Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Tai

http://e24.no/bil/inkassosakene-til-tesla-problemet-er-ikke-mangel-paa-penger/22678391

Tesla`s svar på inkasso saken. Høres fornuftig ut og bekrefter det som mange her på forumet sa.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Birger

Sitat fra: Cobos på tirsdag 17. desember 2013, klokken 09:04
Jeg tror du glemmer at Tesla er et amerikansk selskap. Mikrobiler og B-klasse biler ala Polo og i3 selger et sted mellom 0 og nesten ingenting i USA. Det er ikke et marked Tesla vil prøve seg. Corolla derimot eller litt større selger meget godt i USA. Dermed vil Model E tilsvare BMW 3-serie i størrelse som de jo har sagt hele tiden. En stor bil i kompakt-segmentet.

Cobos
Det ser ikke ut til å være helt riktig at småbiler selger nærmest 0.

Fiesta og Chevrolet Sonic ligger an til 70-90000 biler hver i år. Scion og Mini er heller ikke store biler.
http://www.autonews.com/Assets/pdf/OfftotheRaces.pdf

Fiart 500 selger også ganske greit.
http://www.fiat500usa.com/2013/09/fiat-500-sales-for-august-2013.html

Så selv om det ikke er millioner så er det antagelig flere hundre tusen småbiler som selges.

Det var kanskje mer slik tidligere at det bare gikk store biler?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Tesla-man

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

arnkl

Jens Ulltveit-Moe har kjøpt Tesla "fordi den var så pen" :-)

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2729071.ece

- Også kjøpte jeg nylig en ufornuftig ny bil. Det var en Tesla og jeg kjøpte den fordi den var så pen.

- En miljøvennlig elektrisk bil. Var det så ufornuftig, da?

- Vel, jeg hadde en annen bil som var helt grei. Men nå har jeg da kjøpt en ny, og har stor glede av det.

S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Foleson

Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.



satheesh.net

#744
Elbil lønner seg - men bare såvidt
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10134263


"Tesla til halv pris etter tre år:

Etter bare tre år har Tesla-eierne trolig svidd av halve kjøpesummen, bare i verditap, har biladministrasjonsselskapet Autolease beregnet.

Det betyr at den som har kjøpt toppmodellen Tesla Model S Signature Performance til 679.000 kroner, på tre år har «tapt» 339.500 kroner - og det nesten uten en lyd!"

OddB

Ser ikke noen grunn til at verdifallet blir større enn for andre biler .Hvorfor ikke mindre ? Oppdatert software, lite slitedeler. ..og en klassiker :-)
Å bytte bil hvert tredje år vil alltid være dårlig butikk.
Halvering etter 5 år er vel mer realistisk ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hyperstress

Tesla er priset omtrent likt over hele verden, mens de andre elbilene ble priset til det de trodde de kunne få for dem i Norge. Og så måtte de jekke seg ned etter hvert. Derfor fikk de et kunstig høyt verdifall. Og det er vel det verdifallet Autolease har basert sine spådommer på(?)
Ingen grunn til at det skal skje med TMS tror jeg.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Oreo

Autolease skal vel drive butikk og sikrer seg på alle bauer og kanter og tar dermed den mest pessimistiske prisutviklingen til grunn. I og med at prisstigningen på min bil er kommet opp imot 100k tar jeg den artikkelen med knusende ro. Jeg har likevel ikke tenkt å selge bilen min på en lang stund.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->


VigdisA

Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA