Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har kjøpt (Snuser på) Leaf!

Startet av stine, fredag 03. mai 2013, klokken 13:07

« forrige - neste »

stine

Nå har jeg endelig demobilen til låns ett døgn!   :D Den passerte både barnevogn- og barnesetetestene! Fikk inn den digre Simovogna, men måtte ta av hjulene. Briotrilla fikk plass på både høykant og stående på hjula. Plass til kun én vogn, men sånn er det også i den minste fossilstasjonsvogna vår! Begge de bakovervendte barnesetene gikk fint inn, og det var god plass til både gubben og meg foran med barnesetene montert. I morra blir bilen med meg til og fra jobb! 
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

elektrolux

Blir det 32A versjonen du tenker på?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

stine

#17
Det blir den som inngår i NAF-tilbudet.  Jeg vet ærlig talt ikke hva "32A versjonen" er...   ::)

edit:
Leste om det nå - "32A" er den som kommer på markedet i sommer. Jeg kommer til å kjøpe den som er i salg nå. Har ikke spesielt behov for den ekstra rekkevidden. En lur gimmick for å bli kvitt restlageret av "gamle" biler, og jeg sparer penger ved å være NAF-medlem. Vinn - vinn!
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

elektrolux

Vinn vinn så lenge du er klar over hva du kjøper, og prisforskjellen er stor nok til å kompensere for lavere annenhåndsverdi.

Husk det er lurt å tenke salg, allerede ved kjøp. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

stine

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 14. mai 2013, klokken 22:05
Husk det er lurt å tenke salg, allerede ved kjøp. ;)

Joda, jeg er klar over det! :) NAF-tilbudet er et godt tilbud, men jeg skal be om pris på 32A også, så skal jeg veie for og imot.  Det er fortsatt mye som skjer på elbilfronten, så verditapet blir nok betydelig etter noen år uansett.... 
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

stine

Det ble NAF-tilbudet, og dermed 2012-bilen.  Svart, med skvettlapper.

Får den 8. juni.   Jeg skal kalle den "Batmobilen min"!   8)
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

elektrolux

Gratulerer!

Pris?

32A versjonen er kanskje ikke så smart likevel, da det kan bli problem å finne 32A stikk som liker fullt strømtrekk fra kun ene fasen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Starfox

Like greit å få japansk bil. Da vet du hva du får

stine

Sitat fra: elektrolux på onsdag 22. mai 2013, klokken 19:49
Gratulerer!

Pris?

32A versjonen er kanskje ikke så smart likevel, da det kan bli problem å finne 32A stikk som liker fullt strømtrekk fra kun ene fasen.

NAF-tilbudet er på 239.990,- (pluss skvettlapper som jeg ville ha i tillegg). I prisen ligger vinterdekk, 3 års service og 5 år med carwings. Og første års medlemsskap i elbilforeninga så klart!  :) Jeg kunne lagt på noen tusenlapper og fått metallic, men valgte svart. Har lest at den kan bli fort stygg, så jeg får heller bruke de kronene på polish og i tillegg ha (nesten) nok til en ekstra ladekabel. Tenkte jeg skulle kjøre litt før jeg bestemmer meg for hva slags kabel jeg kjøper ekstra. Har lyst å henge en permanent hjemme, og ha enten en fleksibel (fra ChargeAmps?) eller en Mode3 Type 2. Eller kanskje noe helt annet.... Time will show!
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

stine

Det er bare så utrolig stilig når 3-åringen sier:
"Ikke ha på radio'n mamma, jeg vil høre at bilen ikke har noe lyd!"   
:D
Sarpsborg. Svart Leaf med en bakover- og en framovervendt i baksetet.

silverwrx

Barna våre elsker Leafen. Lydløsheten.

"Du vet du snakker med en uhelbredelig elbilskeptiker, når de tar opp samfunnsproblemet med lydløse elbiler".

2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Lars C. Krogenæs

And the vision that was planted in my brain
Still remains
Within the sound of silence.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

cra

Sitat fra: stine på fredag 14. juni 2013, klokken 11:54
Det er bare så utrolig stilig når 3-åringen sier:
"Ikke ha på radio'n mamma, jeg vil høre at bilen ikke har noe lyd!"   
:D

Ha ha! Najs!  ;D

Link til "Leaf-simulator" for fossilbiler: http://www.bose.com/controller?url=/shop_online/headphones/noise_cancelling_headphones/quietcomfort_15/index.jsp
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kjell Leaf

Sitat fra: stine på fredag 14. juni 2013, klokken 11:54
Det er bare så utrolig stilig når 3-åringen sier:
"Ikke ha på radio'n mamma, jeg vil høre at bilen ikke har noe lyd!"   
:D
Men hva skal barna nå lære? At bilen sier ...????????????........
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

cra

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 06. november 2013, klokken 18:34
Sitat fra: stine på fredag 14. juni 2013, klokken 11:54
Det er bare så utrolig stilig når 3-åringen sier:
"Ikke ha på radio'n mamma, jeg vil høre at bilen ikke har noe lyd!"   
:D
Men hva skal barna nå lære? At bilen sier ...????????????........

"Tutt-tuuut", som før. ;)  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA