Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

12V i Think

Startet av PLUTO, onsdag 19. mars 2008, klokken 11:53

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg var en tur innom den lokale verksted for Think og fikk litt "sjokk" da jeg så flere Think med demonterte batteripakker, men fortsatt med 12V koblet til. Når vi skulle flytte på en av dem, måtte vi koble til startkabler. litt unødvendig tenkte nå jeg, siden det er en enkel sak å koble fra 12V, mens bilen venter på deler og annen service.

Det jeg lurte på var om noen vet hvor lenge en Think normalt kan stå slik uten å lades. Hva er normalt?
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Tror det er helt "normalt" at fossilverksteder misshandler batterier. Har nå kjøpt flett ny Mercedes camper med 16 mil på telleren. Akkurat som for 2 år siden viser det seg at fritidsbatteriet er defekt. (har til gode å teste startbatteriet)

Hva grunnen er, vites ikke, da denne typen batteri  (Exide Gel G80) nærmest skulle ha tålt hva som helst misbruk siden det ble montert i bilen som var ny i nov 2007. 

Faktum er at bilforhandlerene ikke bruker skikkelige ladere, og heller ikke lader bilene ved stillstand. Tvert imot har de store startboostere klare, slik at bilen som skal vises/selges kan startes opp.

Det rareste er at de tester batteriene med disse kapasitanstestere (i motsetning til kapasitetstestere), og så påstår at alt er OK, selv om batteriet såvidt klarer å holde liv i lyset på bilen i 5 min, og har 10 Ahr kapasitet igjen av 80-100 Ahr.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA