Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

1000kwh

Sitat fra: Tuxedo på søndag 23. september 2018, klokken 12:04
Tesla-sjåfør tar en U-sving.  Må jo si jeg har sett mye verre ting enn dette:

https://www.vgtv.no/video/164708/tesla-sjaafoer-provoserer-i-bilkoeen
Jeg er i hvertfall veeeeeldig provosert  :P

Komisk med #elon musk

cra

Sitat fra: Muffinman på søndag 23. september 2018, klokken 16:46
Det bør ihverfall være det, men....

https://www.nordlys.no/nyheter/politiet-dette-er-lov-a-gjore-mens-du-kjorer-bil/s/1-79-7445568

Her skyter de seg selv i foten (ha ha!).... Gi betjenten ei bot som alle andre ville ha fått og vær ferdig med saken. Det gjør det enklere å håndtere alle kommende saker av samme type.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emurof

Sitat fra: cra på mandag 24. september 2018, klokken 08:03
Sitat fra: Muffinman på søndag 23. september 2018, klokken 16:46
Det bør ihverfall være det, men....

https://www.nordlys.no/nyheter/politiet-dette-er-lov-a-gjore-mens-du-kjorer-bil/s/1-79-7445568

Her skyter de seg selv i foten (ha ha!).... Gi betjenten ei bot som alle andre ville ha fått og vær ferdig med saken. Det gjør det enklere å håndtere alle kommende saker av samme type.

De kunne kanskje heller argumentert med at det var en tjenestehandling, noe det jo også var dersom han brukte video for å bevise brudd på trafikkreglene.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Muffinman på søndag 23. september 2018, klokken 13:28
Klarer ikke helt å se hva som var feil med den U-svingen jeg. Det er jo ikke forbudt, ingen sperrelinje og vedkommende ventet jo til det ikke kom trafikk i mot. Men på forsiden av VG, det skulle det...

Tror du jeg ble skuffa over å se den videoen eller? Skikkelig spikersuppe.

Når det er sagt, Model S har dårlig svingradius.

Muffinman

Ikke mye action der nei. Spikersuppe med lite spiker til og med.

daktari

Det de mente var "Tesla sjokkerer, elendig svingradius". "Tesla måtte rygge flere ganger da den snudde i kø". "Trailersjåfør som lekte politi gråt - selv trekkvogna min snur raskere, jeg synes synd på Tesla-eierne".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øggen

Sikkert viktig å få med at det va en Tesla, men sakens kjerne e likevel viktigere.
E du usikker på føre, la bilen stå!!!

https://www.tv2.no/nyheter/10116518/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Molteni

#6322
Kan ikke finne "Tesla" i TB-artikkelen som omtaler samme ulykke:  :+1:

https://www.tb.no/nyheter/e18/larvik/to-trafikkulykker-samtidig-pa-glatt-e18-ved-larvik/s/5-36-654005
'21 TM3 LR
'18 S75D FSD Solgt
'15 eGolf Solgt

What-a-watt


Tuxedo

#6324
Ouch:
https://www.dinside.no/motor/elbiler-odelagt-pa-ladestasjon/70336846#_ga=2.196442152.505000123.1540175932-426459367.1540175932

Det løste seg jo til slutt, etter at pressen var koblet inn.

Edit: Mener å huske at Elon i sin tid twitret at batterigarantien på 8 år gjaldt uansett hvem som hadde skylden, inkludert brukerfeil? Noen som gidder å gjenfinne den tweeten?

JorEl

Er jo en kjip sak for Tesla om det er Fortumladeren som er grunnen til feilen. Jeg vil tro pressen er grunnen til at Tesla skjærer igjennom...men hvor er feilen? Når dette har skjedd 3 Teslaer på samme Fortumlader, så virker det jo som om feilen ligger hos Fortum? Eller?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Spinner

Sitat fra: Tuxedo på mandag 22. oktober 2018, klokken 21:26Edit: Mener å huske at Elon i sin tid twitret at batterigarantien på 8 år gjaldt uansett hvem som hadde skylden, inkludert brukerfeil? Noen som gidder å gjenfinne den tweeten?
Mulig du tenker på brann-garantien: https://twitter.com/elonmusk/status/402850950500474881
Eller har han sagt noe lignende om batteriet?

turfsurf

Sitat fra: JorEl på mandag 22. oktober 2018, klokken 23:05
Er jo en kjip sak for Tesla om det er Fortumladeren som er grunnen til feilen. Jeg vil tro pressen er grunnen til at Tesla skjærer igjennom...men hvor er feilen? Når dette har skjedd 3 Teslaer på samme Fortumlader, så virker det jo som om feilen ligger hos Fortum? Eller?
Spørsmålet er jo hva som er utenfor spec. Skulle jo tro at adapteret kunne beskytte bilen mot en dårlig lader. Likeså burde ikke en defekt lader kunne skade en bil. Hvis dette er ett problem med CHAdeMO så ser jeg for meg mye diskusjon rundt ansvarsforhold. Best å holde seg til SuC...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hyperstress

Sitat fra: Tuxedo på mandag 22. oktober 2018, klokken 21:26
Ouch:
https://www.dinside.no/motor/elbiler-odelagt-pa-ladestasjon/70336846#_ga=2.196442152.505000123.1540175932-426459367.1540175932

Det løste seg jo til slutt, etter at pressen var koblet inn.

Edit: Mener å huske at Elon i sin tid twitret at batterigarantien på 8 år gjaldt uansett hvem som hadde skylden, inkludert brukerfeil? Noen som gidder å gjenfinne den tweeten?
Hentet fra Teslas egne hjemmesider:

Skaper verdens beste service- og garantiprogram

Elon Musk, Chairman, Product Architect & CEO26. april 2013



Batterigaranti
The battery pack in your car is obviously very important and expensive to replace. In developing the Model S, we took great care to ensure that the battery would protect itself, always retaining a few percent of energy. If something goes wrong, it is therefore our fault, not yours.
Except in the cases of a collision, opening of the battery pack by non-Tesla personnel or intentional abuse (lighting the pack on fire with a blowtorch is not covered!), all damage is covered by warranty, including improper maintenance or unintentionally leaving the pack at a low state of charge for years on end. The battery will be replaced at no cost by a factory reconditioned unit with an energy capacity equal to or better than the original pack before the failure occurred.
The intent is to provide complete peace of mind about owning your Model S even if you never read or followed the instructions in the manual.
Elon
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tuxedo


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA