Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Klykken

#7066
Vedr. sammenligningen til top gear: https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/dpmjiv/in_their_comparison_against_the_porsche_taycan/

Bl.a. er range mode på på Teslaen under testen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Øggen

Berre å sjå videoen i linken det......😂
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Counterpointer

Det er bare en billengde som skiller i drag racet mellom en svær familiebil og toppmodellen av en sportsedan fra et sportsbilmerke, det er helt akseptabelt. Spesielt når det er Topgear som tester. Det er jo en vesentlig prisforskjell også.

Lurer imidlertid på hva som gjør at de oppgir toppfart som begrenset til 260 når den tydelig ikke er det. På alle biler jeg har kjørt med elektronisk begrensning så stopper den enten nøyaktig på kilometeren på speedometeret eller på nøyaktig GPS fart. Her er Porsche litt uetterrettelige, dette har ikke noe med å være konservativ i spesifikasjonene som er mer variable ( 0-100 f.eks).

Kanutten


OhmPaPa

#7071
Bare sprell du, Kanutten - men når de tester Taycan mot den gamle Model S og attpåtil har på Range mode (som gjør at batteriet ikke varmes fort opp) så lukter det.

Og så har du en analyse gjort av av DragTimes borti Statene:

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-porsche-taycan-top-gear-drag-race-fake-results-video/

SitatWith this in mind, the veteran drag racer noted that there seems to be several things that are wrong about the results of Top Gear's quarter-mile race between the Porsche Taycan Turbo S and the Tesla Model S Performance. The motoring publication listed the Model S' 0-60 mph time at 2.68 seconds, its 0-100 mph at 6.46 seconds, and its quarter-mile time at 11.08 seconds at 124.0 mph. The DragTimes host noted that this immediately rings some alarm bells, as the Model S Performance is known to clock 10.6-second quarter-mile times regularly.

But it gets stranger. Looking at the figures listed by Top Gear after the two vehicles' drag race, it appears that the publication basically copy-pasted the exact same performance figures of the Model S from a race against a Mercedes AMG E63S from 2017. This, according to Brooks, is highly suspicious, since the chances of a vehicle having the exact same 0-60 mph, 0-100 mph, quarter-mile time, and trap speed in two different drag races are incredibly thin.

Apart from this, the DragTimes host argued that the Model S which raced against the Taycan Turbo S did not seem to be in Launch Mode. This is because the Model S squats when Launch Mode is engaged, something that did not seem to happen in Top Gear's video. The motoring publication did not seem to engage the full capabilities of Ludicrous Plus Mode as well, as the graphics on the vehicle's MCU and instrument cluster do not feature the same settings as a Model S with its maximum performance enabled.

Se mere her om noen vil:

https://youtu.be/lE9eJtG8jaU


Det er jo bare så teit når Taycan kanskje kunne ha vunnet fair & square mot Teslaen. Men nå får mange inntrykk av at Taycan ikke kan vinne uten å jukse.

Klykken

Spiller jo EGENTLIG ingen rolle hven vinneren "rett frem er". Porsche er jo en racer på bane også, og der kommer uansett TMS til kort.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Kanutten

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 31. oktober 2019, klokken 18:16
Bare sprell du, Kanutten - men når de tester Taycan mot den gamle Model S og attpåtil har på Range mode (som gjør at batteriet ikke varmes fort opp) så lukter det.

Og så har du en analyse gjort av av DragTimes borti Statene:

https://www.teslarati.com/tesla-model-s-porsche-taycan-top-gear-drag-race-fake-results-video/

SitatWith this in mind, the veteran drag racer noted that there seems to be several things that are wrong about the results of Top Gear's quarter-mile race between the Porsche Taycan Turbo S and the Tesla Model S Performance. The motoring publication listed the Model S' 0-60 mph time at 2.68 seconds, its 0-100 mph at 6.46 seconds, and its quarter-mile time at 11.08 seconds at 124.0 mph. The DragTimes host noted that this immediately rings some alarm bells, as the Model S Performance is known to clock 10.6-second quarter-mile times regularly.

But it gets stranger. Looking at the figures listed by Top Gear after the two vehicles' drag race, it appears that the publication basically copy-pasted the exact same performance figures of the Model S from a race against a Mercedes AMG E63S from 2017. This, according to Brooks, is highly suspicious, since the chances of a vehicle having the exact same 0-60 mph, 0-100 mph, quarter-mile time, and trap speed in two different drag races are incredibly thin.

Apart from this, the DragTimes host argued that the Model S which raced against the Taycan Turbo S did not seem to be in Launch Mode. This is because the Model S squats when Launch Mode is engaged, something that did not seem to happen in Top Gear's video. The motoring publication did not seem to engage the full capabilities of Ludicrous Plus Mode as well, as the graphics on the vehicle's MCU and instrument cluster do not feature the same settings as a Model S with its maximum performance enabled.

Se mere her om noen vil:

https://youtu.be/lE9eJtG8jaU


Det er jo bare så teit når Taycan kanskje kunne ha vunnet fair & square mot Teslaen. Men nå får mange inntrykk av at Taycan ikke kan vinne uten å jukse.

Det er jo akkurat dette som er sprelling... Hvorfor gidder noen å bruke så mye tid og krefter på noe som er så lite viktig? Jeg sliter også veldig med å finne noe mer troverdighet i det ovenstående enn testen til Top Gear. Begge deler kan være "fake news" for alt jeg vet, men who cares?

OhmPaPa

Sitat fra: Kanutten på torsdag 31. oktober 2019, klokken 19:45
Det er jo akkurat dette som er sprelling... Hvorfor gidder noen å bruke så mye tid og krefter på noe som er så lite viktig?

Vel du gjør det tydeligvis - så hvorfor?

Selv syns jeg å sjekke forumet er mere gøy enn alt som er på TV. Og avkobling fra jobben har jeg behov for.

Kanutten

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 31. oktober 2019, klokken 20:08
Vel du gjør det tydeligvis - så hvorfor?

Selv syns jeg å sjekke forumet er mere gøy enn alt som er på TV. Og avkobling fra jobben har jeg behov for.

Ok!

Amatøren

Sitat fra: TV2.noTesla kjørte på autopilot – krasjet i bom

OSLO: Teslasjåføren har fått førerkortet beslaglagt. Foto: Stringer / Stefan Baldauf

En teslasjåfør brukte funksjonen autopilot da han søndag morgen krasjet i en bom ved innkjøring til Festningstunnelen i Oslo.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Øyvind.h

Bør resultere i permanent inndragning av autopilot for eieren :)
Eller... føreren har vel kanskje lært nå...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

#7078
Sitat fra: Amatøren på søndag 03. november 2019, klokken 10:24
Sitat fra: TV2.noTesla kjørte på autopilot – krasjet i bom

OSLO: Teslasjåføren har fått førerkortet beslaglagt. Foto: Stringer / Stefan Baldauf

En teslasjåfør brukte funksjonen autopilot da han søndag morgen krasjet i en bom ved innkjøring til Festningstunnelen i Oslo.

Ikke bra dette her - det kunne jo endt mye verre..
Å slippe rattet og ta blikket vekk fra kjørebanen er aldri en god ide.......
Lurer på straffereaksjonen i slike tilfeller - burde jo sidestilles med kjøring i påvirket tilstand.......

Daniel_0007

Burde ikke autopiloten sett at det var noe i veien og stoppet? Eller er kanskje en bom for smalt
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA