Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Muffinman


Rosstopher

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 25. september 2019, klokken 11:22Men det som var mest oppsiktsvekkende i dette vedtaket, var denne formuleringen:
"[..]det faktum at feilen ble oppdaget nesten fem år etter kjøpet, finner utvalget at det ikke er sannsynliggjort en feil ved bilens air condition som skyldes forhold som forelå ved overtagelsen. "

Så nå har man ikke 5 års reklamasjonsrett lengre?

Joda, man har 5 års reklamasjonsrett for "forhold som forelå ved overtagelsen". Det er jo det som ikke er dokumentert her, altså at AC ikke virker pga. feil med bilen fra fabrikk.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Rosstopher

Sitat fra: OlaSpakmo på tirsdag 24. september 2019, klokken 23:23Og kryss fingrene for at du ikke blir påkjørt av en annen bil. Da mener Tesla at et eventuelt hevingskrav bortfaller fordi du etter forbrukerkjøpsloven ikke kan levere tilbake bilen i vesentlig samme stand - selv om reparasjonen er gjort som forsikringssak  ved autorisert verksted (det samme som Tesla bruker til sine reklamasjonsjobber).

Jeg syns ikke det var så underlig, siden Forbrukerklageutvalget her var enige med Tesla.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

OlaSpakmo

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 25. september 2019, klokken 12:23
Sitat fra: emurof på onsdag 25. september 2019, klokken 10:41
Det jeg reagerer på er at den måtte over 20 ganger på verksted.

Han ble jo idømt erstatning på 80.000 eller 4000 pr gang han var på verksted?

Bilen er kjørt 129.000 over fem år og da er nok det et argument at han har god nytte av bilen?


Anken vil vise fasit.

Et tankekors: At jeg (når bilen er operativ) kjører langt med masse vindsus og ikkefungerende radio med det jeg trodde var en premiumbil er jo neppe gøy. Og at man samtidig argumenterer og sier «se så langt du har kjørt - denne må du jo ha mye nytte og glede av» - ja det er direkte småprovoserende...
S85 siden august -13
TMX betalt reservasjon høsten -12, avbestilt pga serviceerfaringer med Tesla Norge.
2 stk TM3 bestilt når det ble åpnet, avbestilles nov -17 pga vedvarende serviceerfaringer med Tesla Norge.

OlaSpakmo

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 25. september 2019, klokken 11:22
Sitat fra: OlaSpakmo på tirsdag 24. september 2019, klokken 23:23
Du hadde kræsjet tre ganger i følge dette vedtaket, og du hadde ikke dokumentert noen av reparasjonene i kravet ditt. Du har kræsjet flere ganger med denne bilen, enn folk flest gjør i løpet av et helt liv.

Ja. En av gangene ble jeg påkjørt av en som ikke overholdt vikeplikt.
De to andre var totalt bremsebortfall, der jeg siger pent og pyntelig inn i foranstoppende bil.
S85 siden august -13
TMX betalt reservasjon høsten -12, avbestilt pga serviceerfaringer med Tesla Norge.
2 stk TM3 bestilt når det ble åpnet, avbestilles nov -17 pga vedvarende serviceerfaringer med Tesla Norge.

Hodetelefoner

#7040
Bremsene forsvinner på alle biler.  Hvis du ikke bruker dem.

MODERATOR

Personangrep slettet.

Poster som med rette har imøtegått personangrepet etter denne posten er også slettet,
da de ikke lenger har noen funksjon.

MVH
Moderator

1000kwh

Sitat fra: OlaSpakmo på onsdag 25. september 2019, klokken 23:25
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 25. september 2019, klokken 12:23
Sitat fra: emurof på onsdag 25. september 2019, klokken 10:41
Det jeg reagerer på er at den måtte over 20 ganger på verksted.

Han ble jo idømt erstatning på 80.000 eller 4000 pr gang han var på verksted?

Bilen er kjørt 129.000 over fem år og da er nok det et argument at han har god nytte av bilen?


Anken vil vise fasit.

Et tankekors: At jeg (når bilen er operativ) kjører langt med masse vindsus og ikkefungerende radio med det jeg trodde var en premiumbil er jo neppe gøy. Og at man samtidig argumenterer og sier «se så langt du har kjørt - denne må du jo ha mye nytte og glede av» - ja det er direkte småprovoserende...
Jeg skal prøve å ikke provosere, men kunne du ikke bruke internettradioen i mellomtiden? :O (det gjorde en i famlien da bilen ble levert med ikkefungerende DAB.. tror DAB er noe som ettermonteres for EU)

Du har nok all rett i å være forbannet og kreve avslag/omlevering. Likevel, kan være greit å finne omveier for problemer.. for din egen del.. særlig hvis Tesla faktisk forsøker å utbedre feilene..

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Joachim@sancon.no

#7044
Sitat fra: JorEl på lørdag 12. oktober 2019, klokken 19:49
Fine ord om modelS (Raven) :)
https://www.nettavisen.no/livsstil/test-tesla-model-s-long-range-2019-oppgradering/3423852176.html

Selv hadde jeg en test tur på ca 6 mil med en Raven P med særdeles lavt forbruk. Nå var del vel ca 20 grader i luften Og tørre og fine veier. Samt at jeg kjørte på AP i 80-90 sone fra trondheim til Stjørdal og retur.

Under test turen ble det foretatt 2 stk launch fra 0 til 100ish og etter ca 1 mil resette jeg trip for å se forbruk på normal langkjøring. Resultatet ble 132wh/km. Absolutt en stor forbedring. P modellen har vel også litt høyere forbruk enn LR. Mektig imponert.

0-100 på P modellen er på grensa til fysisk vondt..


Tiger123


Er dette nå i oktober i Trondheim? Deilig vær da. Og lavt forbruk..

Hvordan var bilen skodd? Jeg ligger på over 200wh/km med min P, 2018. Mest motorveikjøring.

Joachim@sancon.no

Det var I midten av august. Sommerdekk selvsagt. Tror det var 19 toms.

Forbruket viser vel hvor mye bedre Raven modellene er på forbruk.

Sandvika

ifølge en foreløpig forklaring fra sjåføren, ha «oppført seg rart og ikke respondert som forventet».
https://www.budstikka.no/sandvika/tre-bragt-til-legevakt-etter-trafikkulykke-i-sandvika/546825!/

emurof


TeslaModelX

Vedkommende kan vel bare innrømme at autopilot var på og at han/hun ikke var oppmerksom.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA