Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

TS

Sitat fra: OddB på torsdag 19. september 2013, klokken 00:15
http://e24.no/bil/tesla-vil-lage-biler-som-kjoerer-selv-innen-tre-aar/21610487
Da blir det vel testbane på Vestlandet ? :)
De kan vel starte i det små med "standard Premium" utstyr som Adaptiv cruisecontroll og Lane assist ...
Jeg hadde vært den første til å bestille den pakka  :D
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Stig O

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

RunarBT

Sitat fra: TS på torsdag 19. september 2013, klokken 00:25
Sitat fra: OddB på torsdag 19. september 2013, klokken 00:15
http://e24.no/bil/tesla-vil-lage-biler-som-kjoerer-selv-innen-tre-aar/21610487
Da blir det vel testbane på Vestlandet ? :)
De kan vel starte i det små med "standard Premium" utstyr som Adaptiv cruisecontroll og Lane assist ...
Jeg hadde vært den første til å bestille den pakka  :D

Disse to med litt avansert software og bilen kan kjøre sjølv langs motorveien og gi beskjed før avkjørsel for manuell kontroll.;-)

VigdisA

Kommer noe om elbiler på "Scrødingers katt"  nå om noen strakser - hvor miljøvennlig elbiler er - frykter det verste...
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

OleJA

Sitat fra: VigdisA på torsdag 19. september 2013, klokken 19:51
Kommer noe om elbiler på "Scrødingers katt"  nå om noen strakser - hvor miljøvennlig elbiler er - frykter det verste...
Fikk ikke med meg dette, bra eller dårlig?

TS

#383
Sitat fra: OleJA på fredag 20. september 2013, klokken 08:47
Sitat fra: VigdisA på torsdag 19. september 2013, klokken 19:51
Kommer noe om elbiler på "Scrødingers katt"  nå om noen strakser - hvor miljøvennlig elbiler er - frykter det verste...
Fikk ikke med meg dette, bra eller dårlig?

Kort sagt:
Programlederne konkurrerte om å komme seg først fra Stjørdal til svenskegrensa med et CO2 forbruk på under 4kg
De brukte tilfeldigvis en Roadster som elbil, men alt handlet om Co2 og da kom ikke elbilen best ut mot tog og buss uten opprinnelsesgaranti på strømmen.
Det ligger på NRK nett tv
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Cowboystrekk

I Norge vil elbiler generelt "alltid" vinne. På kontinentet vil de nok innimellom tape, men jeg vil allikevel si at de vinner pga svært lite lokale utslipp foruten støv fra dekk.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

maxmekker


Bjoris

Holy Moses, Oh my God og fy faen for eit kick!

Du som jeg gleder meg til testing kommende torsdag:)

Restusj

S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

OleJA

Sitat fra: Restusj på fredag 20. september 2013, klokken 12:49
Dobbel miljøgevinst i Drammen Havn
http://www.shortsea.tv/SitePages/News.aspx?t=%e2%80%8bDobbel+milj%c3%b8gevinst+i+Drammen+havn

Dette er vel også den første skikkelige bekreftelsen på at bilene faktisk kommer i kontainer og at de shippes fra øskysten. Forklarer at min bil brukte under 30 dager fra 'Production Complete' til utlevering.

Bobbulf

Sitat fra: TS på fredag 20. september 2013, klokken 10:11
Sitat fra: OleJA på fredag 20. september 2013, klokken 08:47
Sitat fra: VigdisA på torsdag 19. september 2013, klokken 19:51
Kommer noe om elbiler på "Scrødingers katt"  nå om noen strakser - hvor miljøvennlig elbiler er - frykter det verste...
Fikk ikke med meg dette, bra eller dårlig?

Kort sagt:
Programlederne konkurrerte om å komme seg først fra Stjørdal til svenskegrensa med et CO2 forbruk på under 4kg
De brukte tilfeldigvis en Roadster som elbil, men alt handlet om Co2 og da kom ikke elbilen best ut mot tog og buss uten opprinnelsesgaranti på strømmen.
Det ligger på NRK nett tv
Grunnen til at han som kjørte elbil tapte var vel at han stoppet og spiste en stor hamburger hvor det var brukt mye CO2 i produksjonen av hamburgeren, og det hadde han ikke tenkt på. Litt latterlig forresten å ta inn CO2 forbruk på ikke transportrelaterte ting i konkurransen, men det var vel for å gjøre en "artig" vri på det, men jeg har en mistanke om at det hele var litt oppkonstruert.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA