Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av Cato76, fredag 05. april 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

NorwegianX

Da er bestillingsskjema og kjøpekontrakt signert.

Artig kontrakt forresten.
Kjøper har ingen avbestillingsrett, mens Tesla ikke forplikter seg til noe som helst...

Kilder i Tesla antydet i dag at kjøperne kommer til å bli positivt overrasket når det kommer til levering. Jeg velger å tolke dette som at det heller blir september enn oktober for for de som har fått oppgitt levering sept/okt.

Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

Nuvolari

Sitat fra: Hellemann på onsdag 08. mai 2013, klokken 17:13
Da er alle papirer i boks 8)

Men er det noen som reagerer på den elektroniske signaturen? Man må finne en signatur som likner mest på sin egen og velge den.... Syntes det var litt merkelig og rart at er tillatt/ godkjent som signtur.

Men jeg stoler på at dette er seriøse greier, naiv som jeg er...

Ellers gikkdtte ganske kjapt, syntes jeg. Fikk papirer tilsignering i 1630 tien i dag, signerte og fikk kontrakt i retur med elektonisk signatur fra Tesla Norge ca kl 1710.

Håper de holder leveringen, og enda bedre; leverer den før tiden:-)

Fikk du noe leveringstidspunkt? Jeg fikk kun tbd.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Cecilie

Sitat fra: Hellemann på onsdag 08. mai 2013, klokken 17:13
Men er det noen som reagerer på den elektroniske signaturen? Man må finne en signatur som likner mest på sin egen og velge den.... Syntes det var litt merkelig og rart at er tillatt/ godkjent som signtur.

Hæ? Det hørtes rart ut...
Jeg venter ennå på papirene mine, så jeg skjønner vel hva du mener når jeg får dem.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

glaserud

Sitat fra: NorwegianX på onsdag 08. mai 2013, klokken 18:16
Artig kontrakt forresten.
Kjøper har ingen avbestillingsrett, mens Tesla ikke forplikter seg til noe som helst...

Sannhet med modifikasjoner. Forbrukerkjøpsloven §41 regulerer avbestilling. Kapittel 5 (§19 til §25) regulerer forsinkelse fra tilvirker.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

NorwegianX

Sitat fra: glaserud på onsdag 08. mai 2013, klokken 18:50
Sitat fra: NorwegianX på onsdag 08. mai 2013, klokken 18:16
Artig kontrakt forresten.
Kjøper har ingen avbestillingsrett, mens Tesla ikke forplikter seg til noe som helst...

Sannhet med modifikasjoner. Forbrukerkjøpsloven §41 regulerer avbestilling. Kapittel 5 (§19 til §25) regulerer forsinkelse fra tilvirker.

Tja var ikke ment å lage en stor sak ut av dette. Mer en digresjon...
Men leveringstidspunktet er oppgitt til å være "TBD". Hvilket gjør det vanskelig å snakke om forsinkelse fra tilvirker, uansett når de velger å levere...
Eneste referanse til tid i min bestilling er årsmodell "2013".

Regner imidlertid med å få den i god tid før 2013 er over :-)
Nordstrand, Oslo
Model S P85, November 2013

RSandven

Fikk mail (2 stk. faktisk) om at papirene var klare for signering kl. 17:24 i dag, og fikk tilbake 18:47 at alt var fullført!

Fikk også TBD på leveringstiden i selve kontrakten.

(OFF: Vi har termin 26. sept på vår første baby, så fruen og jeg vedder om hva som kommer først ;D)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

paracord

Sitat fra: paracord på mandag 06. mai 2013, klokken 21:58
Oi...knappen dukket opp :D. Jeg tror hjertet stoppet opp ett par slag gitt. Godt å komme ett steg videre i prosessen, da er det bare papirarbeidet som står igjen. Gleder meg sykt  ;D

Congratulations!
Your Model S order is on its way to the Tesla Factory



Thank you for your order. We can't wait to deliver your Model S.

TerjeV

Papirer signert her også.....
Fikk også TBD på levering. Ser andre snakker om Sept/okt. Er det på de kontrasignerte papirene dette ble ført på tidligere eller hvor kommer tidsinfoen fra?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Epleskreller

Sitat fra: TerjeV på onsdag 08. mai 2013, klokken 19:35
Fikk også TBD på levering. Ser andre snakker om Sept/okt. Er det på de kontrasignerte papirene dette ble ført på tidligere eller hvor kommer tidsinfoen fra?

Står på side 2 i kontrakten, se vedlegg:
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Nuvolari

Sitat fra: Epleskreller på onsdag 08. mai 2013, klokken 20:09
Sitat fra: TerjeV på onsdag 08. mai 2013, klokken 19:35
Fikk også TBD på levering. Ser andre snakker om Sept/okt. Er det på de kontrasignerte papirene dette ble ført på tidligere eller hvor kommer tidsinfoen fra?

Står på side 2 i kontrakten, se vedlegg:

Der står det kun tbd så da oppgir ikke Tesla leveringsestimat lenger.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Havebigfun

De vet vel ikke bedre- De siste par ukene har de finalisert mange hundre norske bestillinger, evt opptil 2000 europeiske- Jeg med nummer 1547 og sikkert en del før meg får oppgitt samme leveringstidsrom som de av dere som har 3000.
Man kan bare spekulere i årsaken- jeg tror man vil se hvor mange som er seriøst interessert.
Hvis dere sistankomne "finaliserere" regner med ultimo september blir det vel nærmere august for de som har nummer nærmere 1000. Jo flere som hopper av jo tidl kommer bilene- jeg for min del håper på medio august ;)
Alt dette uten at noen av oss kjenner de endelige spesifikasjonene eller har sett hva som har blitt borte på den siste kutterunden- kfr tåkelys og koppholdere :o

laumb


Sitat fra: RSandven på onsdag 08. mai 2013, klokken 19:07
OFF: Vi har termin 26. sept på vår første baby, så fruen og jeg vedder om hva som kommer først ;D)

Regner med at du gleder deg mest til...?
- Ingen av dem gjør at du får sove om natten.
- Begge trenger stell.
- Du vil tenke på begge hele tiden.
- Teslaen bråker ikke.


ON: jeg skal fullføre bestillingen min 20. Mai.
Det står pr. i dag "SEPT/OKT for orders finalized within 23.05.13" (veeeeldig løst sitert - sitter på EDGE så gidder ikke sjekke.).
Lurer på om jeg da får Sept/Okt i kontrakten eller TBD.

Alfa Bergen

Jeg har fullført min bestilling i dag og jeg er sikker på at det sto at levering var i sept/ okt så lenge jeg hadde fullført innen 31.5.2013. Status: We are preparing your paperwork.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

jorkus

Har signert i dag, leveringstid oppgitt sep/okt 8) #2410
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Blikktralle

...og der fikk vi over 3000 også finalize knapp :)

#3077
Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA