Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: To vinterpakke or not to vinterpakke, that is the question?!

Startet av laumb, fredag 26. april 2013, klokken 09:38

« forrige - neste »

laumb


Sitat fra: laumb på mandag 13. mai 2013, klokken 09:36
Ser ut som det blir uten vinterpakke for min del.




Bare drar fram denne igjen og høyner med at et lite dytt fra meg til Elon til web-redaktøren ser ut til å ha fått fart på nettsidene.
Vil vel si at det nå er ganske klart at vinterpakken er dyr med kun 3 ekstra elementer der de to viktigste er dratt over til standard. :)


Øyvind.h

Bra du tok tak i dette! Litt synd man må gå på toppsjefen (som sikkert har alt for mye å gjøre!) for å få klarhet i noe så enkelt som innholdet i en tilleggspakke.

Kanskje på tide å nullstille spørreundersøkelsen, for det er vel en del som har ombestemt seg etter at batterivarmer og luftdyser ble tatt ut av pakken.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OleJA

Ser også at på endel av de forskjellige europeiske Tesla sidene har man nå fjernet påstanden om 'forbedret batteriytelse' slik at det nå er helt klart at CWP nå bare er en komfortpakke. Håper de oppdaterer dette på de norske sidene etterhvert.
Skulle gjerne hatt en vinterpakke som faktisk gjorde alt det de reklamerte med i utgangspunktet, men bra at falske påstander blir fjernet.
Da gjennstår det bare å se om de i tillegg justerer ned prisen litt. Slik den står nå er den urimelig kostbar i forhold til innholdet.

Epleskreller

Men vinterpakken gir fremdeles forbedret batteriytelse i kaldt vær. Det er det viktigste for meg ;)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Kallagtunet

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 15. mai 2013, klokken 07:56
Men vinterpakken gir fremdeles forbedret batteriytelse i kaldt vær. Det er det viktigste for meg ;)

Det er bare det at Elon ikke vet det enda :-)

cdabel

Har sendt mail for å kanselere vinterpakken. Batterivarmer og ventilene var eneste del av pakken som jeg var interresert i. Jeg håper det kan bidra til at Tesla ser litt nærmere på sine kommunikasjonsrutiner, som jeg føler har rom for forbedring.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 15. mai 2013, klokken 07:56
Men vinterpakken gir fremdeles forbedret batteriytelse i kaldt vær. Det er det viktigste for meg ;)
Batteriytelse er nok siste rest av feilinfo, for det stemmer jo ikke når man ser på innholdet i pakken.
Den eneste fordelen er at man kan bruke setevarme fremfor luftvarme i kupeen i krisetilfeller, eller når man ikke har forvarmet.

Sitat fra: OleJA på onsdag 15. mai 2013, klokken 07:56
Da gjennstår det bare å se om de i tillegg justerer ned prisen litt. Slik den står nå er den urimelig kostbar i forhold til innholdet.
Torgnes mente at prisen på 8500,- var korrekt pris ift selvkost for setevarme og varme viskere/dyser, så jeg fikk ikke inntrykk av at prisen ville bli nedjustert selv om innholdet er kuttet. Mao. enten høy produksjonskost eller planlagt høy fortjeneste på denne bekvemmelighetspakken (som kanskje burde vært navnet på pakken istedenfor vinterpakke).

Sendte kansellering av vinterpakken nå på morgenen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

kjølholdt

Takk til laumb for at han tok tak i dette.Personlig mener jeg at det er flott at man får
toppsjefen i tale, kan man tenke seg at Sjef for BMW, Mercedes og de andre premium merkene svarer forbrukeren? Neppe.
jeg har gått for vinterpakke. Vedrørende pris, ønsker man varme i fører setet på en ny impotert toyota aygo koster dette 6500 kr :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Muffinman

 Jeg har allerede signert MED vinterpakke, og kansellert pakken etter at innholdet skrumpet inn til et nivå hvor det ikke var verdt 8,5K imo. Om prisen nå skulle settes vesentlig ned risikerer jeg at pakken igjen bli attraktiv for min del. Det blir litt for mye fram og tilbake etter min smak - men nå er vel ikke det et særlig sannsynlig scenario.

Btw, nevnte at det fremdels stod "forbedret" batteriytelse på nettidene og at dette måtte fjernes om det ikke stemte i avbestillingen jeg sendte for noen dager siden. Regner med at Tesla & co har fått innspill fra flere kanter om dette.

laumb

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 15. mai 2013, klokken 07:07
Kanskje på tide å nullstille spørreundersøkelsen, for det er vel en del som har ombestemt seg etter at batterivarmer og luftdyser ble tatt ut av pakken.

Jeg har åpnet for at dere kan endre stemmen deres.

Vedlagt kopi av statistikk fra "feilinformasjonsepoken".

Epleskreller

Det var vel i starten ca 60 med vinterpakke før førstemann trykket uten..

Jeg sender mail nå og fjerner min pakke.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

TW838

Da har også jeg ringt og avbestilt pakken. Spurte litt mer om det som var igjen og prisen, fikk svaret: "About 90% of the price of the winter package is for the back seat heating." Så de har åpenbart ingen planer om å redusere prisen til tross for redusert innhold.
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

petersv


laumb

Det bestemmer hver enkelt som har opprettet en poll.
Til og med jeg får ikke endre avstemninger som ikke er mine. :)
Ingen får manipulert enkeltstemmer andre enn den som har stemt - dersom det er åpent for det av poll-starter.

Jejl

Kan varmen i baksetet justeres med forskjellig styrke i alle 3 baksetene?

Noen som gidder å regne ut ca hvor mye lengre rekkevidde vi kan få, f.eks ved å bruke litt varme i 4 seter og justere ned temperaturen i kupeen fra +22 til +15 grader ved 0 grader utetemperatur?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA