Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Snapcase

Gjort en så dårlig jobb at jeg trur han fikk beskjed om å gå av.

Nå må noen inn som forstår at alle biler, også Tesla trenger service og reservedeler, og det innen rimelig tid.

Agmuns

Så veldig dårlig jobb kan han da ikke gjort. Sitat:

"– Jeg er utrolig stolt over det vi har fått til med teamet. Det har tatt lang tid å bygge opp, men nå er teamet komplett, sier Simonsen."

I følge han selv leverer han fra seg et skip på stødig kurs.

Øyvind.h

Han ble litt kortere i Tesla enn i Nissan. Noen som vet hvordan han gjorde det i Nissan?
Veksten her i Norge synes jeg er dårlig håndert. Mulig han ikke var rett person til vekstfase.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Sveinung1954

Sitat fra: Agmuns på onsdag 13. juni 2018, klokken 17:10
I følge han selv leverer han fra seg et skip på stødig kurs.

Det har han jo rett i; stødig kurs mot omdømme som "bil-ræl fra USA, langt unna premium segmentet".
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Øyvind.h

#5929
Så lenge de ikke faller ned på dieselgate-nivået til tyskerne går det nok bra.

Heldigvis smadret Tesla andre merker i tilfredshetundersøkelser. Så det er visst andre merker som bør lære av Tesla :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

emurof

Sitat fra: Geirr på onsdag 13. juni 2018, klokken 14:35
Tesla-sjefen slutter:
https://www.dn.no/privat/2018/06/13/1413/Motor/tesla-sjefen-slutter

Snakk om villende overskrift. Man ledes til å tro at det er snakk om Musk.

Og denne da: "Jeg er utrolig stolt over det vi har fått til med teamet. Det har tatt lang tid å bygge opp, men nå er teamet komplett"

Komplett, sier du? Ingen kapasitetsproblemer på service? Ingen problemer med deler? Neidaså.

bmw2002

Sitat fra: Snapcase på onsdag 13. juni 2018, klokken 15:53
Gjort en så dårlig jobb at jeg trur han fikk beskjed om å gå av.

Nå må noen inn som forstår at alle biler, også Tesla trenger service og reservedeler, og det innen rimelig tid.

Det er samme problemet med reservedeler i USA. Massevis av folk som har ventet i 2-8 måneder på deler.

satheesh.net

Jeg ønsker bare å skape et klarere og korrekt bilde av avgangen til Pål, før folk spekulerer ut av det blå.

Pål har hatt salg som fokus før sin avgang. En stilling som han forøvrig sa opp allerede i Q1 i år. Han har noen spennende prosjekter på gang, som han foreløpig må holde privat. Ellers er avgangen helt uten dramatikk. Han har fått lov til å fortsette en stund til pga den gode jobben som han og teamet hans ønsket å fullføre (ifm salg).

Jeg ønsker Pål lykke til videre og håper hans erstatter gjør en like god jobb!

moderator 2

Diverse inlegg slettet. En bruker utestengt i 14. dager.

Trolling og personhets er ikke ønskelig.

Lars
Forum admin  :police:
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Ellemelle

#5934
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 13. juni 2018, klokken 19:47
Pål har hatt salg som fokus før sin avgang.
Vel, når toppsjefen for Nord-Europa har salg som fokus (i en bedrift hvor bilen nærmest (og bokstavelig talt) selger seg selv), samtidig som service og ettermarkedet praktisk talt ligger med brukket rygg, var det kanskje på tide at han fant seg noen nye private fokusområder.

Smått utrolig at ikke Tesla selv klarer å se hvor skoen trykker, og hvor dette faktisk bærer. De kommer til å miste masse kunder når reelle utfordrere etterhvert kommer på banen.

Muffinman

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 14. juni 2018, klokken 11:06
Sitat fra: satheesh.net på onsdag 13. juni 2018, klokken 19:47
Pål har hatt salg som fokus før sin avgang.
(i en bedrift hvor bilen nærmest (og bokstavelig talt) selger seg selv)
Du blander nok feilaktig inn markedsføringsbegrepet her. Salg er mye mer enn markedsføring. Bilen _markedsfører_ seg selv, men den selger seg ikke selv ;)

Ellemelle

Det var derfor jeg også skrev "Bokstavlig talt":
Salget gjennomføres på nettsiden av kunden selv, uten behov for en selger.

Vanligvis har en selger to funksjoner: overtale deg til å kjøpe produktet, og hjelpe deg med det praktiske knyttet til kjøpet. Hos Tesla er disse to funksjonene ikke så viktig, og kan (og blir?) gjort av unge mennesker uten spesiell salgserfaring.

o.b.lix

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 14. juni 2018, klokken 11:23
Vanligvis har en selger to funksjoner: overtale deg til å kjøpe produktet, og hjelpe deg med det praktiske knyttet til kjøpet. Hos Tesla er disse to funksjonene ikke så viktig, og kan (og blir?) gjort av unge mennesker uten spesiell salgserfaring.

Det er ikke riktig. Du får ikke bilen hjem i posten. Bilen skal sjekkes, klargjøres, utleveres, registreres, etc etc.

Finansiering. Lage rentekampanjer.

Dessuten har de fleste spørsmål. Prøvekjøring skal foretaes. Se og vurdere forskjellige alternativ. Ta på. Føle på.

Er nok mye mere som blir gjort enn det som er synlig.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

daktari

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 14. juni 2018, klokken 11:46
Sitat fra: Ellemelle på torsdag 14. juni 2018, klokken 11:23
Vanligvis har en selger to funksjoner: overtale deg til å kjøpe produktet, og hjelpe deg med det praktiske knyttet til kjøpet. Hos Tesla er disse to funksjonene ikke så viktig, og kan (og blir?) gjort av unge mennesker uten spesiell salgserfaring.

Det er ikke riktig. Du får ikke bilen hjem i posten. Bilen skal sjekkes, klargjøres, utleveres, registreres, etc etc.

Finansiering. Lage rentekampanjer.

Dessuten har de fleste spørsmål. Prøvekjøring skal foretaes. Se og vurdere forskjellige alternativ. Ta på. Føle på.

Er nok mye mere som blir gjort enn det som er synlig.

Akkurat "Bilen skal sjekkes, klargjøres, utleveres, registreres, etc etc." har de kanskje ikke fokusert altfor mye på er min (og tilsynelatende mange andres) erfaring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ellemelle

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 14. juni 2018, klokken 11:46
Det er ikke riktig. Du får ikke bilen hjem i posten. Bilen skal sjekkes, klargjøres, utleveres, registreres, etc etc.

Finansiering. Lage rentekampanjer.

Dessuten har de fleste spørsmål. Prøvekjøring skal foretaes. Se og vurdere forskjellige alternativ. Ta på. Føle på.

Er nok mye mere som blir gjort enn det som er synlig.
Etter at bestillingen er gjennomført, er det Delivery Specialisten som tar over.

Men la oss ikke diskutere meningsløse ting; Hvis du var øverste sjef for Tesla i Nord-Europa. Ville ditt fokus vært på de som sørger for prøvekjøring, håndtering av de som vil Ta på. Håndtering av de som vil Føle på.

Eller ville du kanskje prøvd å få gjort noe med serviceapparatet? Tatt en kikk på logistikken? Fått kontroll på veksten, og sørget for nye lokaler og ansettelser FØR du har hundrevis av biler som støver ned i vente på verkstedtime.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA