Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norsk instruksjonsbok og service hefte til Leaf?

Startet av Fundiver, mandag 29. april 2013, klokken 11:12

« forrige - neste »

Fundiver

Hei, vi fikk vår Leaf før helgen, importert fra Belgia, igjennom Autonett AS i Bergen. Hvit Leaf med svarte skinnseter.  ;D

Ulempen er at instruksjonsbok og service hefte er på fransk(flamsk?). Nå har eg riktignok 5 år med Fransk fra ungdomsskole og videregående, men det begynner å bli 15 år siden min siste fransktime...

Noen som kan hjelpe meg med en Norsk instruksjonsbok (feks i PDF) og servicehiefte, som eg kan printe ut.? :-)


Mvh Øyvind

TorC

2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Elmo

#2
Eller fra vår egen hjemmelige www.elbilwiki.no  http://elbilwiki.no/index.php/Leaf:Instruksjonsbok
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Fundiver

Takker så mye, nå begynner moroa med alle innstillingene og sånn  ;D

calefranco

Tviler på om det hjelper deg så mye, men jeg vil gjerne bytte min (nederlandsk) håndbok/brukermanual med din, såfremt den er på fransk, og ikke flamsk  :o . Jeg er halvt fransk selv, og setter pris på å forstå håndboka. Å ha den som PDF fil er greit, men det er tross alt fint å kunne slå opp noe i boka mens man sitter i bilen.

Fundiver

Hei Calefranco,

Me kan gjerne bytte bok for min del, om den er på fransk eller nederlansk spiller liten rolle for meg. Skal me bare sende til hverandre da? Såfremt du ikke holder til i Bergensområdet?

calefranco

Sitat fra: Fundiver på tirsdag 30. april 2013, klokken 19:19
Hei Calefranco,

Me kan gjerne bytte bok for min del, om den er på fransk eller nederlansk spiller liten rolle for meg. Skal me bare sende til hverandre da? Såfremt du ikke holder til i Bergensområdet?

Hei Fundiver,
Takk for svaret. Nei, jeg bor i Oslo, dessverre. Har sjekket vekt/pris av manualene. Hovedboka (grå) veier 462g; den tynne "kom i gang" boka (blå) veier 107g; og navigasjonsboka (grå) veier 355g. Totalt 924g. Det koster 70kr å sende som brev (vekt mellom 350g-1kg). I utgangspunkta er ikke navigasjonsboka så viktig for meg men siden porto prisen blir den samme uansett, så er det like greit å sende den også. Hvis jeg får  adressen din så kan jeg sende den i morgen, og inkluderer frimerker for 70kr slik at du slipper å betale for en bytte du ikke får noe ut av ???
(Hvis du vil sende adressen mer anonymt kan sende meg mail - calefranco@gmail.com . Ser ikke ut som at du har lagt inn e-posten din her på forumet)

Starman

Heisann

Ja, er vel også interessert i instruksjonsbok, hvis det er mulig å oppdrive.

Noen idè?
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA