Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. november 2019, klokken 08:25
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 30. november 2019, klokken 00:12
Innside og utside er likt uansett hvilken side av bilen du monterer hjulet ;D
Ikke at det hjelper så veldig på slitasjen å montere hjulene på motsatt side på samme aksel.
Du skjønte ikke dette nei. Poenget er at vinterhjulene ikke har inn/utside merking, kun rulleretning, så de kan man redusere slitasjen på ved å bytte side og omlegging. Sommerhjulene har forskjellig inn/utside, så blir de slitt på innsiden kan man ikke gjøre dette, siden innside på dekket alltid vil må være innside.

Fint om du forklarer for oss mindre smarte hvordan du skal få innside på et dekk til å bli på utsiden i stedet uten å ta dekket av felgen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

1000kwh

Sitat fra: Rosstopher på lørdag 30. november 2019, klokken 08:42
Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. november 2019, klokken 08:25
Sitat fra: sjokomelk på lørdag 30. november 2019, klokken 00:12
Innside og utside er likt uansett hvilken side av bilen du monterer hjulet ;D
Ikke at det hjelper så veldig på slitasjen å montere hjulene på motsatt side på samme aksel.
Du skjønte ikke dette nei. Poenget er at vinterhjulene ikke har inn/utside merking, kun rulleretning, så de kan man redusere slitasjen på ved å bytte side og omlegging. Sommerhjulene har forskjellig inn/utside, så blir de slitt på innsiden kan man ikke gjøre dette, siden innside på dekket alltid vil må være innside.

Fint om du forklarer for oss mindre smarte hvordan du skal få innside på et dekk til å bli på utsiden i stedet uten å ta dekket av felgen.
Han mener vel at de skal tas av felgen ja ;)

turfsurf

Sitat fra: 1000kwh på lørdag 30. november 2019, klokken 08:46

Han mener vel at de skal tas av felgen ja ;)
Stemmer. Og det kan man bare gjøre med vinterdekkene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Rosstopher

Sitat fra: turfsurf på lørdag 30. november 2019, klokken 11:16
Stemmer. Og det kan man bare gjøre med vinterdekkene.

Så ikke at du hadde skrevet omlegging. Beklager min spydige kommentar. Men man må vel ha ganske seriøs skjevslitasje før dette blir lønnsomt?
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Amoss

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=23019
Sitat
Utladet Tesla stengte fil på E6: Klokka 08.44 melder Øst politidistrikt om en Tesla som har gått tom for strøm i Nordbytunnellen på E6.

- Ei fil er derfor stengt og det er noe kø. Bilberging er på vei, skriver politiet.

En halvtime senere skriver Vegtrafikksentralen Øst at veien er åpen for trafikk igjen.
Model S 85D

Klykken

Godt gjort å ikke ta hensyn til advarslene. Kunne vært en feil på denne, dog...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Sitat fra: Klykken på onsdag 04. desember 2019, klokken 11:04
Godt gjort å ikke ta hensyn til advarslene. Kunne vært en feil på denne, dog...
Kan være hva som helst. Punktert dekk kan bli til strømtom :D

Klykken

Det er sant, men det ville jo ikke vært like "click worthy". :) Det vil vi vel aldri få vite.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Amatøren

Sitat fra: E24DSB fortviler over nødanrop fra Tesla-biler: Samme bil ringte nødnummeret 126 ganger på én natt

Den samme Tesla-bilen ringte nødnummeret 126 ganger i løpet av en natt i oktober. Da så Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap seg grundig lei.


Tesla Model 3 er utstyrt med en SOS-knapp som lar bilen ringe nødnummeret dersom den aktiveres. Det gjør den imidlertid også av seg selv. (Bildet er tatt i forbindelse med en biltest av Model 3).

Foto: Hanne Hattrem / VG


DSB bønnfalte Tesla om å fikse problemet med at bilene ringer nødnummeret ved en feil, etter tre hendelser i slutten av oktober som satte kapasiteten ved 110-sentralen i Bergen under sterkt press.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Klykken

Ble løst i oktober, og skriver om det nå.... Nyhetstørke i disse dager?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

ok67

Tesla på autopilot gikk amok er overskrifta på SOL.

Dinside er litt meir edrueleg "Tesla på autopilot krasjet i politibil - og fortsatte ferden"
https://www.dinside.no/motor/tesla-pa-autopilot-krasjet-i-politibil---og-fortsatte-ferden/71937865
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Klykken

Det er jo en kjekk oversikt over de fleste nyhetssider i Norge.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

o.b.lix

Sitat fra: Klykken på fredag 20. desember 2019, klokken 08:49
Det er jo en kjekk oversikt over de fleste nyhetssider i Norge.

I hovedsak oppsummering av Aller Media sine nettsider, kunne jeg se.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA