Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Gusse

Tesla på Sommeråpent på NRK1
Frederic Hauge viser frem ny gliset sitt:)

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

tk74

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

haldorh

x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

Havebigfun

#95
http://e24.no/bil/tesla-sjefen-flirer-av-bmws-siste-elbil/21116269
Denne passer også under tråden"konkurrentene sover (ikke)" 8)

takktakk

Har ikke en online artikkel, men i siste Auto Motor & Sport får BMW M6 Grand Coupe bank av Model S. I en full test, ikke bare aks og de tingene.

Fascinerende!
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015


Muffinman

Hehe, gliser han bredere får han ørevoks i munnvikene  ;D


jkirkebo

Sitat fra: takktakk på søndag 11. august 2013, klokken 11:01
Har ikke en online artikkel, men i siste Auto Motor & Sport får BMW M6 Grand Coupe bank av Model S. I en full test, ikke bare aks og de tingene.

Fascinerende!

Hvilken utgave, den tyske? Eller inneholder de det samme, har ikke lest det på svært mange år...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

takktakk

Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. august 2013, klokken 12:58
Sitat fra: takktakk på søndag 11. august 2013, klokken 11:01
Har ikke en online artikkel, men i siste Auto Motor & Sport får BMW M6 Grand Coupe bank av Model S. I en full test, ikke bare aks og de tingene.

Fascinerende!

Hvilken utgave, den tyske? Eller inneholder de det samme, har ikke lest det på svært mange år...

Den norske :) Du finner det på forsiden øverst til høyre.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

glaserud

Sitat fra: Amper på søndag 11. august 2013, klokken 11:53
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130808/fler-bilar-far-pekskarm-trots-problemen

Argumentene deres var vel tidvis noe tynne...

1. Ingen software som kan krasje: Da kan de neppe ha sjekket hvordan moderne biler virker. Det er ingen knapper i en moderne bil som er direktekoblet til det den styrer lenger.
2. Enkle å finne: Njaei. Det er så sinnsvakt mye knapper i en moderne bil at det er lettere å finne frem til noe på en skjerm hvis man har fornuftig layout og sammenheng mellom hva som skjer.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

gbzdoc


Sitat fra: glaserud på søndag 11. august 2013, klokken 17:01
Sitat fra: Amper på søndag 11. august 2013, klokken 11:53
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130808/fler-bilar-far-pekskarm-trots-problemen

Argumentene deres var vel tidvis noe tynne...

1. Ingen software som kan krasje: Da kan de neppe ha sjekket hvordan moderne biler virker. Det er ingen knapper i en moderne bil som er direktekoblet til det den styrer lenger.
2. Enkle å finne: Njaei. Det er så sinnsvakt mye knapper i en moderne bil at det er lettere å finne frem til noe på en skjerm hvis man har fornuftig layout og sammenheng mellom hva som skjer.

Problemet til de etablerte bilmerkene er at de nettopp er bilprodusenter. De mangler kompetansen på digitale informasjonssystemer og henger generelt langt etter på IT. Synes svært tydelig på bla Leaf, f.eks. i forhold til motviljen til å oppdatere eksistende biler med enkle ting som skikkelig visning av SOC. En enkel liten sak, men du må kjøpe ny og mer eller mindre lik bil for å få det...

Tesla derimot holder til i Silicon Valey, gründeren er en vaskekte IT nerd, og de trenger ikke å drasse med seg gamle tradisjoner og oppgraderte skrivemaskinmekanikere. De hadde ingen ansatte, og hyret inn de beste hodene til de oppgavene de trengte å få løst.

Tesla er så annerledes enn de andre på så mange måter at jeg bare gleder meg til å se hvordan bilverden ser ut om 5-10 år. :-)

takktakk

Sitat fra: glaserud på søndag 11. august 2013, klokken 17:01
Sitat fra: Amper på søndag 11. august 2013, klokken 11:53
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130808/fler-bilar-far-pekskarm-trots-problemen

Argumentene deres var vel tidvis noe tynne...

1. Ingen software som kan krasje: Da kan de neppe ha sjekket hvordan moderne biler virker. Det er ingen knapper i en moderne bil som er direktekoblet til det den styrer lenger.
2. Enkle å finne: Njaei. Det er så sinnsvakt mye knapper i en moderne bil at det er lettere å finne frem til noe på en skjerm hvis man har fornuftig layout og sammenheng mellom hva som skjer.

Kanskje ingen fare for misforståelse, men siden det er samme redaksjon: Dette er ikke artikkelen nevnt over. Den hansker kun om M6 vs MS.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA