Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Roy Aasen





Jalla

Sitat fra: Amoss på torsdag 18. april 2019, klokken 18:33
Sitat fra: Thor2014 på torsdag 18. april 2019, klokken 17:25
Tøff type
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kJvpWQ/politiet-billist-slo-til-annen-foerer-gjentatte-ganger-etter-kollisjon?utm_source=vgfront&utm_content=row-2
Sitat fra: Thor2014 på torsdag 18. april 2019, klokken 17:23
Trøtt type
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wP3RwA/mann-sovnet-bak-rattet-havnet-langt-ut-paa-jorde

Her tror jeg vi bør vente til vi ser hvilken vinkling de øvrige media har til disse historiene før vi tar noe fra VG som god fisk ;)
Vel, nå er det vel politiet som er kilde i begge sakene så det er vel ikke så mye å lure på.
At noen sovner bak rattet er ikke noe nytt, og at det finnes endel sjåfører som tror de eier veien er heller ikke noe nytt.

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Amoss

Sitat fra: Jalla på torsdag 18. april 2019, klokken 19:03
Vel, nå er det vel politiet som er kilde i begge sakene så det er vel ikke så mye å lure på.
At noen sovner bak rattet er ikke noe nytt, og at det finnes endel sjåfører som tror de eier veien er heller ikke noe nytt.

Vet ikke helt om du fikk det helt med deg, men for ikke så alt for lenge siden var det en stor sak i media om VG's behandling av kilder og siteringer...  Var nå liksom den saken jeg hintet til her.

Men nå er vist i alle fall den ene saken referert i ett annet medie, så får vel gå ut i fra at den er rett nå - dersom da ikke betal-artikkelen i Østlendingen bygger på saken i VG :p
Model S 85D


TeslaModelX


Imagine

#6654
Sitat fra: ModelS på fredag 19. april 2019, klokken 13:28
Sitat fra: Thor2014 på fredag 19. april 2019, klokken 13:24
Utslipp på elbil er høyere enn diesel
https://www.nettavisen.no/okonomi/tysk-sjokkstudie-elbiler-har-hoyere-co2-utslipp-enn-diesel-biler/3423674397.html

"Tysk sjokkstudie: Elbiler har høyere CO2-utslipp enn diesel-biler".

Say no more, kjøpt og betalt av VAG? ;)

Vanskelig å si - forskning og argumenter kan liksom «fåes i begge retninger». Men Tysklands største forskningssenter bør jo være nøytrale. Så man bør absolutt vurdere å høre på de. Man kan aldri vite.
Det er uansett mye interessant som kommer frem i rapporten. Fakta er at det er relativt håpløst for en vanlig forbruker å følge skikkelig med på, eller ta stilling til sånt som dette.

Nå er vel ikke miljøvennlighet hovedgrunnen til at folk kjører elbil uansett.

z4rd

Hvilke tall legger de til grunn til sammenligningen? De fabrikkerte utslippstallene, eller de reelle utslippene som fossilbilene har?

2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Espen Hugaas Andersen

Forbrukstallene er greie nok. WLTP for både Tesla og fossil. Så det blir på en måte like optimistisk for begge.

Men det er andre svakheter. For ikke å gå veldig off-topic i denne tråden så kan diskusjonen tas her: https://elbilforum.no/index.php?topic=45921.msg797317
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Lynet

Jeg har ikke lest rapporten, men kun et lite utdrag. Og ut i fra det som jeg så der er det snakk om produksjon av bil og produksjonen av strøm med kullkraftverk.
Men produksjon av bensin og diesel er den med, nei ikke som jeg så. HVORFOR IKKE?
Produksjon av en liter fossilt drivstoff krever ihvertfall 2kWh energi for å komme til drivstoffpumpen. På den energien kan en elbil kjøre mellom 10 og 20km!
Og for min del er det lokale nullutslippet det viktigste. En fossilbil sliter veldig med å tilfredstille kravene, ihvertfall i kalde Norge.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Counterpointer

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 19. april 2019, klokken 13:37
Forbrukstallene er greie nok. WLTP for både Tesla og fossil. Så det blir på en måte like optimistisk for begge.
Uenig, en kald dieselbil forurenser uendelig mye mer en økningen i elforbruket på en elbil!
Men vi kan ta det i den andre tråden.

ToWalkOrDrive

Det var og målt med 10 års levetid. Hørtes litt kort ut. Og ja, som nevnt over så slipper en kald motor ut mye. Faktisk 10 ganger så mye som Euro6 tillater på en Euro6-motor....når bilen er varm er en ute av byen... 
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA