Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Amper

jeg ser ikke m6 vs tms på ams.. noen som har link.. eller kan kopiere teksten..
P85D :o)

Oreo

Sitat fra: Amper på søndag 11. august 2013, klokken 22:46
jeg ser ikke m6 vs tms på ams.. noen som har link.. eller kan kopiere teksten..
Sitat fra: takktakk på søndag 11. august 2013, klokken 11:01
Har ikke en online artikkel, men i siste Auto Motor & Sport får BMW M6 Grand Coupe bank av Model S. I en full test, ikke bare aks og de tingene.
Amper, siden det ikke er en online artikkel, så regner jeg med det er i papirutgaven?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Amper

ja, det ser slik ut.. jeg får se etter bladet ved en anledning.. hvis ikke noen her inne har det allerede og tar et par bilder av artikkelen og legger ut her inne..  ::)
P85D :o)

D.O

Dette er vel samme testen som var i den svenske utgaven i juni? M6 3,5 stjerner og 85p 4,5 stjerner.... Hvis jeg husker rett.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

Sitat fra: D.O på søndag 11. august 2013, klokken 23:57
Dette er vel samme testen som var i den svenske utgaven i juni? M6 3,5 stjerner og 85p 4,5 stjerner.... Hvis jeg husker rett.
...og det var det ingen som sa i fra om? (ja selv om tråden heter "...norske medier" ::))
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

takktakk

Sitat fra: Amper på søndag 11. august 2013, klokken 23:43
ja, det ser slik ut.. jeg får se etter bladet ved en anledning.. hvis ikke noen her inne har det allerede og tar et par bilder av artikkelen og legger ut her inne..  ::)

Det er vel ikke lov... Men ja, det er i papirutgaven. Landet i postkassen for noen få dager siden. Er den ikke i butikk er det like før :)
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

D.O

Sitat fra: Oreo på mandag 12. august 2013, klokken 00:07
Sitat fra: D.O på søndag 11. august 2013, klokken 23:57
Dette er vel samme testen som var i den svenske utgaven i juni? M6 3,5 stjerner og 85p 4,5 stjerner.... Hvis jeg husker rett.
...og det var det ingen som sa i fra om? (ja selv om tråden heter "...norske medier" ::))
Må følge med vet du...
Sitat fra: Nilsjohanf på onsdag 19. juni 2013, klokken 10:51
Svensk test i bladet auto motor sport.
Her er det en test av model s mot BMW M6
På 8 sider. Hvor de sier at prisen er billig mot BMW M6.
Hva med Norge da???? Løp å kjøp bladet først....
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8034.msg96967.html#msg96967
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Li-Ion

Sitat fra: takktakk på søndag 11. august 2013, klokken 16:53
Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. august 2013, klokken 12:58
Sitat fra: takktakk på søndag 11. august 2013, klokken 11:01
Har ikke en online artikkel, men i siste Auto Motor & Sport får BMW M6 Grand Coupe bank av Model S. I en full test, ikke bare aks og de tingene.

Fascinerende!

Hvilken utgave, den tyske? Eller inneholder de det samme, har ikke lest det på svært mange år...

Den norske :) Du finner det på forsiden øverst til høyre.

Noen som vet om/hvor dette bladet kan kjøpes og lastes ned på nett?
Teslaeier siden 2013 :)

RunarBT

Artikkelen var laber, ein tilnærmet standard model s gjennomgang med et par korte referanser til m6. Ingen ordentlig side-by-side sammenligning. bortkastede 80,- kr for min del.:-/

Espen Hugaas Andersen

Jeg ser Model S har fått terningkast 6 i en test på VG+. Noen som har VG+ og kan oppsummere?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RunarBT

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 13. august 2013, klokken 07:28
Jeg ser Model S har fått terningkast 6 i en test på VG+. Noen som har VG+ og kan oppsummere?

Vg fikk 56,- fra meg her og.:-) god artikkel, ingenting nytt for iss som kjenner bilen, men detaljert og positiv. Påpeker seter bak som litt små/lave, ellers ingenting negativt av betydning.

Havebigfun

Sitat fra: Trond Arve på fredag 09. august 2013, klokken 12:40
Sitat fra: Havebigfun på fredag 09. august 2013, klokken 10:38
På side 2 i dagens DN kommenterer Bård Bjekholt elbilutviklingen under overskriften: Elektrisk moro
Han mener at forskning viser at elbiler er et klimatiltak men at prisen for Norge er alt for høyt per spart tonn CO2. Han foreslår en revurdering av elbilincentivene ettersom det er et av de dyreste tiltak.
Nesten all kritikk av denne typen er skivebom. Man regner ut kost og effekt av tiltakene og kommer fram til at det er dyrt. Imidlertid er hensikten å skape en bærekraftig infrastruktur og marked for elbiler slik at insentivene kan fases ut. Da først kan man begynne å regne på kost og effekt av tiltakene.
På side 34 i dagens DN kommenterer Erik Stavseth, sivilingeniør sistnevnte artikkel:
Produksjon av en elbil bruker 13 tonn CO2- det er ca 180g/km ved 10 års levetid og 7500km årlig og vesentlig mer enn ved en fossilbil. Han henviser til en LCA-analyse fra Yale publisert i Journal of Ecology 2012.
"Produksjon av batterier er en svært "skitten" prosess med stort utslipp av kjemiske avfallstoffer." -og ville neppe blitt tillatt i Norge.
Dette er ikke akkurat positive tilbakemeldinger :(

Oreo

Kan også leses over tre sider i dagens papirutgave i VG (for 15,-).
Heldigvis leste jeg denne tråden før jeg dro på jobb og fikk stoppet på (en BENSINSTASJON!!!  :-[) og kjøpt VG.  ;D
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

laumb

Note: Diskusjon om CO2 flyttet til OT-baren.

Cowboystrekk

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 13. august 2013, klokken 09:02
Sitat fra: Trond Arve på fredag 09. august 2013, klokken 12:40
Sitat fra: Havebigfun på fredag 09. august 2013, klokken 10:38
På side 2 i dagens DN kommenterer Bård Bjekholt elbilutviklingen under overskriften: Elektrisk moro
Han mener at forskning viser at elbiler er et klimatiltak men at prisen for Norge er alt for høyt per spart tonn CO2. Han foreslår en revurdering av elbilincentivene ettersom det er et av de dyreste tiltak.
Nesten all kritikk av denne typen er skivebom. Man regner ut kost og effekt av tiltakene og kommer fram til at det er dyrt. Imidlertid er hensikten å skape en bærekraftig infrastruktur og marked for elbiler slik at insentivene kan fases ut. Da først kan man begynne å regne på kost og effekt av tiltakene.
På side 34 i dagens DN kommenterer Erik Stavseth, sivilingeniør sistnevnte artikkel:
Produksjon av en elbil bruker 13 tonn CO2- det er ca 180g/km ved 10 års levetid og 7500km årlig og vesentlig mer enn ved en fossilbil. Han henviser til en LCA-analyse fra Yale publisert i Journal of Ecology 2012.
"Produksjon av batterier er en svært "skitten" prosess med stort utslipp av kjemiske avfallstoffer." -og ville neppe blitt tillatt i Norge.
Dette er ikke akkurat positive tilbakemeldinger :(
ble produksjon av drivstoff og olje etc til bilen iberegnet?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA