmet.

Håper det ordner seg for deg og de andre da :+1:

turfsurf

Kjente igjen en del av feilene på de bilene, men det var noen som fremsto som litt syting mere enn reelle problemer. Det er synd, for det distraherer fra de virkelige problemene. Panelgap på bakluka det justerer Tesla, og de dråpene ned fra fw døren? Tesla justerer pakningene hvis det virkelig lekker. Gul ramme rundt skjerm? Det får man faktisk fikset etter hvert, selv om det kan ta tid...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

alagerqv

Du må gjerne se på det som syting om du tar en feil isolert sett. Men når det er en endeløs rekke med feil som kommer hele tiden, og de ikke reparer de, selv når bilen er på verksted ukesvis av gangen, så blir det ett problem. Og tilliten til verkstedet er på ett meget lavt nivå for min del. De løse dørtrekkene og vindu som er så skjevt satt inn ett det regner så mye vann inn på fører at man blir våt ved kjøring i regnet, er laget av mitt lokale verksted på Rud ifbm utbedring av andre mangler. Ting kan oppstå på en hvilken som helst bil, men jeg aldri opplevd noen som gjør så lite for å utbedre det som Tesla. Og når standardsvar er at «det er innenfor Tesla sine spesifikasjoner» eller at «saken er vurdert av ett jurdisk og teknisk team» er det vanskelig å få gjort noe. Min bil, slik jeg oppfattet det på NAF testen, har mangler som gjør at den ikke blir godkjent på PKK...

Electric cars in Norway

#7223
Sitat fra: turfsurf på fredag 17. april 2020, klokken 07:10
Kjente igjen en del av feilene på de bilene, men det var noen som fremsto som litt syting mere enn reelle problemer. Det er synd, for det distraherer fra de virkelige problemene. Panelgap på bakluka det justerer Tesla, og de dråpene ned fra fw døren? Tesla justerer pakningene hvis det virkelig lekker. Gul ramme rundt skjerm? Det får man faktisk fikset etter hvert, selv om det kan ta tid...

Javel..."men det var noen som fremsto som litt syting mere enn reelle problemer."

Det får være din mening og kansje du har rett i det. Jeg vet ikke det.

Men jeg tenker slik at når både TV2 med Forbrukerrådet velger å la TV2 kjøre et 9 minutters innslag i beste sendetid så har nok ikke de fagfolkene vurdert at det er for mye "syting" men men hva vet jeg?

Mitt poeng er ikke "syting men at Tesla Motors Norge TAPER  omdømme og  de har Musk sin romslige lommebok som hadde hatt råd til å kjøpe tilbake de få bilene og dermed ikke tapt ansikt i dette programmet.

Videre så tenker jeg på at det satt sikkert mange hjemme i TV stuene rundt i Norge som dermed fikk nok et argument for å "aldri kjøpe seg elbil" "for det er bare problemer med elbiler" og de kjøper diesel eller bensin  bil neste gang og det er jo trist.

Electric cars in Norway

#7224
Algerqv: godt sagt. Og som det heter "du som har skoene på - vet jo best hvor skoene trykker" :+1:

Ja ja som sagt Lykke til med ditt case overfor Tesla Norge.

Algerqv skrev:
"Du må gjerne se på det som syting om du tar en feil isolert sett. Men når det er en endeløs rekke med feil som kommer hele tiden, og de ikke reparer de, selv når bilen er på verksted ukesvis av gangen, så blir det ett problem"

Electric cars in Norway

Noe helt annet.....  ;) ;)  ser først nå at dette TV2 innslaget også ligger på FB gruppen og har allerede 55 kommentarer... 

Jeg antar dette dermed blir en snakkis i miljøet fremover også...

Electric cars in Norway

#7226
Noe helt annet. Jeg ser først nå at TV2 /Broom virkelig skal ta rollen som
"BILENS BESTEVENN" og har nylig lansert/relansert kansje? en portal for slikt.

Dette liker jeg godt :+1: og det gjelder jo alle bilmerker - der man kan lese seg opp FØR man kjøper den aktuelle bilen litt som "Forbrukermakt"... Det gjelder enten man går i fossil bil fella eller kjøper seg elbil :+1:

Jeg likte også veldig godt alt det som står av Tesla omtaler der inne og kopierer inn denne under i det han ene der inne skrev. Se lenken under og kopi:

"Aldri mer fossilbil, sier denne eieren som også har en Tesla Model 3. Dette er også en fornøyd eier som gir bilen 9,6 poeng, og som sier at han nå sparer 1.000 kroner uka i forhold til da han var BMW-eier. Grunnen ser du i faksimilen over ..osv osv osv ......."

https://www.tv2.no/broom/11227540/

1000kwh

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 16. april 2020, klokken 20:49
Og det ligger video på TV2.no også

https://www.tv2.no/underholdning/11350579/
I stedet for å lage en køddeannonse og skrike etter oppmerksomhet, så kunne ha listet opp feilene og solgt bilen på normalt vis. For jeg tror de fleste enten ikke tenker over disse tingene eller hadde bare latt være å gjøre noe med det. Kanskje ta det på ordinær service.

alagerqv

Eller så kunne jo Tesla reparert bilene. Ville du kjøpt en bil med en lang liste med feil og mangler?

Thomas Parsli

Sitat fra: 1000kwh på fredag 17. april 2020, klokken 09:32
I stedet for å lage en køddeannonse og skrike etter oppmerksomhet, så kunne ha listet opp feilene og solgt bilen på normalt vis.

Jeg tror du er inne på noe...

Flere av sakene som har blitt løftet frem i mediene har vært vinklet på en måte som gjør at jeg merker en gryende sympati med Tesla  :-[
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA