Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

Tuxedo

#3945
Sitat fra: Klykken på fredag 17. april 2015, klokken 14:17
http://www.moss-avis.no/Filmet_hasardi_s_forbikj_ring_p__E6-5-67-67847.html
Trailersjåfører som sperrer begge felt (!!!) og tydeligvis har irritert en teslasjåfør en stund, som det til slutt renner over for.
Komplett idiotkjøring av Teslasjåføren.  Dette kvalifiserer vel til beslag av førerkort.

cra

Sitat fra: Klykken på fredag 17. april 2015, klokken 14:17
http://www.moss-avis.no/Filmet_hasardi_s_forbikj_ring_p__E6-5-67-67847.html
Trailersjåfører som sperrer begge felt (!!!) og tydeligvis har irritert en teslasjåfør en stund, som det til slutt renner over for.

Vel, den ene kjører forbi den andre, og sist jeg sjekka var det faktisk tillatt. Slik oppførsel som Teslasjåføren har er derimot ikke tillatt.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Haldenser

Det at et annet saktegående kjøretøy passerer en annen slik er helt vanlig på disse veiene, som jeg hyppig frekventerer. Oppfordrer alle til å ta det med ro og ikke skape farlige situasjoner som denne!
Artikkelen har dog ingenting med Tesla å gjøre, men med udugelige sjåfører. Var kun tilfeldig at en nisse som kjørte Tesla var synderen denne gangen, kunne like gjerne vært en BMW, Toyota osv.
Dessverre var han som filmet tilfeldigvis en som er provosert over folk som kjører Tesla og fikk endelig "tatt en slik".
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Muffinman

Tja, bra at idioten ble tatt med buksa nede ihvertfall. Forhåpentligvis får det etterspill.

snurrehue

Sitat fra: Klykken på fredag 17. april 2015, klokken 14:17
http://www.moss-avis.no/Filmet_hasardi_s_forbikj_ring_p__E6-5-67-67847.html
Trailersjåfører som sperrer begge felt (!!!) og tydeligvis har irritert en teslasjåfør en stund, som det til slutt renner over for.

Det er alltid irriterende å bli liggende bak storbiler som kjører forbi storbiler. Men aldri har jeg følt noe behov for å klikke av den grunn.
Idioten som kjører forbi på veiskulderen og bråbremser foran storbilen, burde tatt seg en tur til USA. Da kunne han virkelig fått oppleve å ligge bak vogntog på vogntog i 55,15 miles/hour som kjører forbi andre vogntog i 55,12 miles/hour.
Her i Norge er slike forbikjøringen (vogntog forbi vogntog) såpass sjeldne at det har alle tid til å vente på.

mogu

Likte kommentaren om at "jeg brukte bare et par minutter på å kjøre forbi...", jeg hadde blitt provosert selv, men det er grenser for hvor aggressiv adferd en behøver å vise i trafikken.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

Thor2014

Sitat fra: mortegun på fredag 17. april 2015, klokken 16:41
Likte kommentaren om at "jeg brukte bare et par minutter på å kjøre forbi...", jeg hadde blitt provosert selv, men det er grenser for hvor aggressiv adferd en behøver å vise i trafikken.
Slappe av. Han bruker ikke mer en 3 kilometer på en slik forbikjøring.

TeslaSvein63

Tja, her er det 2 idioter med stort ego i trafikken. Sjåføren i personbilen tar imidlertid kaka. Man skal aldri la seg provosere i trafikken eller skape farlige situasjoner. Han kan jo prise seg lykkelig over å være i livet eller ikke være morder. Den nedbremsingen rett foran kassebilen for å stadfeste sin irritasjon, var skikkelig ille. Hvis ikke personbilsjåføren hadde mistet hode, ville den stolte eier av dashcam og sneglekassebil gått av med seieren for slett adferd og brudd på trafikkregler på en motorvei med 100 km grense. Eventuell straffereaksjon, må ramme dem begge i forskjellig grad, siden begge fortjener en lærepenge.

satheesh.net

Sitat fra: Klykken på fredag 17. april 2015, klokken 14:17
http://www.moss-avis.no/Filmet_hasardi_s_forbikj_ring_p__E6-5-67-67847.html

Siterer mine ord fra Facebook:
Denne handlingen her vil jeg ta sterkt avstand fra. Oppfordrer også andre (med eller uten eierskap av en Tesla) til å gjøre det samme. Folk med litt respekt for seg selv og andre oppfører seg ikke sånn. Vi er bedre enn dette folkens.

Slik idiotkjøring er knapt forbeholdt banekjøring ...

timingbeltkiller

Lusekjører du med vogntogfart i høyre fila:
- øker du rekkevidden 
- minker generell slitasje på bilen
- hindres/irriteres du ikke av "ElefantenRennen"
- kommer du mer uthvilt og friskere fram enn da du startet

MORAL:
Kjør som mann i hatt eller nonne!

BTW:
"Elefanten-Rennen" = Vogntog A kjører forbi vogntog B med fartsdifferanse 2 km/t = 5 km veistrekning
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Car-El

KA? Korfør? HÆ! Nei, nei, nei....  En slik oppførsel e ikke engang et "Neandertalermennske" verdig. (Unskyld til alle Neandertalermennsker.) huff, æ blir bare så lei meg når jeg ser en slik oppførsel.

Sitat fra: Klykken på fredag 17. april 2015, klokken 14:17
http://www.moss-avis.no/Filmet_hasardi_s_forbikj_ring_p__E6-5-67-67847.html
Trailersjåfører som sperrer begge felt (!!!) og tydeligvis har irritert en teslasjåfør en stund, som det til slutt renner over for.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

timingbeltkiller

Kanhende tesla sjåføreren var redd for å få parkeringsbot da han måtte lusekjøre med under 100 km/t?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Sveinung1954

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Avh

Selges Tesla på andre måter i Kina? Med Pachuca kommer vel bare biler som er bestilt? Hvordan skal 2000 TMS hope seg opp i Kina? Tviler ....
XPENG P7
Ex Tesla mod 3
Ex Tesla S 85 kWh Rød mm
Ex Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Davidsv

S85D | Bekreftet 11/11-14 | VIN 19/1-15 | Prod 26/3-15 | Transit 28/3-15 | Levert 21/5-15!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA