Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Planlagte modifikasjoner av Model S

Startet av Celter, søndag 28. april 2013, klokken 08:52

« forrige - neste »

Stig O

Sitat fra: laumb på lørdag 04. mai 2013, klokken 16:31
Hør med Remy på RT-Bilglass(.no) og hils fra meg hvis du skal sjekke pris på solfilm.
Pleier å ha god pris!
Ser ut som jeg må få bilen levert i Oslo, da både RT-Bilglass og Riis bilglass ligger et steinkast unna. Da kan de forhåpentligvis levere bilen der før jeg henter den.Hadde vært supert om man slapp og styre med dette etterpå.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Cato76

:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Desdi

Sitat fra: Jimpec på lørdag 04. mai 2013, klokken 13:33
Takk for videoer.

Utrolig hvor enkelt det ser ut når proffene gjør det. Strøken jobb det der.
Lurer på å kjøre ut av landet for å få tatt mine. 6-8000 kroner for 3 ruter (+2 mini) er litt drøyt synes jeg.

Jeg vet det er betydelig billigere i Danmark enn i Norge. Bare å avtale tid og gjøre det i forb. med en ferie. Tar en god time, halvannen såvidt jeg husker.

Stig O

Mange har syntes grillen har vært litt stygg på bilen. Nå kommer det kanskje en bedre løsning snart. Teslaccessories, de som lagde senterkonsollen CCI, er i ferd med å lage en ny grill. De har også planer om to interiør oppgraderinger, som de ikke vil ut med enda. Tipper den ene er midtarmlene med koppholdere.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

janosat

#64
Er det noen som har tenkt å behandle senter på bremseskivene for å hindre rust ?
(Altså det synlige området på bremseskivene som ikke er i kontakt med bremseklossene)
Felgene er også ganske åpne slik at rust blir veldig synlig.

(Om rust på skivene er et problem på TMS aner jeg ikke)


Noen innspill?



LA-Thing

Bremseskivene kommer nok til å ruste som på andre biler. Kanskje til og med mer, da bremsene blir mindre brukt.

Jeg pleier å enten lakkere med varmebestandig lakk eller påføre et tynt lag med kobberfett. Det vil feste seg bremsestøv og annet smuss i fettet slik at det blir et loddent, gråsvart belegg. Kanskje ikke aller penest, men det ruster i det minste ikke.

Innrømmer gjerne at jeg ikke er helt normal når det gjelder tiltak mot rust....
Drammen, Tesla Model S #2510

Lokführer

Man kjøper selvfølgelig karbonskiver.  ;D de ruster ikke.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Havebigfun

#67
Sitat fra: Lokführer på tirsdag 11. juni 2013, klokken 03:25
Man kjøper selvfølgelig karbonskiver.  ;D de ruster ikke.
eller keramikk ;)
Fra spøk til alvor: Sinkspray vil kunne løse problemet- men ikke på bremsearealene :o

ebbrey

Ser flere på TMC forumet som har oppgradert lydstudio anlegget hos Reus Audio http://www.reusaudio.com/. Er det noen som kjenner til ett lignende selskap som kunne utført en eventuell oppgradering på østlandet om lyden ikke holder mål?
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Yagi

Ser at Tesla søker etter medarbeidere med erfaring innen farging av vinduer. Er det noen som har spurt om å få lagt på solfilm av Tesla selv? Men så ferske som Tesla er - må vi kanskje foreløpig belage oss på tredjepart?
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

Chlangum

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 11. juni 2013, klokken 09:42
Sitat fra: Lokführer på tirsdag 11. juni 2013, klokken 03:25
Man kjøper selvfølgelig karbonskiver.  ;D de ruster ikke.
eller keramikk ;)
Fra spøk til alvor: Sinkspray vil kunne løse problemet- men ikke på bremsearealene :o

Karbon eller keramikk er vel seriøse greier!
Men er vel ofte svindyrt. Hadde vært artig å funne ut om det er noen som leverer denne oppgraderingen til TMS
Er jo ganske tøft å se til bak åpne felger.

Har sett fra amerikanske forum at rust på bremseflaten kan være et problem. Som sagt, man bruker bremsene mindre på TMS. Eller problem og problem. Er bare å bremse litt så er det vekke. Men pent er det jo ikke.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

turbolurbo

Jeg hadde keramiske skiver på en bil tidligere. Fikk skade på den ene skiven, og det viste seg ny bremseskive kostet 70000,-  ::)
2019 TM3P

RunarBT

Ein null for mykje der? Kan da ikkje ha kostet 70 tusen?

turbolurbo

#73
Er dessverre riktig. Kostet 70000,-. Og det var ikke anbefalt å skifte bare en skive foran... Så begge måtte byttes + bremseklosser. Nå var det riktig nok ikke jeg som måtte betale dette. Fikk "hjelp" av et bilrelatert firma til å ødelegge skiven.

Back til topic:
Mener jeg leste en plass at skivene på TMS hadde høyt zink innhold, og at dette skulle hjelpe mot rust. Noen som har sett skivene på demobilene som har gått på saltføre i vinter?
2019 TM3P

leafster


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA