Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av Cato76, fredag 05. april 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

Corny

Er på ferie i New York nå, og var innom Tesla i går. Kjekt å se bilen, men det ble ingen prøvetur. Angående fargevalg (fargeprøver) var det den grønne som overrasket mest positivt, men jeg tror jeg holder på den planlagte blå.

I følge den litt arrogante representanten her var fargene sort, blå og grå mest populære her i USA.

Pre-produksjonsmodellen de hadde inne var ganske slitt på skinnet i hjørnet i "dørkarmen" der man glir inn og ut av bilen.

Men en veldig flott bil å se på. Gleder meg veldig til å kjøre min hjem ut på høsten. Det nærmer seg jo med stormskritt når man ser på avstemmingen her.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Gjermund

Nå har jeg også fått finalize knapp, men ser ikke noe bestille tidlig rabatt. Ser dere andre som reserverte i fjor det?

Adrian

Etter at jeg finalized bilen min i går, så har den forsvunnet i dag fra my Tesla. Er det noen andre det også har skjedd med?
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Adrian

Sitat fra: Adrian på torsdag 02. mai 2013, klokken 06:56
Etter at jeg finalized bilen min i går, så har den forsvunnet i dag fra my Tesla. Er det noen andre det også har skjedd med?

En liten glitch, der var den tilbake. Ble litt bekymret en liten stund der....  ;)
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

kimlillebo

Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 06:52
Nå har jeg også fått finalize knapp, men ser ikke noe bestille tidlig rabatt. Ser dere andre som reserverte i fjor det?
Den blir trukket fra når du mottar papirene for e-signering.  På samme måte som depositumet.
K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Gjermund

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 02. mai 2013, klokken 07:19
Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 06:52
Nå har jeg også fått finalize knapp, men ser ikke noe bestille tidlig rabatt. Ser dere andre som reserverte i fjor det?
Den blir trukket fra når du mottar papirene for e-signering.  På samme måte som depositumet.
K.

OK, så det er ingen måte å se om det er registrert med rabatt før du får papirene?

Da er det vel på tide å snakke med banken. Og bestemme seg for performance eller ikke.

Nuvolari

Ser ut til at finalizingen stoppet på ca 2600. Da har jeg en uke til på meg ift om det kommer mer info vedr vinterpakke og dab samt beslutte dbl lader eller ikke.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

kimlillebo

Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 07:27
Sitat fra: kimlillebo på torsdag 02. mai 2013, klokken 07:19
Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 06:52
Nå har jeg også fått finalize knapp, men ser ikke noe bestille tidlig rabatt. Ser dere andre som reserverte i fjor det?
Den blir trukket fra når du mottar papirene for e-signering.  På samme måte som depositumet.
K.

OK, så det er ingen måte å se om det er registrert med rabatt før du får papirene?

Da er det vel på tide å snakke med banken. Og bestemme seg for performance eller ikke.
Nei, men dersom du reserverte før nyttår bør du annta at du har fått den. Min sum var litt avskrekkende til å begynne med, men ble litt "snillere" når de trakk fra rabatt + depositum.
Lykke til med valget!

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Gjermund

Sitat fra: kimlillebo på torsdag 02. mai 2013, klokken 08:05
Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 07:27
Sitat fra: kimlillebo på torsdag 02. mai 2013, klokken 07:19
Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 06:52
Nå har jeg også fått finalize knapp, men ser ikke noe bestille tidlig rabatt. Ser dere andre som reserverte i fjor det?
Den blir trukket fra når du mottar papirene for e-signering.  På samme måte som depositumet.
K.

OK, så det er ingen måte å se om det er registrert med rabatt før du får papirene?

Da er det vel på tide å snakke med banken. Og bestemme seg for performance eller ikke.
Nei, men dersom du reserverte før nyttår bør du annta at du har fått den. Min sum var litt avskrekkende til å begynne med, men ble litt "snillere" når de trakk fra rabatt + depositum.
Lykke til med valget!

K.

Pengene gikk ut av konto 31/12  :)

Takk for info. Blir jo et helvete å klare å bestemme seg for performance eller ikke, ombestemmer meg hele tiden, avhengig av hva jeg tenker akkurat når jeg skal trykke på knappen...

kimlillebo

Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 08:45
Sitat fra: kimlillebo på torsdag 02. mai 2013, klokken 08:05
Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 07:27
Sitat fra: kimlillebo på torsdag 02. mai 2013, klokken 07:19
Sitat fra: Gjermund på torsdag 02. mai 2013, klokken 06:52
Nå har jeg også fått finalize knapp, men ser ikke noe bestille tidlig rabatt. Ser dere andre som reserverte i fjor det?
Den blir trukket fra når du mottar papirene for e-signering.  På samme måte som depositumet.
K.

OK, så det er ingen måte å se om det er registrert med rabatt før du får papirene?

Da er det vel på tide å snakke med banken. Og bestemme seg for performance eller ikke.
Nei, men dersom du reserverte før nyttår bør du annta at du har fått den. Min sum var litt avskrekkende til å begynne med, men ble litt "snillere" når de trakk fra rabatt + depositum.
Lykke til med valget!

K.

Pengene gikk ut av konto 31/12  :)

Takk for info. Blir jo et helvete å klare å bestemme seg for performance eller ikke, ombestemmer meg hele tiden, avhengig av hva jeg tenker akkurat når jeg skal trykke på knappen...
Dersom det er tilfelle så vil jeg komme med en anbefaling. Har du råd så velg performance. Det er mye bedre å velge noe som er bedre / finere så slipper du å angre på det senere ;-) Det er forsåvidt ikke de ekstra hk som gjorde at jeg valgte den, men interiøret :-) men som sagt, du må ha råd, samt føle at det er verdt pengene. Dersom svaret er nei på en av disse så velg standard

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

DonPedro

Sitat fra: Dr.Ling på onsdag 01. mai 2013, klokken 23:57Men jeg vet ikke om en skitten hvit bil er så mye penere enn en skitten sort.

Etter å ha gjort research på dette i vinter (dvs. nistirret på skitne biler) kan jeg bekrefte at skitten hvit bil er penere enn skitten sort.

Veidritten som samler seg på bilene våre her i Norge er lys, lys grå. Nest etter sølv er hvit den fargen som vil ha minst kontrast til skitten, og derfor synes den lite der. En sølvfarget bil ser aldri virkelig skitten ut, selv om den egentlig er det.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Hellemann

#2581 og fått "knappen". Skvatt da jeg så den på "my garage"... det betyr at jeg må ta noen valg kjapt da ;D

Vet det har vært mye frem og tilbake ang hvor lang tid man har ifht å trykke og når man får bilen. Det er så mye info og så mye synsing. Spesielt mtp rabatt.

Jeg bestillt i januar og får ikke rabatt. Men får jeg bilen kjappere om jeg finalizer med en gang?
Fint om det er noen som har "hard facts" om dette ;)

Heller til standard TMS 85Kw, mørk grå, 19", tech pakke, par- sensor, vinterpakke, bakovervendt seter, lyspakke,.
Som nevnt OGSÅ med bakseter. Ser at mange velger "full pakke" minus bakseter. Forstår ikke helt det....

Ellers er jeg i tvil om dobbeltlader....
#2581- kanskje til jul??

Nuvolari

Sitat fra: Hellemann på torsdag 02. mai 2013, klokken 09:14
#2581 og fått "knappen". Skvatt da jeg så den på "my garage"... det betyr at jeg må ta noen valg kjapt da ;D

Vet det har vært mye frem og tilbake ang hvor lang tid man har ifht å trykke og når man får bilen. Det er så mye info og så mye synsing. Spesielt mtp rabatt.

Jeg bestillt i januar og får ikke rabatt. Men får jeg bilen kjappere om jeg finalizer med en gang?
Fint om det er noen som har "hard facts" om dette ;)

Heller til standard TMS 85Kw, mørk grå, 19", tech pakke, par- sensor, vinterpakke, bakovervendt seter, lyspakke,.
Som nevnt OGSÅ med bakseter. Ser at mange velger "full pakke" minus bakseter. Forstår ikke helt det....

Ellers er jeg i tvil om dobbeltlader....

Grunnen til at jeg ikke velger 7 seter er fordi dersom jeg trenger 7 seter trenger jeg også mye bagasjeplass. Ser ikke når jeg trenger 7 seter og ingen bagasjeplass. Har aldri skjedd så langt i ihvertfall.

I tillegg stjeler de 2 ekstra setene litt bagasjeplass når de er slått ned.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Hellemann

Sitat fra: Nuvolari på torsdag 02. mai 2013, klokken 09:20
Sitat fra: Hellemann på torsdag 02. mai 2013, klokken 09:14
#2581 og fått "knappen". Skvatt da jeg så den på "my garage"... det betyr at jeg må ta noen valg kjapt da ;D

Vet det har vært mye frem og tilbake ang hvor lang tid man har ifht å trykke og når man får bilen. Det er så mye info og så mye synsing. Spesielt mtp rabatt.

Jeg bestillt i januar og får ikke rabatt. Men får jeg bilen kjappere om jeg finalizer med en gang?
Fint om det er noen som har "hard facts" om dette ;)

Heller til standard TMS 85Kw, mørk grå, 19", tech pakke, par- sensor, vinterpakke, bakovervendt seter, lyspakke,.
Som nevnt OGSÅ med bakseter. Ser at mange velger "full pakke" minus bakseter. Forstår ikke helt det....

Ellers er jeg i tvil om dobbeltlader....

Grunnen til at jeg ikke velger 7 seter er fordi dersom jeg trenger 7 seter trenger jeg også mye bagasjeplass. Ser ikke når jeg trenger 7 seter og ingen bagasjeplass. Har aldri skjedd så langt i ihvertfall.

I tillegg stjeler de 2 ekstra setene litt bagasjeplass når de er slått ned.

Ser den!
Jeg har to små barn som kommer til å ha med venner på turer ol, så jeg har behovet:)
Men tenker også på videresalg. Ser feks på Volvos XC90. Den er mer populær med 7 seter enn uten... (uten sammenlikning forøvrig)..
#2581- kanskje til jul??

Jimpec

#269
Der var min knapp klar! Herlig!

Men det er jo nå den virkelig usikkerheten rundt valgene drar seg til da..

2170

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA