Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

New options for Europe

Startet av tk74, tirsdag 09. april 2013, klokken 13:54

« forrige - neste »

PAS

Jeg oppdaterte i forrige uke fra Sig til Sig P ( + performance + pakke , endret felger fra sølv til mørkegrå og de andre tilleggene samt endret interiørfarge til Carbon Fiber). Bekreftet  pr epost. "My Tesla" siden ble oppdatert til Performance, data genererte interiørbilder likeså,  "invoice" ble rettet i henhold til performance tillegget, men de andre tilleggene synes ikke på denne. De kommer nok først frem når man mottatt betalingsanmodningen. Kjører dette som firmabil  på eget AS (kjempegunstig kfr egen tråd) og da er det like greitt å kjøre full pakke
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Havebigfun

Sitat fra: PAS på søndag 14. april 2013, klokken 17:26
Jeg oppdaterte i forrige uke fra Sig til Sig P ( + performance + pakke , endret felger fra sølv til mørkegrå og de andre tilleggene samt endret interiørfarge til Carbon Fiber). Bekreftet  pr epost. "My Tesla" siden ble oppdatert til Performance, data genererte interiørbilder likeså,  "invoice" ble rettet i henhold til performance tillegget, men de andre tilleggene synes ikke på denne. De kommer nok først frem når man mottatt betalingsanmodningen. Kjører dette som firmabil  på eget AS (kjempegunstig kfr egen tråd) og da er det like greitt å kjøre full pakke
Jeg tror det kommer lenge før fakturaen- som kommer ved utlevering.
Når de norske sidene er oppgraderte (forhåpentligvis ila noen dager) kommer nok prisen frem

Cobos

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 14. april 2013, klokken 10:57

Perf + protototypen har vel stått i MR Musk sin bil siden han fikk den endelige, denne bilen har også vært brukt i flere tester og prøvekjøringer...

Ferdig spec i april på noe som skal i produksjon i juni/juli har ikke jeg noe tro på, men du har kanskje mer håndfast info som underbygger din påstand?
Jeg bygger det ikke på annet enn at Tesla har generelt gjennomført endringer i Tech langt raskere enn det større produsenter mener er absolutt raskeste mulige prosessen. Dermed er det ikke tvil om at de driver seat-of-their-pants utvikling... Det poenget jeg ville fram til var at endelig avgjørelse på Perf+ f.eks. nettopp fordi det har vært under prøving en stund helt sikkert kom veldig nylig. Kanskje ikke 31 mars men jeg mistenker sterkt ihvertfall iår. Musk er ikke typen person som venter med å rulle ut slike endringer.

Cobos
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Veggen

Som et innspill på diskusjonen om vinterpakke og batterivarme.
Her er et screenshot av kjøle/varme systemet fra servicemenyen på model S.
Omtrent midt i bildet kan man se en enhet som heter Battery Heater.
Så da er det vel temmelig sannsynlig at denne eksisterer allerede. Hva som er forskjellen mellom denne og den som kommer i vinterpakka hadde vært kjekt å få noe mer info om.

Cirion

Er nok i samme kategorien som resten av tingene på et annet bilde av service menyen.
Som f.eks:

Adaptive Cruise
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

petersv


Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Kallagtunet

#157
Sitat fra: Veggen på mandag 15. april 2013, klokken 12:03
Som et innspill på diskusjonen om vinterpakke og batterivarme.
Her er et screenshot av kjøle/varme systemet fra servicemenyen på model S.
Omtrent midt i bildet kan man se en enhet som heter Battery Heater.
Så da er det vel temmelig sannsynlig at denne eksisterer allerede. Hva som er forskjellen mellom denne og den som kommer i vinterpakka hadde vært kjekt å få noe mer info om.

Good catch!

Klart det allerede er en varmer der på alle biler. Ser også at det set punkt verdier for active heating ligger programert på denne bilen. Ser også at en kan veksle om heating kun skal gå til batteri eller også kobles inn på kupe ventilasjonen.

vrom

Nå fikk jeg beskjed om at sikkerhetspakken var feil priset... bare 650 kroner feil, men det er jo ikke veldig imponerende det vi får servert av informasjon.

Epleskreller

Sitat fra: vrom på mandag 15. april 2013, klokken 13:44
Nå fikk jeg beskjed om at sikkerhetspakken var feil priset... bare 650 kroner feil, men det er jo ikke veldig imponerende det vi får servert av informasjon.

Hva er riktig pris?
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

vrom

2650 og ikke 2000 som jeg fikk beskjed om sist.

RunarBT

Sitat fra: vrom på mandag 15. april 2013, klokken 14:39
2650 og ikke 2000 som jeg fikk beskjed om sist.

Ehrm.. så først 2300 - så 2000 - og no 2650,- ?

Ka fjas er dette? småpenger, men da bør dei nesten ta det på egen kappe, og kunne dropper å gå opp 650,- til ein del biler var levert.. og tatt justering i etterkant. :-/

OleJA

Dette er bare trist :'(

De siste dagene har jeg gått fra å være frustrert, så forbannet og nå er jeg iferd med å resignere. Er redd Tesla er iferd med å ødelegge mye for seg selv nå. :'(

Dersom det er mye kaos nå så er nok det bare bagateller i forhold til det vi opplever når 1000 - 1500 biler skal leveres ut i høst.

ohh

Sitat fra: OleJA på mandag 15. april 2013, klokken 19:04
Dette er bare trist :'(

De siste dagene har jeg gått fra å være frustrert, så forbannet og nå er jeg iferd med å resignere. Er redd Tesla er iferd med å ødelegge mye for seg selv nå. :'(

Dersom det er mye kaos nå så er nok det bare bagateller i forhold til det vi opplever når 1000 - 1500 biler skal leveres ut i høst.
Utstyret de har tilbudt oss kommer visstnok ikke i prod for US markedet før i juli. Jeg antar Tesla har forsøkt å 'kjappe seg litt' for å kunne tilby disse pakkene fra dag 1 for EU-markedet, slik at det ikke ville blitt noen hundre biler som kom uten mulighet, før resten fikk mulighet. Resultatet blir da noe dårligere info, men mulighet for å si ja eller nei. Alternativet hadde vært å ikke fått denne muligheten. Jeg er glad for å ha fått muligheten, og lever heller med noe dårligere info - og feil pris på noen hundrelapper...

For ordens skyld: Det overnevnte er kun spekulasjoner fra min side, og kan ikke backes opp på noen annen måte enn at det er den eneste fornuftige forklaringen jeg kan finne.

PS: lurer fortsatt på Perf+ eller ikke... Resten har jeg sagt gladelig JA TAKK til uten å tenke så mye mer over det.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Havebigfun

#164
Sitat fra: ohh på mandag 15. april 2013, klokken 20:46
Utstyret de har tilbudt oss kommer visstnok ikke i prod for US markedet før i juli. Jeg antar Tesla har forsøkt å 'kjappe seg litt' for å kunne tilby disse pakkene fra dag 1 for EU-markedet, slik at det ikke ville blitt noen hundre biler som kom uten mulighet, før resten fikk mulighet. Resultatet blir da noe dårligere info, men mulighet for å si ja eller nei. Alternativet hadde vært å ikke fått denne muligheten. Jeg er glad for å ha fått muligheten, og lever heller med noe dårligere info - og feil pris på noen hundrelapper...
Tankegangen virker fornuftig.
Det som skaper frustrasjon er at det er så forskjellig informasjon i markedet- Når enkelte kunder ringer rundt og snakker med flere representanter for å finne ut av det er det neppe effektivt for hverken Tesla eller kundene. Tesla må ha et høyt nivå på datateknologi og programmering. Jeg synes det er underlig at informasjonen ikke kommer på hjemmesidene men via diverse andre kanaler. Når Elon kommer med nyheter på en pressekonferanse bør hjemmesiden oppdateres umiddelbart etter det. Jeg fatter ikke at det skal være så vanskelig.
Det er heller ikke vanskelig å legge ut bilder av de forskjellige opsjonene- de har vel noen prototyper det er lett å ta bilder av. Dette bør være mulig- om enn med noen timer/dager forsinkelse. Eks av lysalternativene :( ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA