Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Klubbaktivitet: Banekjøring

Startet av Yagi, tirsdag 23. april 2013, klokken 11:26

« forrige - neste »

Yagi

For min egen del regner jeg med at overgang fra Think til Tesla muligens kan by på utfordringer. ;)

Derfor kunne jeg gjerne tenke meg å friske opp kjøreferdighetene samt bli kjent med bilen i trygge omgivelser på en bane. Er det noen som har erfaring fra denne type aktiviteter og kjenner til hvordan man kan få til noe slikt?  Tenkte at dette kunne være en fin aktivitet for "Tesla Owners Club?" Kan bli både hyggelig og lærerikt å møte andre Tesla-eiere på slike arrangement.

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

ohh

Støtter dette forslaget. Jeg vil gjerne bli en bedre sjåfør!
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Øyvind.h

Bra tiltak! Burde vært obligatorisk.....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

laumb

Godt forslag!
Høres ut som en heldag på NAF-banen bør puttes i pipeline både sommer og vinter. Hjelpe med å lære bilen å kjenne!

Forøvrig har jeg jobbet litt med å få til litt dragrace på Gardermoen. :))

ohh

Man kan leie Rudskogen for en halv dag - om man er 10-12, skal dette visstnok koste ca 3000,-/pers
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Epleskreller

Sitat fra: laumb på tirsdag 23. april 2013, klokken 18:06
Forøvrig har jeg jobbet litt med å få til litt dragrace på Gardermoen. :))

Hehe, lykke til. Er nok mere håp på en litt mindre flyplass? Men så har de jo to rullebaner da, trenger neppe begge en lørdags ettermiddag  8)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ViperX35

Regner med at det er Gardermoen Raceway, Laumb mener.
De har jo fin dragrace bane.

Hadde vært morro og sett overskriftene i aviser og nyheter hvis de hadde stengt en rullebane  på Gardermoen for en Tesla dregrace dag. 

:)
Bestilt - Februar 2013
Produksjon - 26. mars 2014
Levering - 19. mai 2014

Tesla Model S P85 - ELelctra
11.000km - 19.08.2014 (3måneder)

Celter

Et Teslatreff på Rudskogen er jeg med på. Problemet blir lademulighetene på stedet. Skal man gjøre tur/ retur fra Oslo blir det kanskje ikke så mange rundene man får kjørt!
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Nuvolari

#8
Hva gjør man med dekk ifm banekjøring? Kan jo ikke brenne av 12.000,- i dekk på et par timer.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

laumb

Du må nok holde dekk selv. :P
Koste det det koste vil.

valvolainen

Grei måte å bli kvitt 'helårsdekkene' på.


Cato76

Har nå hatt min TMS i 5 dager og jeg er mektig imponert over kreftene i bilen! Men, det næmer seg vinter og jeg er spent på hvordan bilen vil oppføre seg på glatte veier (selv med pirelli dekk)

Jeg ser at det tidligere er foreslått øvelseskjøring på NAF bane. Andre klubber med fossilbiler har fått til avtaler med lokale NAF baner om gratis øvelseskjøring + informasjon om sikkerhet i tillegg.

Kunne det vært en ide for TOC å undersøke muligheter for dette på forskjellige baner (ikke kun i Oslo), slik at vi får testet egenskapene til bilen før vinteren kommer? Må gjerne vente noen uker til flere har fått bilene sine.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Wenche

Sitat fra: Cato76 på onsdag 18. september 2013, klokken 10:41
Har nå hatt min TMS i 5 dager og jeg er mektig imponert over kreftene i bilen! Men, det næmer seg vinter og jeg er spent på hvordan bilen vil oppføre seg på glatte veier (selv med pirelli dekk)

Jeg ser at det tidligere er foreslått øvelseskjøring på NAF bane. Andre klubber med fossilbiler har fått til avtaler med lokale NAF baner om gratis øvelseskjøring + informasjon om sikkerhet i tillegg.

Kunne det vært en ide for TOC å undersøke muligheter for dette på forskjellige baner (ikke kun i Oslo), slik at vi får testet egenskapene til bilen før vinteren kommer? Må gjerne vente noen uker til flere har fått bilene sine.
+1  :)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

TS

Sitat fra: Cato76 på onsdag 18. september 2013, klokken 10:41
Har nå hatt min TMS i 5 dager og jeg er mektig imponert over kreftene i bilen! Men, det næmer seg vinter og jeg er spent på hvordan bilen vil oppføre seg på glatte veier (selv med pirelli dekk)

Jeg ser at det tidligere er foreslått øvelseskjøring på NAF bane. Andre klubber med fossilbiler har fått til avtaler med lokale NAF baner om gratis øvelseskjøring + informasjon om sikkerhet i tillegg.

Kunne det vært en ide for TOC å undersøke muligheter for dette på forskjellige baner (ikke kun i Oslo), slik at vi får testet egenskapene til bilen før vinteren kommer? Må gjerne vente noen uker til flere har fått bilene sine.

Jeg er enig i at dette bør bli et faktum før vinteren setter inn. Har selv lyst til å øve meg på glatta under trygge forhold.  Er ikke vant til 360 gamp og bakhjulstrekk ..

Klubben er under etablering, så det må bli tema etter at formalitetene er på plass.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA