Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Påmelding EV 2008

Startet av Ken, fredag 14. mars 2008, klokken 21:02

« forrige - neste »

Ken

Hvis dere går inn på world wide web.evguide.nu kan man se hvor lang de har kommet med arrangementet i år. Begivenheten er basert på en kamping plass 30km sør for Ålborg og med noe lading underveis klarer vi å kjøre elbilene dit på Superspeed for eksempel. Jeg skal prøv å booke nå om det er plasser igjen.

9. til 12. mai er variheten men selvsagt dere trenger ikke å være der på det hele. Et program av aktiviteter er blitt lagt opp og dere kan treffe elbil entusiaster fra Danmark, Sverige , Norge og England.

Send E-post til en av arrangørene og si fra hvis dere vil ha en de overnattingsstedene som har blitt reservert.

Kjempegøy, vel møtt.  Ken

Fire medlemmer av vår forening har meldt seg på allerede
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Gaute

Superspeeden er allerede booket opp på de hotteste tidspunktene.  Selv går vi om Hanstholm og kjører fosilt denne gangen. :o
Gaute - tidligere Saxo 2002 eier  127.000km.
Bilen ble solgt grunnet defekt batteripakke. For tiden syklist.

Ken

#2
Selv booket jeg Fredag 9. kl 08.00 i går og det var plass igjen men det haste å booke antageligvis. Jeg fant ikke en senere seiling på fredagen og det er kanskje bare en. Framdeles bilpakker på lørdag kl08.00.
Jeg var sent ut til å poste treffet her. Det er muligens passasje plass igjen men ingen bilpakker. Hansholm var bare litt lenge å kjøre og ladeplasser kan sikkert ordnes i nord Jylland.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Har noen vært i kontakt med Stena Line eller Colorline angående pris for å ta med elbil over til Danmark. Norstart bør forhandle frem en spesialpris her :)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

ravn

Jeg pratet med colorline, og i utgangspunktet må man betale for 5 Meter bil. Det er jo ille med Revaen på 2,4 eller hva det er.

Jeg skal iallefall nedover, og sater på å dra med meg en til bil fra jobben her (vi har jo 4 elbiler).
Jeg kjører jo Reva og har kanskje litt høyere ladebehov enn andre. Men Ø. Lunde har vært hyggelig nok til å låne meg alt av "Danmarkskoblinger", slik at man kan lade flere biler fra disse røde kontaktene som er å finne på bensinstasjoner etc. (Opptill 6 biler på en kontakt dersom de har en 32A 400V kontakt).
Så om noen andre trenger ett ladestopp på veien nedover så kan de slenge seg på.
Jeg drar også med 08 ferja, og kjører riksveiene nedover.

Kjørerute her: http://maps.google.com/maps?f=d&hl=no&geocode=2575900324092489030,57.260674,9.968763&saddr=hirtshals+danmark&daddr=%C3%85lborgvej+70-78,+9700+Br%C3%B8nderslev,+Denmark+(Statoil)+to:Rebildvej+17+sk%C3%B8rping&mra=pi&mrcr=1&dirflg=h&sll=56.511018,10.305176&sspn=3.019324,10.283203&ie=UTF8&z=7
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Jeg har lagt inn en forespørsel om gruppe tilbud nå og venter svar. Det er jo litt uvanlig å ha elbiler ombord og hvis de ønsker å profilere oss mot en godtgjørelse skal jeg ikke klage. Ken

Vi må få flere med- litt mer E-post arbeid her.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

#6
Sitat fra: ravn på tirsdag 25. mars 2008, klokken 10:13
Jeg pratet med colorline, og i utgangspunktet må man betale for 5 Meter bil. Det er jo ille med Revaen på 2,4 eller hva det er.

He he. med andre ord samme pris som jeg må ut med for 4,99m og 2,5 tonn med camper. Se: http://www.infomotori.co.uk/a_ENG_20631_1.html

Du kunne vel nesten trillet Reva'en inni en slik camper, og dermed sluppet unna telt eller hotel på turen. Legg merke til den deilige maten jeg steller i stand på det ene bildet. ;D

P.S. (Der er enda kun 16% av personbilavgift på slike hevetakbiler, men det kan bli slutt på det i juni i år.)

Når det er sagt, hvorfor ikke spør om pris for motorsykkel eller moped. Kanskje ikke så mye å spare på motorsykkeltakst, men husk at på riksveifergene regnes Elbil som moped rent takstmessig. ;)

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tom

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 25. mars 2008, klokken 14:11
Når det er sagt, hvorfor ikke spør om pris for motorsykkel eller moped. Kanskje ikke så mye å spare på motorsykkeltakst, men husk at på riksveifergene regnes Elbil som moped rent takstmessig. ;)

Jeg har problemfritt tatt med Buddy'en og CityEl'en som MC på  Colorline. 

/tom     
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

cra

#8

Dette er ikke nødvendigvis riktig. på f.eks. Aursnes - Magerholm (RV 60 sør for Ålesund) har de en *egen* takst for el-bil (takst nr 12) som faktiskr er et par kroner rimeligere enn for motorsykkel/moped. Et par kroner eor ikke all verden, men prosentvis er det ganske stor forskjell.

årsaken til dette er (så vidt jeg vet) at det på denne fergestrekningen kreves inn noen bompenger i tillegg til eslve ferjetaksten, og denne er el-biler selvfølgelig fritatt for.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ravn

SitatHei,
Takk for henvendelsen.

De vil gå som bil inntil 5 meter.
Alle kjøretøy, med unntak av (to- hjulet) motorsykler og vanlig trådsykler bookes med "inntil 5 meter".

Vi er flere ansatte som besvarer e-post,vennligst benytt "Svar/Reply" knappen og inkluder all tidligere tekst ved ytterligere henvendelser mht. denne mailen.

Med vennlig hilsen
-Therese-
Kundebehandler
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Ken

Jeg fikk ikke svar på henvendelsen men det ser ut som slaget er tapt i forhold til korte biler. Gruppe rabatt har jeg ikke hørt noe om heller.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Ken

Clas Ohlson selger de røde 3 fas koblinger hvis vi trenger flere. Har snakker vi om europa standard 400 volt i 16 eller 32 ampere utførelse for de som har "vanderlust" i elbilene sine. 3 faser+ jord+nøytral. Overgang 36-1082 ser nyttig ut.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Boogie

Var en tur på Clas Ohlson i går, og så da at det fantes en overgang som var langt billigere og som gjør samme jobben: 32-3783
Kjøpte også en lignende overgang for CEE-pluggen som man finner på campingplassene:  32-7859

Snakket forøvrig med en av elektrikkerne på Larvik-Fredrikshavnn ferga, og han nevnte at selv om det var godt med vanlig 230V kontakter ombord, så trodde han at de kun var 10A. Men det var plenty av norsk blå 32A kontakter (for trailere med kjølebehov). Skaff dere derfor en blå 32A kontakt og lag en overgang til et eller to uttak for 230V. Da har du plenty med strøm til flere elbiler!!  :D

Jeg regner med at dere skal med fergen fra Kristiansand alle sammen, men dersom noen skal nedover med Larvik-Hirtshals så ta kontakt.
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

Boogie

Når det gjelder reiseruten nedover i Danmark så ser jeg at Statoil sin stasjon nord for Ålborg er valgt. Hva finnes av kontakter der, er de klar over at vi kommer, og hvor mange kan vi komme til å bli?

Det er forøvrig to stasjoner litt lenger sør i Ålborg som er offisielle og gratis:

En som drives av Aalborg Kommunes Elforsyning, Hjulmagervej 22, 9100 Ålborg (230V 16A -blå CEE-kontakt)
og en som drives av Himmerlands elforsyning, Over Bækken 6, 9100 Ålborg (230V 10A - vanlig stikk)
Tønsberg:
Tesla Model Y 2023

Tidligere:
ca 11 stk Citroen Saxo/Peugeot 106
5 stk Citroen Berlingo/Peugeot Partner
4 stk Nissan Leaf

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt over 500 000 km.

tom

Sitat fra: Boogie på torsdag 03. april 2008, klokken 07:10
Det er forøvrig to stasjoner litt lenger sør i Ålborg som er offisielle og gratis:

En som drives av Aalborg Kommunes Elforsyning, Hjulmagervej 22, 9100 Ålborg (230V 16A -blå CEE-kontakt)
og en som drives av Himmerlands elforsyning, Over Bækken 6, 9100 Ålborg (230V 10A - vanlig stikk)

Aalborg Kommunes Elforsyning er tilgjengelig man-fre 08:00 - 16:00
Himmerlands elforsyning er under ombygning og stikk er ikke tilgjengelig

/tom


Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA