Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:56
Her er det ikke "mye vil ha mer", men "ingenting vil ha noe"  ;D
Det er 132 km. fra svenskegrensen til Oslo, men 280 km. fra Kristiansand til Drammen. 8)

Joda joda, er ikke uenig med dere her, er mange steder som strengt talt trenger flere sørvicesentere... F.eks. mellom Trondheim og Tromsø...  Var bare så pussig å se at de to første reaksjonene på denne gladnyheten var "Me too!" :p
Model S 85D

Skjøteledning

Hadde absolutt vært behov for et servicesenter i Vestfold eller Grenlandsområdet.

PionerThink

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:45
Sitat fra: Amoss på tirsdag 26. mars 2019, klokken 15:24
Nå har vi altså i en periode fått varierende opplysninger om hvorvidt det skal komme ett nytt SC i Sarpsborg eller Moss, nå viser det seg altså at "eller" kan erstattes med "og"... Ytre Østfold vil ikke lengre ha noe å klage på når disse er oppe og går :)
Men hvorfor pokker er det ingen SC mellom Drammen og Kristiansand >:(
Det er vel SC på Brokelandsheia?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Motorwatt

SuC=Supercharger
SC=Service Center
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Jeg har 23mil til nærmeste SC. Synes det er stas å kjøre bilen i litt lengre distanser jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. mars 2019, klokken 22:17
Jeg har 23mil til nærmeste SC. Synes det er stas å kjøre bilen i litt lengre distanser jeg.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

PionerThink

#6621
Er visst andre også som gjerne kjører en ekstra lang tur for å slippe kø på Service Center.
En kollega skulle får ordnet noe på Service Center i Kristiansand og fikk plutselig se Bjørn Nyland stå ved skranken på morran :o
Han ble helt perpleks og spurte hva han gjorde der og fikk da til svar at det var ikke kø her, så han kjørt like godt ned kvelden før og overnattet vha "camper mode" og fikk ordnet det han skulle ila dagen :) :+1:
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

cra

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Skal man ha Tesla er det viktig å forkorte alt, og bruke riktige forkortelser. Merkelig stamme  :D

Klykken

Vel, når det er "offisiell" ordliste er det ikke noe poeng å endre på det. Men ja, sært. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Sitat fra: Klykken på onsdag 27. mars 2019, klokken 13:07
Vel, når det er "offisiell" ordliste er det ikke noe poeng å endre på det. Men ja, sært. :p
Tja, i 2013 og 2014 ble det nesten brukt kun SC om Supercharger, sånn sett var det først ute. Skal man være entydig bør man vel bruke SuC og SeC. Evt se det ut av sammenheng som var ganske tydelig i dette tilfellet...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW


cra

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. mars 2019, klokken 16:03
Tja, i 2013 og 2014 ble det nesten brukt kun SC om Supercharger, sånn sett var det først ute. Skal man være entydig bør man vel bruke SuC og SeC. Evt se det ut av sammenheng som var ganske tydelig i dette tilfellet...

Og så er det nå det at "SuC" nesten blir "suck", og er det noe supercharger nettverket ikke gjør så er det å suge. DEt er helt suverent! :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA