Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Hyperstress

Han sier at det er ingen planer om å bygge i mer SC i Norge. Iallefall ikke i år. Jeg har hørt fra gode kilder at de kommer til å sette i gang nye SC aktiviteter i Norge snarest. (Ikke nødvendigvis nordover) Så det er litt rart.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Det er i så fall ikke første gangen at den ene hånda ikke vet hva den andre gjør der i gården. De var ihvertfall bra raske med å få på plass de seks første. De er for øvrig plassert slik at jeg ikke har bruk for dem.

Kagex

håper fortsatt de setter en opp ved svenskegrensa så jeg kan ta hyppigere Oslo- Gøteborg turer
P29687

cairnz

Sitat fra: TRM på onsdag 15. januar 2014, klokken 00:32
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 14. januar 2014, klokken 23:53
Her er vintertesten i originalen med 47 bilder - ingen vesentlig info utover det som er diskutert her tidl.
http://www.autobild.de/bilder/fuenf-elektroautos-im-wintertest-4516455.html#bild21|ref=http://www.autobild.de/artikel/elektroautos-im-wintertest-4516067.html
Er ikke helt kjent med infodisplayet i Teslaen, men på bilde 23 ser det ut som at det har vært mye uøkonomisk kjøring... Noen som kan kommentere hva vi egentlig ser? Samme bilde avslører også temperaturen, men jeg har ikke god nok skjerm til å se nøyaktig hvor kaldt det var (-6, -8?).

Edit: direkte link til bildet: http://www.autobild.de/bilder/fuenf-elektroautos-im-wintertest-4516455.html#bild22|ref=http://www.autobild.de
TRM

Ut fra bildet har de en avg på 506 eller 508 Wh/km. Stødig! :)
Elbilist

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

teslaz

http://www.abcnyheter.no/motor/2014/01/15/etterlyser-flere-ladestasjoner

I innlegget så står det skrevet:
"Jan Haugen i Fortum påpekte at denne hurtigladeren nå kunne lade alle elbiler med unntak av Tesla.
Tyske biler har vært en utfordring, men etter et grundig arbeid fra spesialister på området er problemene ryddet av veien og denne hurtigladeren gjør det mulig å lade både japanske og europeiske biler."

Men Tesla har jo også type 2 kontakt til lading. Samme som tyske Elbiler........
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

krister461

Sitat fra: teslaz på torsdag 16. januar 2014, klokken 17:59
Men Tesla har jo også type 2 kontakt til lading. Samme som tyske Elbiler........
Nå har tyske biler combo som støtter DC-lading. Tesla støtter bare DC-lading på egne superladere og via chademo-adapter.

Cato76

Sitat fra: Amoss på onsdag 15. januar 2014, klokken 03:24
Sitat fra: Cirion på onsdag 15. januar 2014, klokken 00:45
Jøss, varme opp bilen med alle fire døren åpne og alt av setevarme + viskervarmer?
Ser man på energiforbruksbildet er det også forbrukt over skalaen i lang tid. Ser ikke helt for meg hvordan de har klart det...

For meg kan det se ut som om de har tatt oppgaven som "Hvor kjapt klarer vi å tømme batteriet?" :p

Ut fra bildene så ser det ut som om de har kjørt bilen hardt og uten tractioncontrol...
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

tomrh

Hadde vært interessant om de hadde kjørt en fossil i samme testen. Kjørestil og forhold må jo ha slukt bensin!!
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Havebigfun

Sitat fra: tomrh på torsdag 16. januar 2014, klokken 21:51
Hadde vært interessant om de hadde kjørt en fossil i samme testen. Kjørestil og forhold må jo ha slukt bensin!!
Det er åpenbart at målet var å se hvor lite rekkevidde man får ut av bilene ved å mishande dem maksimalt.
I disse kretser er alt som truer lyden (- og fremtiden) av en "skikkelig" V8 en reell trussel som må holdes nede etter beste evne. Biljournalister (ihvertfall de i Autobild) er ikke de mest fremsynte mennesker (i den grad man kan tillate seg å generalisere ::))
For de som ikke kjenner Bildzeitung er det den største tyske avisen, tabloid- selger vha pupper og enkle sannheter.  :o
Spinnoff Autobild bruker ikke pupper og er litt mer detailorientert - men vedvarende ganske overfladisk.

janlar

Sitat fra: teslaz på torsdag 16. januar 2014, klokken 17:59
http://www.abcnyheter.no/motor/2014/01/15/etterlyser-flere-ladestasjoner

I innlegget så står det skrevet:
"Jan Haugen i Fortum påpekte at denne hurtigladeren nå kunne lade alle elbiler med unntak av Tesla.
Tyske biler har vært en utfordring, men etter et grundig arbeid fra spesialister på området er problemene ryddet av veien og denne hurtigladeren gjør det mulig å lade både japanske og europeiske biler."

Men Tesla har jo også type 2 kontakt til lading. Samme som tyske Elbiler........
Denne hurtigladestasjonen har kun CCS Combo og CHAdeMO, og er ikke kompatibel for og lade Tesla. "Min røde TMS i bakgrunnen :)"
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

krister461

Sitat fra: janlar på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:29
Denne hurtigladestasjonen har kun CCS Combo og CHAdeMO, og er ikke kompatibel for og lade Tesla. "Min røde TMS i bakgrunnen :)"
Skuffende at de ikke velger type 2 som er EU-standarden.

Leif1

Sitat fra: krister461 på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:31
Sitat fra: janlar på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:29
Denne hurtigladestasjonen har kun CCS Combo og CHAdeMO, og er ikke kompatibel for og lade Tesla. "Min røde TMS i bakgrunnen :)"
Skuffende at de ikke velger type 2 som er EU-standarden.

Må ærlig talt si det er merkelig at de kan hale ut støtte fra Transnova og kommunen der nede, samtidig som de ekskluderer en av aktørene på markedet. Særlig når det kan løses med tilgang på 22/11 kW AC.
Strøm finnes det rikelig av i den boksen de har satt opp.
Er det selveste hr. Jante som skal få prosjektere ladestasjonene i Norge fremover???
Konvertitt fra S til X

janlar

Sitat fra: krister461 på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:31
Sitat fra: janlar på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:29
Denne hurtigladestasjonen har kun CCS Combo og CHAdeMO, og er ikke kompatibel for og lade Tesla. "Min røde TMS i bakgrunnen :)"
Skuffende at de ikke velger type 2 som er EU-standarden.
Dette er en ren DC hurtigladestasjon, og Fortum vil sikkert sette opp en T2 AC22 der etterhvert. CCS er EU-standarden for hurtiglading. DC lading av Tesla er det kun Tesla som gjør med sine SC.
En CHAdeMO adapter for Tesla vil kunne fungere nå denne kommer.
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

krister461

Sitat fra: janlar på torsdag 16. januar 2014, klokken 23:44
CCS er EU-standarden for hurtiglading.
Er du sikker på dette?

Jeg mener det er Type 2 AC som er standarden:
http://www.plugincars.com/european-commission-wants-act-help-evs-126265.html

CCS er vel bare den DC-løsningen som tyske bilprodusenter satser på da den støtter både DC og Type 2 AC.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA