Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Kallagtunet

#945
2 min dekning om Tesla ladeproblemer på TV2 nyhetene.

Abid Radja har hatt problemer flere ganger. Bilder fra forumet ble vist, elbilforeningen ble intervjuet. Tesla var i krisemøte og hadde ikke tid til å svare for seg....

Vi får satse på at de tar det alvorlig snart!

teslaslaven

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. januar 2014, klokken 13:55
Sitat fra: HKS på lørdag 18. januar 2014, klokken 13:48
Dagbladet kjører også lade-saken fra DN nå:

http://www.dagbladet.no/2014/01/18/nyheter/bil/tesla/kulde/31351725/

Heldigvis har de i skrivende stund ikke aktivert kommentarfeltet... :p
Hun "Anja Petersen" har jeg sett spamme ned mange artikler om elbiler, spesielt Tesla. Det virker som en falsk Facebook-bruker med en klar agenda. Påstandene er jo lett å tilbakevise, men hun er ganske utholdende og intens. Gidder ikke bruke tid på det selv, men et eller annet galt er det med den Facebook-brukeren.

Tiltredes - det mennesket der er et skikkelig skikkelig troll..

Sett vedkommende skrevet enormt mye .. under mange artikler som handler om bil.

Øyvind.h

Artig at profilen til Anja Petersen er avslørt som falsk, med profilbilde av en brasilianer eller noe sånt. Pinlig...
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cowboystrekk

Litt research rundt Anja Petersen: Hun ble medlem i 2008, hun har skrevet hele 4 innlegg på veggen sin hvor kun ett av de faktisk kan virke en smule personlig. Det ligger ingen info om henne noe sted på profilen, hun har 49 venner og det virker ikke som om noen av dem har noe særlig relasjon dem imellom, mulig at hun bare spammer med venneforespørsler for så å bli godtatt av en og annen siden bildet av henne er pent. Vi bør følge med litt i diskusjoner framover da hun neppe er alene om å ha falsk profil.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

laumb

Noen som opplever problemer og vil gi saken en god vinkling som vil snakke med Dagbladet?
Send meg en melding.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 18. januar 2014, klokken 18:46
2 min dekning om Tesla ladeproblemer på TV2 nyhetene.

Abid Radja har hatt problemer flere ganger. Bilder fra forumet ble vist, elbilforeningen ble intervjuet. Tesla var i krisemøte og hadde ikke tid til å svare for seg....

Vi får satse på at de tar det alvorlig snart!

Absolutt. Synd de ikke hørte på alle rapporter fra Tesla eiere tidligere, da hadde dette aldri blitt en stor sak. Nok en gang ser vi viktigheten av å få fram reelle problemer i lyset slik Kallagtunet har gjort her for TMS (og som han tidlig gjorde vedr Nissan Leaf; i starten garanterte Nissan Nordic ingenting vedr batteripakken).
Synd at så mange menighetstilhengere bare har prøvd å feie problemene under teppet.

På en elbil må bare ladekabelen fungere uansett om det er regn eller vinter.

Jeg er sikker på at det blir løst, man har bare brukt altfor lang tid med å ta det alvorlig. Men innen jeg får min Model X vil nok dette være på plass, og èn ting bommer Dagbladet og TV2 stygt på: Model S og andre elbiler fungerer utmerket i vinterkulda, problemet med TMNS ladekabelen var der også for de som hadde bilen ute i regn i plussgrader...

Muffinman

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 18. januar 2014, klokken 18:46
2 min dekning om Tesla ladeproblemer på TV2 nyhetene.

Abid Radja har hatt problemer flere ganger. Bilder fra forumet ble vist, elbilforeningen ble intervjuet. Tesla var i krisemøte og hadde ikke tid til å svare for seg....

Vi får satse på at de tar det alvorlig snart!
Flott, da får vi håpe at det endelig blir fortgang og ikke mer tåkeprat.

Her har Tesla en mulighet til å skinne ved forbilledlig løsning til kundenes beste. Forhåpentligvis misbruker de den ikke.

19quiz76

Hadde en interessant diskusjon med naboen over en bedre middag i går. Han jobber med kommunikasjon, og har fulgt de siste artiklene som fremstiller elbiler negativt særlig i miljøspørsmålet. Han var overbevist om at lobbyister for tradisjonell bil-/oljebransje står bak det han kaller en "kampanje", også kalt drittpakke. Symptomene mener han viser seg i at det er perifere aktører (for eksempel sykkelforkjempere) som fronter sakene, og skyves foran som nyttige idioter.
Jeg spurte om han ikke var vel konspiratorisk, men han sa jeg ville bli overrasket hvis jeg fikk innblikk i hvordan de store pr-byråene virker og ikke minst hvor mye makt de har.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

AndersinOslo

Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 18. januar 2014, klokken 20:26
Hadde en interessant diskusjon med naboen over en bedre middag i går. Han jobber med kommunikasjon, og har fulgt de siste artiklene som fremstiller elbiler negativt særlig i miljøspørsmålet. Han var overbevist om at lobbyister for tradisjonell bil-/oljebransje står bak det han kaller en "kampanje", også kalt drittpakke. Symptomene mener han viser seg i at det er perifere aktører (for eksempel sykkelforkjempere) som fronter sakene, og skyves foran som nyttige idioter.
Jeg spurte om han ikke var vel konspiratorisk, men han sa jeg ville bli overrasket hvis jeg fikk innblikk i hvordan de store pr-byråene virker og ikke minst hvor mye makt de har.

Ikke tvil ett sekund. Jeg snakket med en sjef for en norsk bilimportør, han var seriøst drittsur på Tesla. De sitter jo ikke og ser på slikt, enkelte bilmodeller har stoppet helt opp.

Jeg har møtt lobbyister som har fortalt meg hva en statsråd vil si på Dagsrevyen neste dag. Så sett nevnte statsråd si ordrett det samme som jeg fikk se dagen før.

Og her er elbilforeningen dessverre glade amatører, de vil så gjerne, men de får ikke frem budskapet profft nok. Trikset er konsistent budskap, personfokus og litt konflikt. Dvs sier Ruter at bussene blir plaget, så kunne foreningen svare "Det er jo opplagt at Ruter som firma ønsker å ha fellesskapets ressurser alene og at konsernsjef Reitan ønsker seg økt omsetning. Men han får tåle at hans dieselbusser må dele med elbiler. Det er vedtatt i klimaforliket, men vi vil jobbe for at dette skal bli en varig ordning."
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Philip Marlowe

Sitat fra: AndersinOslo på lørdag 18. januar 2014, klokken 20:38
Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 18. januar 2014, klokken 20:26
Hadde en interessant diskusjon med naboen over en bedre middag i går. Han jobber med kommunikasjon, og har fulgt de siste artiklene som fremstiller elbiler negativt særlig i miljøspørsmålet. Han var overbevist om at lobbyister for tradisjonell bil-/oljebransje står bak det han kaller en "kampanje", også kalt drittpakke. Symptomene mener han viser seg i at det er perifere aktører (for eksempel sykkelforkjempere) som fronter sakene, og skyves foran som nyttige idioter.
Jeg spurte om han ikke var vel konspiratorisk, men han sa jeg ville bli overrasket hvis jeg fikk innblikk i hvordan de store pr-byråene virker og ikke minst hvor mye makt de har.

Ikke tvil ett sekund. Jeg snakket med en sjef for en norsk bilimportør, han var seriøst drittsur på Tesla. De sitter jo ikke og ser på slikt, enkelte bilmodeller har stoppet helt opp.

Jeg har møtt lobbyister som har fortalt meg hva en statsråd vil si på Dagsrevyen neste dag. Så sett nevnte statsråd si ordrett det samme som jeg fikk se dagen før.

Og her er elbilforeningen dessverre glade amatører, de vil så gjerne, men de får ikke frem budskapet profft nok. Trikset er konsistent budskap, personfokus og litt konflikt. Dvs sier Ruter at bussene blir plaget, så kunne foreningen svare "Det er jo opplagt at Ruter som firma ønsker å ha fellesskapets ressurser alene og at konsernsjef Reitan ønsker seg økt omsetning. Men han får tåle at hans dieselbusser må dele med elbiler. Det er vedtatt i klimaforliket, men vi vil jobbe for at dette skal bli en varig ordning."

Nå er vi helt uten for temaet på denne tråden her, men dette forteller meg at det er viktig at så mange av oss som mulig blir medlemmer av elbilforeningen slik at de får råd til å hyre inn kommunikasjonseksperter og bli synlige i media.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Øggen

Den presseansvarlige dansken sitter ifølge tv2 i "krisemøte med ledelsen i statene. Det trur ej e litt løgn. E vel meir et strategi møte enn et løsningsorientert møte.

laumb

Da sier vi stopp for denne diskusjonen i denne tråden.

Vennligst benytt de andre tråder som eksisterer om lading.

Eventuelt stenger jeg tråden i 24 timer til emnet har roet seg. :)

krister461

Sitat fra: laumb på lørdag 18. januar 2014, klokken 21:36
Da sier vi stopp for denne diskusjonen i denne tråden.
Hvilken diskusjon? Jeg synes denne tråden fungerer fint som samling av linker til norske artikler etc. med påfølgende diskusjoner. Her diskuterer man stort sett ting som er omhandlet i media i dag.

Kan du tydeliggjøre retningslinjene for tråden litt for oss siden du truer med å stenge den? Skal vi bare ha linker og ingen diskusjon her?

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Hvorfor stenge en høyaktuell debatt???
Det har vært en problemstilling lenge at lobbyister og proffe kommunikasjonsfolk regisserer "drittpakker" om elbiler generelt og Tesla spesielt.

laumb

Fått en del PM og et par Mail med forslaget, og jeg er enig: flytte debatten ut av denne tråden og over i en av de som er dedikerte til emnet rundt dagens ladesladder.

Så kan denne tråden bestå med linker og enkel diskusjon rundt øvrige saker.

For å si det andre veien: hvorfor diskutere en høyaktuell debatt i et rot av andre innlegg - bedre at alt blir samlet et sted?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA