Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

0-100 standard 85 kWh

Startet av kjølholdt, torsdag 11. april 2013, klokken 20:30

« forrige - neste »

kjølholdt

Ser at offisielt oppgir tesla 5,9 sek på 0-100 men vet noen om denne er blitt korrigert performance er jo målt til 3,9 og ikke 4,6 som offisielt oppgitt
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Nuvolari

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 11. april 2013, klokken 20:30
Ser at offisielt oppgir tesla 5,9 sek på 0-100 men vet noen om denne er blitt korrigert performance er jo målt til 3,9 og ikke 4,6 som offisielt oppgitt

Ja dette er korrigert på de amerikanske sidene. 85kWh står nå oppført med 5,4sek og P85kWh er korrigert til 4,2sek
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

ohh

Vær obs på at de amerikanske sidene har oppgitt 0-60 mph. Tallene for 0-100 km/t er ca 0,2 sek tregere.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

kjølholdt

Jeg kommer til å komme fra en toyota previa 2002 modell 2 liter diesel 116 hestekrefter.  Regner med at jeg merker forskjellen  ;) mulig jeg må deponere på sertifikatet mitt hos onkel
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

RuneW

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 11. april 2013, klokken 21:30
Jeg kommer til å komme fra en toyota previa 2002 modell 2 liter diesel 116 hestekrefter.  Regner med at jeg merker forskjellen  ;) mulig jeg må deponere på sertifikatet mitt hos onkel

Hehe - en sånn kjører jeg også. Ikke akkurat noen rakett... ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Griffel

#6
Den tiden da elbilen gjorde sjåførene bedre og tryggere i trafikken synes å være over.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Havebigfun

Sitat fra: Griffel på torsdag 11. april 2013, klokken 22:19
Den tiden da elbilen gjorde sjåførene bedere og tryggere i trafikken synes å være over.
Og jeg tørr ikke tenke på hva dette betyr for forsikringpremiene om noen år :o

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

fredag

Sitat fra: Griffel på torsdag 11. april 2013, klokken 22:19
Den tiden da elbilen gjorde sjåførene bedre og tryggere i trafikken synes å være over.

Jeg tenkte på det her forleden.

Jeg får mer tid til å konsentrere med om trafikkbildet i elbilen min i forhold til bensinbilen, fordi jeg ikke trenger å gire, bremsing sjelden krever bruk av bremsepedalen, og fordi det bare er å tenke på en hastighet (selv i min i-Miev) så er jeg der.

Ulempen med Model S mtp trafikksikkerhet er touchskjermen, og mangel på head-up display. Mange kanskje vil ha lyst til å kjøre veldig fort med den. Og pga vekten tar det litt mer tid å stoppe med den enn med en mindre elbil.

http://jalopnik.com/tesla-model-s-becomes-seafood-restaurant-decoration-aft-464761623

http://www.latimes.com/local/lanow/la-me-ln-tesla-in-headon-crash-crossed-into-oncoming-traffic-police-say-20130403,0,2157798.story
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

jkirkebo

Sitat fra: fredag på fredag 12. april 2013, klokken 13:58
Ulempen med Model S mtp trafikksikkerhet er touchskjermen, og mangel på head-up display. Mange kanskje vil ha lyst til å kjøre veldig fort med den. Og pga vekten tar det litt mer tid å stoppe med den enn med en mindre elbil.

Akkurat det er faktisk feil, alle som har testet bremselengden på Model S påstår den er fabelaktig kort. Kortere enn f.eks en BMW M5 eller Porche Panamera som ellers er kjent for svært gode bremser.

Dog gjelder dette på tørt sommerføre, på glattisen kan det godt hende det blir annerledes.

Ellers har de fleste av mine "hjertet-i-halsen" opplevelser på norske veier stort sett kommet av bilister i undermotoriserte biler som prøver seg på forbikjøringer de helst ikke burde prøvd seg på. Flesteparten av de andre er av typen elg som plutselig står midt i veien. Begge disse avhjelpes av adekvat motorkraft og gode bremser.

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Sitat fra: jkirkebo på fredag 12. april 2013, klokken 14:12
Ellers har de fleste av mine "hjertet-i-halsen" opplevelser på norske veier stort sett kommet av bilister i undermotoriserte biler som prøver seg på forbikjøringer de helst ikke burde prøvd seg på. Flesteparten av de andre er av typen elg som plutselig står midt i veien. Begge disse avhjelpes av adekvat motorkraft og gode bremser.
Fantastisk godt skrevet. Som jeg skulle gjort det selv  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA