Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

El-Ing

Jeg synes VG sin artikkel er nøktern og grei. Teslas kommunikasjonssjef burde ta seg tid til å forfatte en mail nå og informere eiere i Norge om beskrivelse av problemet, hvilke workarounds som finnes, og hva Tesla gjør for å finne årsaken og løsning på problemet. Hvis henvendelser fra pressen kan bidra til dette er denne typen artikler positivt.


Tappatalket fra telefonen
Grå S85 mottatt 28.2.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

krister461

Synes også VG sin artikkel er grei. Stusser riktignok på sitatet "Dette kom opp for halvannen dag siden". Det gir ingen mening om Tesla faktisk har sagt dette.

Synes ikke nettversjonen til DN er så veldig bra. Virker som om de antyder at alle biler har ladeproblemer under 0 grader.

Frodebo

Sitat fra: El-Ing på lørdag 18. januar 2014, klokken 09:21
Jeg synes VG sin artikkel er nøktern og grei. Teslas kommunikasjonssjef burde ta seg tid til å forfatte en mail nå og informere eiere i Norge om beskrivelse av problemet, hvilke workarounds som finnes, og hva Tesla gjør for å finne årsaken og løsning på problemet. Hvis henvendelser fra pressen kan bidra til dette er denne typen artikler positivt.

Enig, selv om den hvite løgnen om at de fikk vite om dette helt nylig blir litt flau.

Også greit å se det svart på hvitt at Tesla faktisk gjør noe med problemet. Blir ikke det samme å lese på forumet at noen har hørt at, noen sa visst osv. I en tid der alt ligger til rette for rask og grei informasjon undrer det meg stadig at Tesla med sine kundeserviceambisjoner ikke er bedre på å gi direkte informasjon til TMS-eiere/kommende eiere.
Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

Kallagtunet

Enig at det er bra at de uttaler at ny UMC er på vei svart på hvit, men når de i samme intervju beviselig lyver om at dette har de akkurat fått vite om og satidig lager dette til kun et kulde problem kan en jo lure på troverdigheten i at de faktisk har noe på gang med UMCen.

Men det er håp in hanging snore!

krister461

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 18. januar 2014, klokken 09:58
...når de i samme intervju beviselig lyver om at dette har de akkurat fått vite om...
Nå skal vi ikke utelukke at dette er en missforståelse/feil sitering fra journalisten. Har vanskelig for å tro at Tesla påstår at først hørte om ladeproblemer for halvannen dag siden.

Havebigfun

Det som er spørsmålet er hva Tesla fikk vite for 1,5 dager siden:
Er det meldingen fra en kunde at han går til reklamasjonnsak?
Er det oppdagelsen at det er ladeproblemer ved streng kulde?
Er det oppagelsen at det finnes et laderelatert 12V problem ?

Uansett får vi være fornøyd med at Tesla -trengt i et hjørne- innrømmer problemer og forklarer at det jobber hardt for å finne en løsning.
Det at de har skiftet UMC-leverandør og at nye UMC er på vei til kundene tror jeg først når jeg ser det.
Når det gjelder selve DN- artikkelen er den innholdsmessig ok men fremstillingen er slik at man tror at alle har problemer- som vanlig i journalistikken unødvendig overtegnet - aner man litt skadefryd??
Kagge sier at produktet TMS er uansett bra og det er vel de fleste helt enige i :)

krister461

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 18. januar 2014, klokken 10:15
Det som er spørsmålet er hva Tesla fikk vite for 1,5 dager siden
I artikkelen til DN virker det som om problemet kom opp for "Tesla-ledelsen" for halvannen dag siden, hva nå enn det måtte bety. Men dette er samme artikkelen hvor journalisten som har kokt i hop en historie om en som "stående med flatt batteri" på julaften når han egentlig var på julebesøk hos svigers med 158 km igjen på batteriet.

El-Ing


Sitat fra: krister461 på lørdag 18. januar 2014, klokken 10:01
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 18. januar 2014, klokken 09:58
...når de i samme intervju beviselig lyver om at dette har de akkurat fått vite om...
Nå skal vi ikke utelukke at dette er en missforståelse/feil sitering fra journalisten. Har vanskelig for å tro at Tesla påstår at først hørte om ladeproblemer for halvannen dag siden.

Legg merke til hvordan kommunikasjonssjefen formulerer seg, det var ledelsen som fikk vite det for 1,5 dager siden... Men selv det høres merkelig ut, i følge andre poster på forumet var Musk selv informert på et tidlig tidspunkt (tirsdag?).


Tappatalket fra telefonen
Grå S85 mottatt 28.2.

Kagex

tja litt tragisk at de ansatte innrømmer at de leser forum, men ledelsen kun fikk vite om problemet "1,5" siden, det som er enda mer tragisk er at de informerer en journalist om at ny umc kommer men ikke sendt en felles mail til faktiske tesla eiere om det.
P29687

Øggen

Sitat fra: Kagex på lørdag 18. januar 2014, klokken 10:45
tja litt tragisk at de ansatte innrømmer at de leser forum, men ledelsen kun fikk vite om problemet "1,5" siden, det som er enda mer tragisk er at de informerer en journalist om at ny umc kommer men ikke sendt en felles mail til faktiske tesla eiere om det.

1+++

Teslanewbie

Sitat fra: Øggen på lørdag 18. januar 2014, klokken 10:55
Sitat fra: Kagex på lørdag 18. januar 2014, klokken 10:45
tja litt tragisk at de ansatte innrømmer at de leser forum, men ledelsen kun fikk vite om problemet "1,5" siden, det som er enda mer tragisk er at de informerer en journalist om at ny umc kommer men ikke sendt en felles mail til faktiske tesla eiere om det.

1+++

+1


P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Stig O

+1
Jeg ble heller ikke beroliget over at ny leverandør skal være problemløsningen. Det krever vel en helt ny UMC, så får håpe dette også er på plass i skifte av leverandør.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Anew

Jeg syns ikke man skal henge seg for mye opp i det "1,5 dag"-sitatet.  Jeg har selv en jobb hvor jeg av og til prøver å forklare ting for journalister, og jeg har aldri opplevd å bli sitert helt riktig, selv etter skriftlig sitatsjekk.

Til slutt bare gir man seg når journalisten har kommet nær nok sannheten til at man kan leve med det.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

OddB

Det er vel mest sannsynlig det røde adapteret som har fått ny produsent og ikke selve UMC'en ?

Sent from my GT-I9100 using Forum Fiend v1.1.5.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA