Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Motorwatt

#7740
Bomsniking på Tromsøbrua.



Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

vinterdekk

Fy flate, ser jo fingermerker etter vedkommende som har pakket kram snøen på skiltet. Elbil bidrar minst i inntekt til staten og i byens bomring så jeg forstår utmerket godt dersom dette vil bli oppfattet som provoserende for noen..
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

SurSnasen

Sitat fra: Motorwatt på mandag 06. mars 2023, klokken 23:41
Bomsniking på Tromsøbrua.


Var det en mediesak?
Kan like gjerne være en moroklump, uvitende for fører, som har gjort det som en rampestrek.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Rosstopher

Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 07. mars 2023, klokken 07:00
Fy flate, ser jo fingermerker etter vedkommende som har pakket kram snøen på skiltet. Elbil bidrar minst i inntekt til staten og i byens bomring så jeg forstår utmerket godt dersom dette vil bli oppfattet som provoserende for noen..

Ja, det er jo helt unødvendig. Hadde holdt lenge (og vært litt lettere å bortforklare) om man f.eks. hadde kasta en snøball på deler av skiltet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

RJK

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 07. mars 2023, klokken 12:18
Sitat fra: vinterdekk på tirsdag 07. mars 2023, klokken 07:00
Fy flate, ser jo fingermerker etter vedkommende som har pakket kram snøen på skiltet. Elbil bidrar minst i inntekt til staten og i byens bomring så jeg forstår utmerket godt dersom dette vil bli oppfattet som provoserende for noen..

Ja, det er jo helt unødvendig. Hadde holdt lenge (og vært litt lettere å bortforklare) om man f.eks. hadde kasta en snøball på deler av skiltet.
Nå skal man ikke kjøre lenge før skiltet bake er så svart av saltsørpe med asfalt, eksos og gummi fra bildekkslitasje, at man ikke engang klarer å se skiltet, og langt mindre at det har hvit bakgrunn. Bare pass på og ikke vaske bilen...

Men, med mindre jeg har oppfattet dette feil, så tar de bilde av bilen forfra sånn som fotoboksene som tar deg på å kjøre for fort, så det er jo egentlig nyttesløst å skjule skiltet bake. De er vel allerede klar over at det fort blir så skittent, at det er ubrukelig for kontroll.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Bomringene tar vel både forfra og bakfra for tiden?

Klykken

Sitat fra: geear på tirsdag 07. mars 2023, klokken 13:14
Bomringene tar vel både forfra og bakfra for tiden?
(hvis det er lov å si) :P
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

RJK

Sitat fra: Klykken på tirsdag 07. mars 2023, klokken 13:36
Sitat fra: geear på tirsdag 07. mars 2023, klokken 13:14
Bomringene tar vel både forfra og bakfra for tiden?
(hvis det er lov å si) :P
R*vkjørt blir man vel uansett, om det var det du mente...!?!

;D
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rosstopher

Sitat fra: geear på tirsdag 07. mars 2023, klokken 13:14
Bomringene tar vel både forfra og bakfra for tiden?

Jepp. Kjører man pickup kan man f.eks. kjøre med noen planker baki og legge ned bakluka. Da er det bare foran man må dekke til skiltet.  :D
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

vinterdekk

To sjåfører møtes på en bru og ingen ønsker å rygge. Tesla-sjåføren som står færrest meter ut på bruen skrur opp musikken og bruker hornet til den andre bilen gir seg, etter 10 minutter. Rene Fleksnes episoden.

https://www.vg.no/nyheter/i/gEykmJ/fastlaast-fleksnes-episode-paa-trang-bro
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

hELgenen

Min erfaring,og dette er da ikke vitenskaplig bevist,er at idioter i trafikken ofte lokkes mot bestemte bilmerker. BMW har historisk sett tronet på førsteplassen. Etter noen år med Tesla i trafikkbildet er det nå dette bilmerket som trekker til seg idiotene. Nå vil vel både BMW eiere og Tesla eiere protestere med rette fordi det uansett er ekstremt få idioter i trafikken og de fleste kjenner seg naturligvis ikke igjen. Men idioter kjører også biler dessverre og kanskje er ikke bilvalget jevnt fordelt mellom de som oppfører seg normalt og de få sære?

Kjør hissig debatt.....

turfsurf

Sitat fra: hELgenen på søndag 23. april 2023, klokken 06:54Min erfaring,og dette er da ikke vitenskaplig bevist,er at idioter i trafikken ofte lokkes mot bestemte bilmerker. BMW har historisk sett tronet på førsteplassen. Etter noen år med Tesla i trafikkbildet er det nå dette bilmerket som trekker til seg idiotene.
I mine øyne er det Toyota og Volvo som trekker til seg flest idioter i trafikken, men det kommer vel an på hvem man betrakter som idioter.

Mere korrekt er vel å si at visse typer biler tiltrekker seg visse typer sjåfører. F.eks vil kanskje biler med ett rykte for å kjøre bra og gå fort være mere attraktive for de som kjører mere aggressivt og til tider litt for fort.

Mens biler som fokuserer på trygghet og sikkerhet kanskje tiltrekker seg de som synes det er greit å ligge først i venstrefilen så lenge man holder fartsgrensen.

Og så er det jo selvfølgelig mange andre ting som gjør at folk velger litt på tvers uansett.

Idioter synes jeg uansett er ett itt dårlig ord å bruke om andre folk, uten at man kjenner de godt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på søndag 23. april 2023, klokken 08:24Idioter synes jeg uansett er ett litt dårlig ord å bruke om andre folk, uten at man kjenner de godt.
Enig :+1:

vinterdekk

#7754
Uansett, Tesla-sjåføren hindret annen trafikk som tilsynelatende befant seg på bruen fra før ved å tvinge Peugeot-sjåføren til å rygge.

https://lovdata.no/lov/1965-06-18-4/§3

Sitat§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.
Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Om det ikke var en idiot i bilen så virker det ikke som at vedkommende var hensynsfull, aktpågivende og varsom.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA