Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Sveinung1954

Sitat fra: DagfinnN på fredag 16. august 2019, klokken 16:44
Sitat fra: Geirr på fredag 16. august 2019, klokken 16:04
https://www.tek.no/artikler/beskylder-tesla-for-service-helvete-hevder-tre-av-fire-biler-ble-levert-med-feil/471732

Beskylder Tesla for «servicehelvete»: Hevder tre av fire biler ble levert med feil
Click-bate overskrift. Står noget mer nyansert i artikkelen.
Av 11.000 TM3 levert er bare 15 klager kommet til forbruksrådet. Imponerende lavt sier forbruksrådet. Men slikt generer ikke klikk.

Hvor sier de «imponerende lavt»?. Det jeg leser er:

– Det er altså flere klager totalt i år enn i fjor, men ettersom Teslas bilpark har økt såpass drastisk har andelen klager per bil gått betydelig ned. Det har altså vært en forholdsmessig bedring hos Tesla, men de ligger likevel på topp blant bilmerkene om vi ser på tvistegraden, sier Iversen.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Tiger123


Nå koker du suppe på en spiker Geirr...


Hadde vært interessant å vite hvor mange biler som har vært igjennom kollisjonstesten totalt fra start av, eller er det bare de 6 som nevnes?

DagfinnN

Sitat fra: Geirr på fredag 16. august 2019, klokken 17:33
Hvor sier de «imponerende lavt»?. Det jeg leser er:

– Det er altså flere klager totalt i år enn i fjor, men ettersom Teslas bilpark har økt såpass drastisk har andelen klager per bil gått betydelig ned. Det har altså vært en forholdsmessig bedring hos Tesla, men de ligger likevel på topp blant bilmerkene om vi ser på tvistegraden, sier Iversen.

Med negativitetsbriller er jo det ikke lett å lese annet enn det du vil - jeg har ikke sett annet enn at du har gravd opp skitt de siste 3 årene:
"15 av klagene så langt i år er på Model 3, et antall som fremstår som relativt minimalt med tanke på at det er registrert nesten 11.000 Model 3 på norske veier."
Jeg ser klart synonymet mellom relativt minimalt og det jeg skrev. Men når nok ikke inn.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hELgenen

Tror kanskje tyskere er mer vant til mer orden med det meste enn hva Tesla er vant til å levere....
Når 3 av 4 biler hadde et eller annet så er jo det ekstremt høyt. Tipper de var ekstremt nøye
med å gå over bilene og tok alt, men dette gjør de sikkert med alle andre biler også.....
At ikke så mange saker havner på bordet hos forbrukrådet er forståelig - folk flest gir opp og gidder etterhvert ikke
å klage på lakk og finish her og der. Og fungerer bilen så er veldig mange happy med det......

bmw2002

NextMove har understreket at dette ikke dreier seg om kosmetiske ting som panelglipper og skjevt montert soltak som alle Model 3 har.

De har kjøpt Tesla i 5 år og ønsker bare at kvaliteten skal være på nivået Model S hadde tidligere.

o.b.lix

Som ompapapa skriver i "tesla i utenlanske medier" så var det Tesla som sa opp avtalen og ikke NextMove.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Sveinung1954

Tesla Bergen har kontroll som vanlig....(ironi...):

https://e24.no/bil/tesla-motors/marius-andre-fikk-laanebil-fra-tesla-som-var-avregistrert-og-uforsikret/24676839

Marius André fikk lånebil fra Tesla som var avregistrert og uforsikret

Marius André Langø sier han har mistet tillit til Teslas kundeservice. De skal nå gjennomgå sine rutiner.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øggen

#6907
Forøvrig ikkje bra av Bergen å la slikt skje, men må det virkelig ut i media???
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

hELgenen

Sitat fra: Øggen på søndag 18. august 2019, klokken 12:50
Forøvrig ikkje bra av Bergen å la slikt skje, men må det virkelig ut i media???

Hvorfor skulle ikke slikt ut i media?
Om det er Volvo,Renault,Kia eller Mercedes - det betyr ingenting. Har selv aldri sjekket forsikring
og registrerings papirer på lånebiler ifb. verkstedbesøk, men nå vil jeg jo sjekke det ut for å være sikker.
Så jeg synes absolutt denne saken bør omtales i media. Men poenget her er vel at mange er lei av negativ omtale
av Tesla i media? Akkurat det kan jeg forstå, men akkurat denne saken var interessant uansett merke..........

Muffinman

Jeg tenker det må ut i media om incentivet til å ordne opp skal bli sterkt nok. Forhåpentligvis nøyer man seg ikke med å finne noen å skylde på, men lærer av hendelsen og korrigerer systemet slik at det ikke skjer igjen. Feil er gull verdt så lenge de brukes til læring og forbedring. Hvis man nøyer seg med å finne en syndebukk og kanskje til og med kvitte seg med denne mister man alt av verdi og det vil skje på nytt.

Tesla burde seriøst se nærmere på LEAN-filosofien på verkstedene sine :)

Counterpointer

Tesla har en haug med ting de trenger å få mye bedre orden på og det virker som den mest effektive måten å få dem til å gjøre noe er å bruke media, eventuelt rettsvesenet.

Det er dumt, men virker som det ikke er lett å nå frem med dialog.

dundun

Når man nekter å ta telefonen når kundene ringer er det bare rett og timelig å ta det i media i stedet.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

moonbuggy

https://www.elbil24.no/nyheter/elbiler-bulker-mest/71498210
Og selvfølgelig: Tesla topper også her statistikken med en skadefrekvens på 20.4 mot 13 i snitt for el-biler.
Og jeg som trodde Teslas sensore og fantastiske SW skulle hindre dette.
Hvor feil kan man ta...

1000kwh

Sitat fra: moonbuggy på søndag 18. august 2019, klokken 15:13
https://www.elbil24.no/nyheter/elbiler-bulker-mest/71498210
Og selvfølgelig: Tesla topper også her statistikken med en skadefrekvens på 20.4 mot 13 i snitt for el-biler.
Og jeg som trodde Teslas sensore og fantastiske SW skulle hindre dette.
Hvor feil kan man ta...
Jaja, det får så være at vi bulker litt oftere pga de er store.. så lenge vi kjører verdens tryggeste biler så sover jeg godt om natten ;)

Motorwatt

Hvilke kilder bruker du som utnevner Tesla til "verdens sikreste bil"?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA