Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Når får man bilen hvis man bestilte i mars/april 2013?

Startet av DonPedro, onsdag 10. april 2013, klokken 17:02

« forrige - neste »

jsu224

Hei,

Jeg er fersk som rykende boller her på forumet ( be gentle  :) ). Rimelig sikker på at jeg skal bestille meg en Tesla S. Antakelig bestille i høst og få levert på våren 2014 eller er det for håpefullt? )

Kan noen forklare gangen fra bestilling til levering for meg? Hovedtrekkene liksom? Eller er det for omfattende kanskje..

Mvh
Jon

laumb

1. Gå inn på Teslamotors.com
2. Klikk reserver.
3. Fyll ut informasjonen de ber om.
4. Betal regningen på 31'000kr i depositum
5. Vent på finalize knapp.
5b. Lek deg masse i Design Studio og på forumet.
6. Få finalize knapp, trykk på den.
7. Fyll ut informasjonen de ber om.
8. Trykk fullfør og finn ut at prisen ble lavere enn du trodde siden du har betalt inn depositum, vurder en pakke til.
9. Be om å få lagt til en ekstra pakke.
10. Vente på bilen og informer kjerringa om kjøpet.
11. Betale for bilen.
12. Motta bilen.

fonberg

Sitat fra: jsu224 på onsdag 15. mai 2013, klokken 11:44
Hei,

Jeg er fersk som rykende boller her på forumet ( be gentle  :) ). Rimelig sikker på at jeg skal bestille meg en Tesla S. Antakelig bestille i høst og få levert på våren 2014 eller er det for håpefullt? )

Kan noen forklare gangen fra bestilling til levering for meg? Hovedtrekkene liksom? Eller er det for omfattende kanskje..

Mvh
Jon

Hei, velkommen!
Hovedtrekket er at du kan gjøre alt fra spekking via reservasjon til fullføring (finalize) og så signering av kontrakt på nett.

Du starter med å opprette en bruker på "My Tesla", og der kan du leke deg med design-verktøyet og spekke flere virtuelle biler om du ønsker. Den videre gangen (reservasjon osv) kommer naturlig derfra.

Og du kan gjøre det fra PC, nettbrett og smarttelefon. Når du kommer til finalize får du spesifikke epostadresser og telefonnumre du kan bruke om du ønsker å snakke eller maile Tesla om bestillingen din. Lykke til og god fornøyelse :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

fonberg

Sitat fra: laumb på onsdag 15. mai 2013, klokken 11:46
10. Vente på bilen og informer kjerringa om kjøpet.
11. Betale for bilen.
12. Motta bilen.

Hæ? Trodde "informer kjerringa" kom til slutt i punkt 12 jeg :)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

DonPedro

Sitat fra: jsu224 på onsdag 15. mai 2013, klokken 11:44Jeg er fersk som rykende boller her på forumet ( be gentle  :) ). Rimelig sikker på at jeg skal bestille meg en Tesla S. Antakelig bestille i høst og få levert på våren 2014 eller er det for håpefullt? )

Akkurat nå ser det ut til at de klarer å redusere køene, så det behøver ikke være håpefullt. Men det kan være greit å følge litt med, for det skjer mye akkurat nå som sannsynligvis vil øke etterspørselen (og dermed muligens ventetid).  Ikke minst er det sannsynlig at det vil komme en ny bølge av bestillinger i Norge når de første bilene begynner å rulle på veiene her i juli.

Om du kan avse (midlertidig) depositumet på 31.000, så ville jeg kanskje lagt inn bestillingen i løpet av 3. kvartal.  Du kan alltids få tilbake pengene om du ombestemmer deg, og om du får en leveringstid som er tidligere enn du hadde tenkt kan du be om å få utsette kjøpet (altså slippe folk foran deg i køen).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

jsu224

Sitat fra: laumb på onsdag 15. mai 2013, klokken 11:46
1. Gå inn på Teslamotors.com
2. Klikk reserver.
3. Fyll ut informasjonen de ber om.
4. Betal regningen på 31'000kr i depositum
5. Vent på finalize knapp.
5b. Lek deg masse i Design Studio og på forumet.
6. Få finalize knapp, trykk på den.
7. Fyll ut informasjonen de ber om.
8. Trykk fullfør og finn ut at prisen ble lavere enn du trodde siden du har betalt inn depositum, vurder en pakke til.
9. Be om å få lagt til en ekstra pakke.
10. Vente på bilen og informer kjerringa om kjøpet.
11. Betale for bilen.
12. Motta bilen.

Jeg kjenner at jeg liker svaret  ;D

Punkt 10 har jeg allerede gjort unna..dvs jeg venter på bilen selv om jeg ikke har bestilt og har informert kjerringa ( dog ikke at prisen blir 660' istedet for 600'....  :o )

jsu224


Hei, velkommen!
Hovedtrekket er at du kan gjøre alt fra spekking via reservasjon til fullføring (finalize) og så signering av kontrakt på nett.

Du starter med å opprette en bruker på "My Tesla", og der kan du leke deg med design-verktøyet og spekke flere virtuelle biler om du ønsker. Den videre gangen (reservasjon osv) kommer naturlig derfra.

Og du kan gjøre det fra PC, nettbrett og smarttelefon. Når du kommer til finalize får du spesifikke epostadresser og telefonnumre du kan bruke om du ønsker å snakke eller maile Tesla om bestillingen din. Lykke til og god fornøyelse :)
[/quote]

Får man spekket/flere valgmuligheter etc hvis man lager bruker? I forhold til bare å bruke designstudio slik det fremstår på websiden?


fonberg

Sitat fra: jsu224 på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:29
Får man spekket/flere valgmuligheter etc hvis man lager bruker? I forhold til bare å bruke designstudio slik det fremstår på websiden?

Ja. Da får du lagret spekken(e) din(e) osv.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

arnehelge

#53
Fikk e-post fra Ferdinand i dag:

"Litt oppdatert informasjon:

- Levering: De aller første Tesla Model S (signature) ankommer Norge i løpet av juli. Disse planlegges levert i august. Det er foreløpig INGEN som har fått bekreftet dato eller uke. Det eneste vi vet er at bilene kommer ihht tidsplanen som er kommunisert og de første bilene som kommer er signaturbilene. Det er mange rykter om at biler skal komme i mai, i juni osv. Dette medfører ikke riktighet. Det kommer en båt til Norge i juli, Norge blir således det første markedet i Europa som får sine biler."

Da er det bare å vente i spenning!

Off topic:
Jeg har også funnet ut at de som skal prosjektere,bygge og sette i drift SC "håper" at de skal være klare til utgangen av august. Oslo -Stocholm er ikke på denne listen ( mulig det er de svenske som står for utbygging her), men Oslo - Stavanger kommer samtidig med de andre.
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

mrm

Fikk #957 i dag 20 mai.

Nærmer seg mao 1000 finalized, hvis man kan lese det ut av faktura nummeret.
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

mrm

Sitat fra: glaserud på mandag 20. mai 2013, klokken 14:04
Du har vel ikke fått faktura for selve bilen ennå?

Nei, men når man har signert papirene blir det laget en faktura for depositumet som vises på MyTesla siden.
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Maartensommer

Sitat fra: mrm på mandag 20. mai 2013, klokken 13:55
Fikk #957 i dag 20 mai.

Nærmer seg mao 1000 finalized, hvis man kan lese det ut av faktura nummeret.

Jeg sliter med å se fakturanummeret på fakturaen.  Jeg går ut i fra at fakturaen er det samme som "Bestillingsskjemaet"?

frskby

Sitat fra: jsu224 på onsdag 15. mai 2013, klokken 14:27
Sitat fra: laumb på onsdag 15. mai 2013, klokken 11:46
1. Gå inn på Teslamotors.com
2. Klikk reserver.
3. Fyll ut informasjonen de ber om.
4. Betal regningen på 31'000kr i depositum
5. Vent på finalize knapp.
5b. Lek deg masse i Design Studio og på forumet.
6. Få finalize knapp, trykk på den.
7. Fyll ut informasjonen de ber om.
8. Trykk fullfør og finn ut at prisen ble lavere enn du trodde siden du har betalt inn depositum, vurder en pakke til.
9. Be om å få lagt til en ekstra pakke.
10. Vente på bilen og informer kjerringa om kjøpet.
11. Betale for bilen.
12. Motta bilen.

Jeg kjenner at jeg liker svaret  ;D

Punkt 10 har jeg allerede gjort unna..dvs jeg venter på bilen selv om jeg ikke har bestilt og har informert kjerringa ( dog ikke at prisen blir 660' istedet for 600'....  :o )

Flere som har gått i denne "fella". Min også kosta 600' ovenfor kjerringa, mens papirene sier 695'. Den tid den sorg om hun skjønner det...  ;)
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA