Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

DaX

Tesla Model X utsatt igjen

Den blir fem centimeter lengre enn dagens Model S, og Tesla har uttalt at X-modellen blir 10% mindre effektiv enn den vi kjenner fra kollektivfeltet i dag.

Dagbladet mine damer og herrer.
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Griffel

Et alternativ som jeg har hør om: Sameiet bekostet i dette tilfelle i første omgang fem ladeplasser, disse leies ut for 2500,- per år. En ganske praktisk, fornuftig og ubyråkratisk ordning med et beløp som nok i gjennomsnitt dekker strømmen + leie av stasjonen.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Zanka

E24 har vært med på test tur med P85D, de er ikke akkurat skuffet over ytelsen.
http://e24.no/bil/tesla-med-verdens-raskeste-familiebil/23334472
Ekeberg, Oslo
X 100 og Model 3 LR


stianrod

Tesla Model S P85 2014

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

fonberg

Oppfølging i "elbillademuligheter i Borettslag"-saken - med positiv vending (men dessverre ikke for den opprinnelige hovedpersonen):

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article10348519.ece
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

BMW850

– Syklist kjørte på rødt – påkjørt av bil. Merkelig at ikke Tesla var nevnt med ett ord ;)

http://www.ba.no/nyheter/article7697560.ece

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Erazor

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:12
– Syklist kjørte på rødt – påkjørt av bil. Merkelig at ikke Tesla var nevnt med ett ord ;)

http://www.ba.no/nyheter/article7697560.ece

Det kommer kanskje når «BA kommer tilbake med mer.»

Ellers ventet jeg nesten å se oppslag om forferdelige lydløse elbiler som er en fare for myke trafikanter.

satheesh.net

Sitat fra: Erazor på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:16
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:12
– Syklist kjørte på rødt – påkjørt av bil. Merkelig at ikke Tesla var nevnt med ett ord ;)

http://www.ba.no/nyheter/article7697560.ece

Det kommer kanskje når «BA kommer tilbake med mer.»

Ellers ventet jeg nesten å se oppslag om forferdelige lydløse elbiler som er en fare for myke trafikanter.

Du mener vel de forferdelig lydløse Tesla-bilene. ::)

Griffel

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 18. november 2014, klokken 09:12
– Syklist kjørte på rødt – påkjørt av bil. Merkelig at ikke Tesla var nevnt med ett ord ;)
Ja det er trist  :(,
Tesla har nå blitt en så vanlig gjennomsnittlig bil at de ikke gidder å nevne det.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Erazor

Tesla trekkes frem i sak om at mange nyere biler med kraftige stolper er trafikkfarlige på grunn av stor blindsone.

«Elbil-fenomenet Tesla Model S kommer heller ikke spesielt godt ut her, Den har svært store blindsoner ved de fremre vindusstolpene ( A-stolpene).»

http://www.tv2.no/2014/11/18/broom/blindsone/kollisjonssikkerhet/6245006

NegativeElectrode

Sitat fra: Erazor på tirsdag 18. november 2014, klokken 11:50
Tesla trekkes frem i sak om at mange nyere biler med kraftige stolper er trafikkfarlige på grunn av stor blindsone.

«Elbil-fenomenet Tesla Model S kommer heller ikke spesielt godt ut her, Den har svært store blindsoner ved de fremre vindusstolpene ( A-stolpene).»

http://www.tv2.no/2014/11/18/broom/blindsone/kollisjonssikkerhet/6245006

Det er helt logisk at TMS som tydeligvis ikke er den bilen med størst blindsone trekkes frem i overskriften i en artikkel om blindsoner. Men dette er jo Broom da. Kan Tesla puttes inn i overskriften med negativt fortegn så går vel det på autopilot der i gården.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Chlangum

Sitat fra: NegativeElectrode på tirsdag 18. november 2014, klokken 12:19
Sitat fra: Erazor på tirsdag 18. november 2014, klokken 11:50
Tesla trekkes frem i sak om at mange nyere biler med kraftige stolper er trafikkfarlige på grunn av stor blindsone.

«Elbil-fenomenet Tesla Model S kommer heller ikke spesielt godt ut her, Den har svært store blindsoner ved de fremre vindusstolpene ( A-stolpene).»

http://www.tv2.no/2014/11/18/broom/blindsone/kollisjonssikkerhet/6245006

Det er helt logisk at TMS som tydeligvis ikke er den bilen med størst blindsone trekkes frem i overskriften i en artikkel om blindsoner. Men dette er jo Broom da. Kan Tesla puttes inn i overskriften med negativt fortegn så går vel det på autopilot der i gården.

Ja, Tesla er fortsatt en god klikk generator c",)

Men jeg er forsåvidt enig med at sikten til venstre blir betydlig hindret av A-stolpen. Tar meg selv i å måtte lene meg framover for å få tilstrekklig oversikt. På svingete vestlandsveier kan det bli slitsomt å sitte med trynet i frontruten.

Nå har jeg ikke kjørt mye av nyere biler annet en Tesla men jeg tenker at i Teslas tilfelle har det mye å gjøre med at de amerikanske krasj-testene er det større fokus på velting og takstyrke en de europeiske. Og Tesla er vel forholdsvis skreddersydd etter de amerikanske testene. Pluss fokuset på aerodynamikk gjør att men får en veldig skrå frontrute med nedeste del av A-stolpen langt framme.

For meg som alltid har hatt gamle biler før Tesla'en, merker jeg en stor overgang til dette "problemet"
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Brede

Det jeg legger mest merke til med den artikkelen er at det på hovedbildet er en luftdyse i A-stolpen på Teslaen, noen som har denne?  ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA