Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av Cato76, fredag 05. april 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

cowboyroy

Gikk inn på sida mi da jeg så at en kompis med mye høyere nummer enn meg hadde fått finalize knapp og hadde bestilt. Har farta halve jorda rundt de siste dagene så ikke vært inne å sjekka aktivt sjøl. Regna igrunn med at jeg fikk en mail så fort jeg kunne fullføre bestillinga, men neida.

Gikk for Grå med grå 21" felger. Huka av på alt som kan hukes av på, da jeg regner med at detta blir min eneste mulighet til å kjøpe noe som helst moms og avgiftsfritt i Norge i mitt liv.

Levering Sepember/Oktober #2229


DonPedro

#346
LOL, la akkurat på fra kvartalsresultatene - der det ble klart at aksjene betaler for min Model S - og VIPS der er knappen også.  Julekveld og bursdag på samme dag.

EDIT: Snap finalize, svart 85 med alt unntatt alarmpakke.

#3251
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Corny

Jajajaja. Der var jammen knappen. Skal til Trondheim den 21. Men spørs om jeg klarer å vente så lenge før jeg trykker finalize...
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

RSandven

Sitat fra: laumb på onsdag 08. mai 2013, klokken 20:26

Sitat fra: RSandven på onsdag 08. mai 2013, klokken 19:07
OFF: Vi har termin 26. sept på vår første baby, så fruen og jeg vedder om hva som kommer først ;D)

Regner med at du gleder deg mest til...?
- Ingen av dem gjør at du får sove om natten.
- Begge trenger stell.
- Du vil tenke på begge hele tiden.
- Teslaen bråker ikke.


ON: jeg skal fullføre bestillingen min 20. Mai.
Det står pr. i dag "SEPT/OKT for orders finalized within 23.05.13" (veeeeldig løst sitert - sitter på EDGE så gidder ikke sjekke.).
Lurer på om jeg da får Sept/Okt i kontrakten eller TBD.

Kan nesten ikke gå ut offentlig mtp hva jeg gleder meg mest til :P
To forskjellige kaliber, det viktigste må vel være at jeg ikke får sove!
"Må se på ungen" - "Må teste aksen"
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

glaserud

Sitat fra: RSandven på torsdag 09. mai 2013, klokken 09:21
Kan nesten ikke gå ut offentlig mtp hva jeg gleder meg mest til :P
To forskjellige kaliber, det viktigste må vel være at jeg ikke får sove!
"Må se på ungen" - "Må teste aksen"

Hint: Unger sover generelt godt i bil. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Zneip

I dag kom mailen om at det var på tide å bygge min bil - mye tidligere enn antatt. Måtte inn å sjekke om knappen var der - og der sto det "finalize" gitt - "skummelt". Det er jo kun litt over en måned siden jeg reserverte.

Bra jeg skal prøvekjøre på lørdag. Jeg er spesielt kresen på sittekomfort (kjører MB E280 i dag) og vet ikke om jeg tør finalize før jeg har sittet i bilen  :P

#3273
Nord Trøndelag | X90D

frskby

Det gikk jammen raksere enn forventet. Fikk min finalize i dag - #3348.

Ble nesten skjelven her jeg...  :)
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Duzzy

#352
Har fått Mail,men ingen knapp....
Har sett flere som har fått knapp først og Mail senere, men ikke lest om noen som bare har fått Mail og ingen knapp...?

Edit:
Sendte en Mail, og nå er knappen på plass :)
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Paul

kanskje lit off topic, med i avtalen under "planlagt leveringsdato" det står:

«Hvis vi, på dine vegne, koordinerer frakt av kjøretøyet til deg via en tredjeparts speditør, er du innforstått med at levering av kjøretøyet, herunder overføring av eiendomsrett og tapsrisiko, inntreffer på tidspunktet da kjøretøyet lesses på speditørens transport. Du er den begunstigede ved eventuelle krav i forbindelse med skade på kjøretøyet eller tap som oppstår mens speditøren har kjøretøyet i sin besittelse.»


Tviler på at det skal komme Tesla butikk i Stavanger før September.. så dvs at for meg det er bedre å fly til Oslo å kjøre tilbake til Stavanger med TMS :) ?

Roger Kolbu

Jøss...
Testkjørte bilen 18. april, reserverte 19. april, betaling registrert 22. april. I dag kom "Finalize"-knappen...!

Dette var jo ekstremt mye raskere enn ventet. Ble tatt på senga her, gitt! :-)

Blir vel en nærmest fullspekket valgliste, men nå må jeg lese litt ekstra gjennom hva dere andre har valgt av farger!
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

DonPedro

Sitat fra: Duzzy på torsdag 09. mai 2013, klokken 10:30
Har fått Mail,men ingen knapp....
Har sett flere som har fått knapp først og Mail senere, men ikke lest om noen som bare har fått Mail og ingen knapp...?

Da tror jeg du skal ringe dem
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Elmo

Sitat fra: glaserud på torsdag 09. mai 2013, klokken 09:42
Hint: Unger sover generelt godt i bil. :)

Men er det på grunn av bevegelsen eller støyen (i fossilbiler) :-\
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Zneip på torsdag 09. mai 2013, klokken 10:19
Jeg er spesielt kresen på sittekomfort (kjører MB E280 i dag)

Jeg tror mange av de som klager rett og slett ikke har tatt seg tiden til å stille inn setet ordentlig. Når du setter deg i bilen tenker du nesten bare på å komme i bevegelse ;)  (evt. utenom det som er så ustø at de savner sidestøtte da).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Zneip

#358
Sitat fra: Elmo på torsdag 09. mai 2013, klokken 11:43

Jeg tror mange av de som klager rett og slett ikke har tatt seg tiden til å stille inn setet ordentlig.

Tro meg; det skal finjusteres i alle 12 himmelretninger før jeg kjører en meter ;) Sidestøtte har jeg innebygget i kroppen, så det blir nok ikke savn ;)
Nord Trøndelag | X90D

jkirkebo

Sitat fra: Paul på torsdag 09. mai 2013, klokken 11:09
kanskje lit off topic, med i avtalen under "planlagt leveringsdato" det står:

«Hvis vi, på dine vegne, koordinerer frakt av kjøretøyet til deg via en tredjeparts speditør, er du innforstått med at levering av kjøretøyet, herunder overføring av eiendomsrett og tapsrisiko, inntreffer på tidspunktet da kjøretøyet lesses på speditørens transport. Du er den begunstigede ved eventuelle krav i forbindelse med skade på kjøretøyet eller tap som oppstår mens speditøren har kjøretøyet i sin besittelse.»


Tviler på at det skal komme Tesla butikk i Stavanger før September.. så dvs at for meg det er bedre å fly til Oslo å kjøre tilbake til Stavanger med TMS :) ?

Det hadde nok jeg gjort ihvertfall. Flybillett får du til noen få hundrelapper og strekningen er kun 445km korteste vei. Da har du valget mellom å kjøre pent og komme fram uten å lade (vel, greit å lade en time mens man spiser) eller å ta en billig overnatting på campinghytte og grisekjøre det du orker underveis ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA