Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i Bergen

Startet av cdabel, mandag 22. april 2013, klokken 12:03

« forrige - neste »

Oreo

Var innom butikken i Trondheim i dag for å se på den sølvgrå som stod utenfor. Der snakket jeg med en hyggelig nederlender som var IT ansvarlig og hadde ikke noe med salg å gjøre. Jeg fikk prøvesitte og sikle, og han fikk ta en titt i Leafen da han virket interessert i å sammenligne. Jeg spurte om han skulle videre og åpne butikken i Bergen. "Ja" svarte han bekreftende, og etterpå i Stavanger. Han antydet åpning i Bergen mot slutten av måneden.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

christian1986

Syntes det går tregt med butikken i Bergen. Noe som vet noe om når den er ferdig? Skulle gjerne sett bilen en gang til før jeg fullfører bestillingen...

cdabel

Heidi sa juni når jeg snakket med henne forrige uke
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Bonefish

Kjenner at jeg begynner å bli ganske utolmodig her ;)
Noen som har sett noen tegn til at det er noen aktivitet som tilsier at det nærmer seg åpning..... :P
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

TeslaTerje

Ingen aktivitet i lokale der Tesla kommer i Bergen når eg kjørte forbi der igår, har dei ikkje fått godkjenning fra kommunen til å bruke lokalet pga dei må over ein gang og sykkelsti? Noen som veit noko meir om det?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

AttackOfTheMac

Jeg skjønner ikke helt dette med godkjenningen...Det er mange biler som kjører over der og inn til det bygget hele tiden. Er jo flere parkeringsplasser og rampe for innkjøring...Dette må vel huseier ha klarert for lenge siden ?
Bare fordi det kommer ny leietaker så må dette godkjennes på nytt? Virker veldig rart.

TeslaTerje

Var det han fra Tesla sa når han var i Bergen, dei kunne åpne på dagen men måtte vente på godkjenning
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

blokhus

#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Bonefish

Hørte rykter om at det skal være prøvekjøring i Bergen mot slutten av juni  :)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Lacaixxa

Flere enn meg som sterk vurderer å ikke prøvekjøre før levering? Blir vanskelig å la være når jeg får tilbud, men ekstra spennende når min egen grå er klar :)
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d (solgt)
2022 TMYP i bestilling

jkirkebo

Sitat fra: Lacaixxa på tirsdag 04. juni 2013, klokken 09:17
Flere enn meg som sterk vurderer å ikke prøvekjøre før levering? Blir vanskelig å la være når jeg får tilbud, men ekstra spennende når min egen grå er klar :)

Jeg har ikke brydd meg om å prøvekjøre, følte ikke at det ville tilføre prosessen noe. Det holdt lenge å få sitte i den og sjekke at seteinnstilling, rattjustering osv. passet til kroppen min.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

blokhus

Sitat fra: Lacaixxa på tirsdag 04. juni 2013, klokken 09:17
Flere enn meg som sterk vurderer å ikke prøvekjøre før levering? Blir vanskelig å la være når jeg får tilbud, men ekstra spennende når min egen grå er klar :)

Tenkt på det, men blir nok prøvekjøring på alikevel tenker jeg.
Hilsen Tesla-nabo #2125
#2125 P85+ Blå m svart skinn
Alt utenom dobbeltlader, vinter- og sikkerhetspakke

Harlex

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 04. juni 2013, klokken 09:28
Sitat fra: Lacaixxa på tirsdag 04. juni 2013, klokken 09:17
Flere enn meg som sterk vurderer å ikke prøvekjøre før levering? Blir vanskelig å la være når jeg får tilbud, men ekstra spennende når min egen grå er klar :)



Jeg har ikke brydd meg om å prøvekjøre, følte ikke at det ville tilføre prosessen noe. Det holdt lenge å få sitte i den og sjekke at seteinnstilling, rattjustering osv. passet til kroppen min.
Ikke tilføre prosessen noe?????????? ??? HER SNAKKER VI TYDELIGVIS SKIKKELIG FANBOY ;D
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

jkirkebo

Sitat fra: Harlex på tirsdag 04. juni 2013, klokken 16:29
Ikke tilføre prosessen noe?????????? ??? HER SNAKKER VI TYDELIGVIS SKIKKELIG FANBOY ;D

Jeg har jo lest mye om bilen. Kan ikke tenke meg at en prøvekjøring kunne fått meg til å avbestille den, det har ihvertfall ikke skjedd med noen andre.

Jeg prøvekjørte Leafen før jeg kjøpte den men det var egentlig helt bortkastet. En forhåndsdefinert rute med selger i passasjersetet som prøver å få meg til å gjøre alt mulig rart for å "teste" bilen er ikke noe som på noen måte gir meg et bedre beslutningsgrunnlag. Skulle det vært noe poeng med prøvekjøring for min del fikk det være en times tid med bilen alene.

Men slik er det med det meste jeg kjøper. Kjøpte ny TV til 36k for 1,5 år siden, bestilte også den på bakgrunn av tester og rapporter på internett. Å evt. se den i aksjon i butikken var aldri interessant for min del.

Jeg ser ellers at en prøvekjøring selvsagt kan ha en innvirkning på den måten at man bestiller mer ekstrautstyr (f.eks Performance, 21" eller luftfjæring) men jeg har jo alt gått for "full pakke"...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Veggen

#74
Helt enig. 
Har ikke behov for en kort tøysetur med barnevakt i bytrafikk. Det tror jeg ikke gir meg noe.
Har fulgt med på dette nå i 3 år, har lest nok til at jeg føler meg trygg på hva jeg får.
Blir desto mer stas når bilen er min.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA