Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Lucifer-

Ikke at det er noen fasit, men jeg hadde tilfeldigvis oppkjøring på hengerlappen denne uka og diskutere en situasjon med sensor. Det var riktignok ikke en situasjon fra selve oppkjøringen, men fra en av kjøretimene tidligere.

Scenarioet er at man kommer ut i et påkjøringsfelt med henger og kommer ut litt foran et vogntog. Jeg kjørte med 80-henger denne dagen, og måtte opp i 88/89 for å komme ut på en komfortabel måte med nok avstand til vogntoget. Kjøreskolelæreren var enig i min vurdering, og det var også sensor.

Han mente det var mer i henhold til paragraf 3 å øke farten der, enn å måtte foreta en nedbremsing for å slippe vogntoget forbi. Så det kan være tydeligvis være mer hensynsfullt, aktpågivende og varsomt å øke farten noe.

Nå kjørte jeg riktignok en daff Octavia og ikke en Tesla. Hadde neppe hatt noe problem med å komme fort nok opp i fart til å kunne justere meg da :)

RJK

Tenker vi nå er så langt på siden av temaet, at en mod burde egentlig dra dette ut i en egen tråd. Og så kan vi pille oss tilbake til topic nå.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo


snakkesalig

SitatTek.no har kontaktet Tesla Norge, som ikke ønsker å kommentere saken.

Det fikk meg til å tenke på at det er lenge siden vi har hørt fra Tesla-Roland? Etter litt googling viser det seg at han har byttet jobb.. :(

https://bilbransje24.no/nyheter/696174


Daniel_0007

Sitat fra: snakkesalig på onsdag 11. januar 2023, klokken 14:56
SitatTek.no har kontaktet Tesla Norge, som ikke ønsker å kommentere saken.

Det fikk meg til å tenke på at det er lenge siden vi har hørt fra Tesla-Roland? Etter litt googling viser det seg at han har byttet jobb.. :(

https://bilbransje24.no/nyheter/696174

Tipper han blir arbeidsledig/omplassert snart, sjeldent jeg ser noen bruker de otto bilene, vy la jo nylig ned bildelings konseptet sitt for det var ikke lønnsomt
Model 3 2019 LR Rwd

jlan

#7715
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 11. januar 2023, klokken 14:56
Det fikk meg til å tenke på at det er lenge siden vi har hørt fra Tesla-Roland? Etter litt googling viser det seg at han har byttet jobb.. :(
Det var vel på tide at Tesla automatiserte den funksjonen også.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

snakkesalig

Sitat fra: jlan på onsdag 11. januar 2023, klokken 16:54
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 11. januar 2023, klokken 14:56
Det fikk meg til å tenke på at det er lenge siden vi har hørt fra Tesla-Roland? Etter litt googling viser det seg at han har byttet jobb.. :(
Det vel på tide at Tesla automatiserte den funksjonen også.

"Ingen kommentar"
"Ingen kommentar"
"Ingen kommentar"
"Ingen kommentar"

Ikke så veldig vanskelig da.

hELgenen

Sitat fra: jlan på onsdag 11. januar 2023, klokken 16:54
Sitat fra: snakkesalig på onsdag 11. januar 2023, klokken 14:56
Det fikk meg til å tenke på at det er lenge siden vi har hørt fra Tesla-Roland? Etter litt googling viser det seg at han har byttet jobb.. :(
Det vel på tide at Tesla automatiserte den funksjonen også.

De er jo flinke til å kutte kostnader...så en chatGPT bot burde de nok få på plass..

jlan

Sitat fra: hELgenen på onsdag 11. januar 2023, klokken 17:25
De er jo flinke til å kutte kostnader...så en chatGPT bot burde de nok få på plass..
Det hadde vært verre hvis han var vinduspusser...
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

4Matic Fanatic

Sitat fra: hELgenen på onsdag 11. januar 2023, klokken 17:25
De er jo flinke til å kutte kostnader...så en chatGPT bot burde de nok få på plass..


Jejl

#7720
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pQGvKR/skal-ha-kjoert-tesla-utfor-stup-med-vilje-siktet-for-drapsforsoek-paa-familien
4 overlevde utforkjøring av et 75-90 meter høyt stup i Model 3.
Det må vel være første (og siste?) gang i historien noe slikt har hendt.

ToWalkOrDrive

#7721
Sitat fra: Jejl på onsdag 01. februar 2023, klokken 23:23
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pQGvKR/skal-ha-kjoert-tesla-utfor-stup-med-vilje-siktet-for-drapsforsoek-paa-familien
4 overlevde utforkjøring av et 75-90 meter høyt stup i Model 3.
Det må vel være første (og siste?) gang i historien noe slikt har hent.

Det er visst en Model Y med den høye bakluken.

Model Y fikk i hvert fall tidenes høyeste NCAP-karakterpoeng.
Tesla Model Y                         2021-

Jejl

Jo, du har nok rett. Det var bare rask gjetting fra min side.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Jejl på onsdag 01. februar 2023, klokken 23:32
Jo, du har nok rett. Det var bare rask gjetting fra min side.

Ja, fant det i en artikkel nå. Begge er jo veldig sikre.
Er og overrasket over hvor mange Model S (på autopilot) som har hatt sjåfører som sover, leser bok etc. som kjører rett inn i svære postlastebiler i 80km/t og så går sjåføren av Teslaen relativt uskadd ut.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Det er Model Y ja, det er lett å se på bakluka, men det har uansett vært kjent lenge, det er noen uker siden dette skjedde.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA