Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

noto

Folk flest har nok en klar forståelse av at biler pt ikke kan være selvkjørende i begrepets strengt definerte forstand. Tesla har derimot noe man kan kalle selvkjørende egenskaper. Nyanseforskjellen kan fort forsvinne når saken presenteres i media.

SurSnasen

Sitat fra: Muffinman på mandag 01. juli 2019, klokken 21:27
Kjører med AP på vei uten midtdeler. "Nå har jeg hatt selvkjørende bil i mange år, faktisk".

Bare jeg som reagerer mer enn bare litt på dette?

Samme her. Det jeg reagerer mest på er at fører ikke selv legger merke til bilen som krysser hans kjørebane, og først reagerer etter at bilen har reagert. Tydelig at fører burde lære seg å følge med selv, i stedet for å stole på autopiloten. 

noto

Sitat fra: SurSnasen på tirsdag 02. juli 2019, klokken 10:40
Sitat fra: Muffinman på mandag 01. juli 2019, klokken 21:27
Kjører med AP på vei uten midtdeler. "Nå har jeg hatt selvkjørende bil i mange år, faktisk".

Bare jeg som reagerer mer enn bare litt på dette?

Samme her. Det jeg reagerer mest på er at fører ikke selv legger merke til bilen som krysser hans kjørebane, og først reagerer etter at bilen har reagert. Tydelig at fører burde lære seg å følge med selv, i stedet for å stole på autopiloten.

Hele poenget med snutten var at autopiloten reagerte raskere enn han gjorde selv. Om han kunne reagert raskere selv kan man vel ikke vite uten å ha vært med i situasjonen. Uansett greit budskap å formidle at autopiloten i noen tilfeller kan redde skinnet ditt hvis du skulle være uoppmerksom i en plutselig og uventet situasjon.

Joachim@sancon.no

Har selv vært ute for noe lignende i Sverige for et ett par tre år siden. I god driv i venstre feltet nord for Malmø ble det plutselig stillestående kø rett etter en bakketopp. Var ganske fokusert da hastigheten var noe høy, men når jeg trykket inn bremsepedalen var den allerede helt i bunn. Bilen bak klarte ikke samme kraftige brems og styrte heldigvis ut på veiskulderen og stoppet på siden av meg.

Hadde vi ikke hatt automatisk nødbrems så hadde det nok ikke gått bra. Så systemet fungerer!!

Amoss

https://www.nrk.no/nyheter/soker-vw-etter-mulig-pistoltrussel-1.14636061
Sitat
24. juli 2019 kl. 00:53 Søker VW etter mulig pistoltrussel · I Grorud-området i Oslo leter politiet etter en Tesla og en Volkswagen etter at noen skal ha sett en mann i sistnevnte rette en pistol mot personen i Tesla.
Model S 85D

Counterpointer

Sitat fra: Amoss på onsdag 24. juli 2019, klokken 10:28
https://www.nrk.no/nyheter/soker-vw-etter-mulig-pistoltrussel-1.14636061
Sitat
24. juli 2019 kl. 00:53 Søker VW etter mulig pistoltrussel · I Grorud-området i Oslo leter politiet etter en Tesla og en Volkswagen etter at noen skal ha sett en mann i sistnevnte rette en pistol mot personen i Tesla.
Da snakker vi om en skikkelig anti Tesla holdning!

DagfinnN

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. juli 2019, klokken 14:54
Sitat fra: Amoss på onsdag 24. juli 2019, klokken 10:28
https://www.nrk.no/nyheter/soker-vw-etter-mulig-pistoltrussel-1.14636061
Sitat
24. juli 2019 kl. 00:53 Søker VW etter mulig pistoltrussel · I Grorud-området i Oslo leter politiet etter en Tesla og en Volkswagen etter at noen skal ha sett en mann i sistnevnte rette en pistol mot personen i Tesla.
Da snakker vi om en skikkelig anti Tesla holdning!
Eller noe helt annet kriminelt som ikke har noe med bilmerket å gjøre i det hele tatt. Ikke godt å vite.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Muffinman


Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. juli 2019, klokken 19:24
"Pepperfar har fått nok"  :D
Pepperfar har blitt med i Tesla-gruppa på Face nå for å grave opp dritt. Usikker på om jeg synes mest synd på han eller hans familie.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Utrolig. Noen har for mye fritid.

Men så er det jo ikke helt fritt for elbileiere som er medlem av peppergruppa heller da.

arthur

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. juli 2019, klokken 14:54
Sitat fra: Amoss på onsdag 24. juli 2019, klokken 10:28
https://www.nrk.no/nyheter/soker-vw-etter-mulig-pistoltrussel-1.14636061
Sitat
24. juli 2019 kl. 00:53 Søker VW etter mulig pistoltrussel · I Grorud-området i Oslo leter politiet etter en Tesla og en Volkswagen etter at noen skal ha sett en mann i sistnevnte rette en pistol mot personen i Tesla.
Da snakker vi om en skikkelig anti Tesla holdning!

Hva vet du om det? I så fall er det vel naturlig at du kontakter politiet og lar dem få del i dine kunnskaper om den aktuelle saken vil jeg tro.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Øyvind.h

#6851
Sitat fra: Muffinman på onsdag 24. juli 2019, klokken 20:15
Utrolig. Noen har for mye fritid.

Men så er det jo ikke helt fritt for elbileiere som er medlem av peppergruppa heller da.
Ja har sett noe harsellering, men følger ikke gruppen selv og det går vel et år mellom hver gang jeg er innom der. Du mister rett og slett litt troen på menneskeheten av å lese så mye hat samlet på ett sted. Mange triste sjeler der ute. Rett og slett usunt å være medlem der.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Sitat fra: arthur på torsdag 25. juli 2019, klokken 09:50
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 24. juli 2019, klokken 14:54
Sitat fra: Amoss på onsdag 24. juli 2019, klokken 10:28
https://www.nrk.no/nyheter/soker-vw-etter-mulig-pistoltrussel-1.14636061
Sitat
24. juli 2019 kl. 00:53 Søker VW etter mulig pistoltrussel · I Grorud-området i Oslo leter politiet etter en Tesla og en Volkswagen etter at noen skal ha sett en mann i sistnevnte rette en pistol mot personen i Tesla.
Da snakker vi om en skikkelig anti Tesla holdning!

Hva vet du om det? I så fall er det vel naturlig at du kontakter politiet og lar dem få del i dine kunnskaper om den aktuelle saken vil jeg tro.
Prøv å slå opp i ordboka og les deg opp på ironi, det er et norsk utrykk som du tydeligvis ikke behersker

arthur

Problemet er vel heller at enkelte ikke behersker bruken av dette? Når man til enhver tid opptrer som en furten guttunge hver gang noe mindre positivt sies/skrives om Tesla og/eller Elon så blir det snerpemunn og sure oppstøt, ikke ironi som faktisk er en form for humor og ikke sutring.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA