Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når selger jeg min "gamle" bil?

Startet av Paul, tirsdag 07. mai 2013, klokken 07:49

« forrige - neste »

Paul

Jeg er avhengig av 2 biler i famille, så mest sannsynlig jeg skal legge inn annonsen på finn.no noen uker før leveranse av TMS, og gjerne selge Audi'en rett ved leveranse av TMS.

mrjalle

Har allerede solgt. Tvinger oss til å klare oss med bare en bil noen mnd. (Og det går egentlig fint, siden både samboeren og jeg pendler med tog til jobb).

laumb

Jeg har lagt ut min (Saab 9-3).
Blir den solgt i god tid i forveien av Model S, så kjøper vi bare en Leaf, for så å selge den andre bilen (Toyota iQ) litt nærmere levering. Klarer oss ikke med en iQ og to unger + campingsesong, så det blir et perfekt påskudd for å gå over til kun elbil.

Muffinman

Vurderer også å legge ut 9-3`en min, men tror jeg vil vente noen få mnd til enda. Den har relativt få km, og jeg er avhengig av en pålitelig bil i jobbsammenheng - det vil ikke fungere med midlertidig "skrotbil" til Teslaen leveres.

Epleskreller

Vi trenger to biler. Kommer til å selge vårt gammle vrak av en Opel Astra når S kommer.

Vil etter litt tid med S vurdere å bytte ut Superben i noe mindre og billigere med hengerfeste.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Celter

Vi trenger egentlig bare en bil og har klart oss med det i mange år. Imidlertid har jeg vurdere å skaffe en bil nr. 2 når Teslaen kommer. Vi har en 18 åring i huset og han får ikke låne Model S. I tillegg kan det være greit med en mindre bil til småturene til og fra jobb. Audi A6 kommer til å selges, men kjøper da antagelig en mindre bil. Kanskje Audi TT
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Epleskreller

Sitat fra: Celter på tirsdag 07. mai 2013, klokken 12:50
Vi har en 18 åring i huset og han får ikke låne Model S.
..
Kanskje Audi TT

Audi TT er vel en helt grei bil å låne for en 18-åring :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

OleT

Nok en 9-3 her, men min er 15 år gammel og moden for pensjon. Beholder den nok en stund etter at Teslaen er kommet.
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

laumb

Sitat fra: OleT på tirsdag 07. mai 2013, klokken 14:44
Nok en 9-3 her, men min er 15 år gammel og moden for pensjon. Beholder den nok en stund etter at Teslaen er kommet.

Sjalu. Sjulle ønske min bare kunne pensjoneres framfor å brukes til å frigjøre kapital (2008 modell).

valvolainen

Kaster / selger pendlebilen.
Beholder Range Roveren (gammel -95 mod.) som en bil nummer 2. Tror dette blir den perfekte kombinasjon.

Desdi

Har allerede solgt min Focus. Den forsvinner imorra. Nå blir det sparing frem til årsskiftet for å få så mye egenkapital som mulig.

Fin grammatikk i overskriften forøvrig?  :P Med mindre det er kødd, så heter det vel: "Når selger jeg min "gamle" bil?"
Sorry, det er vel en av mine kjeppheste.. Og jeg er ikke norsk engang. (Dansk)

tSla

Jeg beholder min Audi - eller, den blir konebil :) Tesla blir min første el-bil, så jeg ønsker å ha en ICE-bil i bakhånd i tilfelle jeg trenger det. Enten det er rekkevidde - eller at Teslaen plutselig ikke vil mer.
Tesla Model S P85+

RSandven

Jeg får solgt min BMW til torsdagen. Da sitter vi igjen med en Chevrolet Lacetti. Så får sykle til jobben mens tusenlappene spares til egenkapital :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Paul

Sitat fra: Desdi på tirsdag 07. mai 2013, klokken 20:57
Fin grammatikk i overskriften forøvrig?  :P Med mindre det er kødd, så heter det vel: "Når selger jeg min "gamle" bil?"
Sorry, det er vel en av mine kjeppheste.. Og jeg er ikke norsk engang. (Dansk)

takk for tips, har rettet opp i overskriften;) jeg er også ikke norsk, egentlig ikke engang fra Skandinavia. Norsk er språk nr. 4 for meg, så beklager for feilene, jeg prøver best jeg kan ;)

christian1986

Sitat fra: OleT på tirsdag 07. mai 2013, klokken 14:44
Nok en 9-3 her, men min er 15 år gammel og moden for pensjon. Beholder den nok en stund etter at Teslaen er kommet.

Enda en 9-3 her, min er bare 10 år så håper på å få litt igjen ved salg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA