Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Philip Marlowe

Jo, kan være enig i at mange fortsatt tenker sånn, men jeg er ikke i tvil om markedet for både nye og brukte BMW (og Audi, Benz osv) i 500-800 tusen kroners prisklassen har skrumpet betraktelig etter at TMS kom.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

El-Ing

Grå S85 mottatt 28.2.

cyber

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 23. november 2013, klokken 08:06
Jo, kan være enig i at mange fortsatt tenker sånn, men jeg er ikke i tvil om markedet for både nye og brukte BMW (og Audi, Benz osv) i 500-800 tusen kroners prisklassen har skrumpet betraktelig etter at TMS kom.

Jeg er usikker på hvor stor innflytelse det utrolige salget av Tesla Model S i Norge har hatt på BMW-, Audi- og Mercedes-salget i prisklassen det er naturlig å sammenligne Model S med - kjøperne av Tesla Model S ser ut til å komme fra alle mulige segmenter, men har det felles at de synes de gjør et varp uansett  ;D.

BMW850

Sitat fra: El-Ing på lørdag 23. november 2013, klokken 11:35
Nordligste Teslaen i verden, i følge Nordlys: http://www.nordlys.no/nyheter/article7000704.ece

Fine felger, mørke cyclone til vinterdekka kunne jeg tenkt meg :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Sjøhyene

Sitat fra: cyber på lørdag 23. november 2013, klokken 11:38
Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 23. november 2013, klokken 08:06
Jo, kan være enig i at mange fortsatt tenker sånn, men jeg er ikke i tvil om markedet for både nye og brukte BMW (og Audi, Benz osv) i 500-800 tusen kroners prisklassen har skrumpet betraktelig etter at TMS kom.

Jeg er usikker på hvor stor innflytelse det utrolige salget av Tesla Model S i Norge har hatt på BMW-, Audi- og Mercedes-salget i prisklassen det er naturlig å sammenligne Model S med - kjøperne av Tesla Model S ser ut til å komme fra alle mulige segmenter, men har det felles at de synes de gjør et varp uansett  ;D.

Selv hadde jeg aldri i verden brukt på 600k+ på en bil med forbrenningsmotor, og har følelsen av at det er tilfelle for mange MS kjøpere. Så MS stjeler nok betraktelig færre salg fra dyre BMW og Audi modeller enn det tallene kanskje i utgangspunktet kan tyde på.
Hadde nok maks brukt halvpartene av pengene og istedet kjøpt en bensinbil hvis ikke El-bil insentivene hadde vært der eller hvis El-biler fortsatt var på 2005 stadier
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

cyber

Sitat fra: Sjøhyene på lørdag 23. november 2013, klokken 11:58
Sitat fra: cyber på lørdag 23. november 2013, klokken 11:38
Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 23. november 2013, klokken 08:06
Jo, kan være enig i at mange fortsatt tenker sånn, men jeg er ikke i tvil om markedet for både nye og brukte BMW (og Audi, Benz osv) i 500-800 tusen kroners prisklassen har skrumpet betraktelig etter at TMS kom.

Jeg er usikker på hvor stor innflytelse det utrolige salget av Tesla Model S i Norge har hatt på BMW-, Audi- og Mercedes-salget i prisklassen det er naturlig å sammenligne Model S med - kjøperne av Tesla Model S ser ut til å komme fra alle mulige segmenter, men har det felles at de synes de gjør et varp uansett  ;D.

Selv hadde jeg aldri i verden brukt på 600k+ på en bil med forbrenningsmotor, og har følelsen av at det er tilfelle for mange MS kjøpere. Så MS stjeler nok betraktelig færre salg fra dyre BMW og Audi modeller enn det tallene kanskje i utgangspunktet kan tyde på.
Hadde nok maks brukt halvpartene av pengene og istedet kjøpt en bensinbil hvis ikke El-bil insentivene hadde vært der eller hvis El-biler fortsatt var på 2005 stadier

MS-kjøperne er vel hovedsaklig Oslofolk som kan regne - drivstoff, bompenger og kollektivfelt gjør bilen til en sparebøsse både mht penger og tid, samtidig som bilen ser bra ut.

Muffinman

Sitat fra: BMW850 på lørdag 23. november 2013, klokken 11:44
Fine felger, mørke cyclone til vinterdekka kunne jeg tenkt meg :)
Enig. Har Cyclone, mon tro om det går an å få de mørke? Folie eller plastidip kanskje?

LA-Thing

Denne traff ganske godt: http://www.dagbladet.no/tegneserie/lunch/.

Selv om min sjef ikke har vært negativ til visning...
Drammen, Tesla Model S #2510

Sjøhyene

Sitat fra: cyber på lørdag 23. november 2013, klokken 15:13
MS-kjøperne er vel hovedsaklig Oslofolk som kan regne - drivstoff, bompenger og kollektivfelt gjør bilen til en sparebøsse både mht penger og tid, samtidig som bilen ser bra ut.
Eneste som skiller Oslo og de fleste andre byer mtp elbil-insentiver er kollektivfelt, og akkurat det er bare en faktor blant mange.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Mons


Sitat fra: cyber på lørdag 23. november 2013, klokken 15:13
MS-kjøperne er vel hovedsaklig Oslofolk som kan regne - drivstoff, bompenger og kollektivfelt gjør bilen til en sparebøsse både mht penger og tid, samtidig som bilen ser bra ut.

Tror ikke det stemmer at det hovedsakelig er Oslofolk som kjøper bilen. Det bor litt flere folk i Oslo, det er vel største forskjellen.


Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Cato76

Ikke direkte Tesla sak, men satsing på ladestasjoner i Telemark. (Tesla blir nevnt...)

http://www.ta.no/motor/article7003202.ece
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

ArneS

P85+ Signature (solgt)
P85DL

janmb

Hmm. Merkelig artikkel - den er åpenbart basert direkte på autofils test fra forrige vinter, men langt på vei presentert som dagbladets eget materiale.

Uansett fin reklame, men veldig gammelt nytt
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OleT

Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

krister461

Sitat fra: janmb på tirsdag 26. november 2013, klokken 09:42
Hmm. Merkelig artikkel - den er åpenbart basert direkte på autofils test fra forrige vinter, men langt på vei presentert som dagbladets eget materiale.

Uansett fin reklame, men veldig gammelt nytt
Ja, ren kopi. Men den er skrevet av autofil også. Nå på nett:
http://www.dagbladet.no/2013/11/26/tema/bil/aaretsbil/tesla/elbil/30519500/

Og Tesla vant selvsagt årets bil:
http://www.dagbladet.no/2013/11/26/tema/bil/aaretsbil/tesla/elbil/30450135/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA