Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av Cato76, fredag 05. april 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

teslaslaven

YOLO.

Da har jeg bestilt en stk. Performance Plus med perlehvit lakk, grå felger og alle pakker minus dobbeltlader og barneseter. Var usikker på panoramataket pga. mange bevegelige deler og at det er rapportet ulyder fra dette, men valgte å ta det med da det er veldig lekkert og øker wow-faktoren.

mrjalle

Sitat fra: RunarBT på tirsdag 23. april 2013, klokken 18:37
Er det noken som har fått sin "view design" oppdatert med de nye eu pakkene? Har bestillt alle via epost, men ordren min på nett er uforandra?

Da er min "view design" nesten oppdatert. Dvs det er lagt til lyspakke og parkeringssensorer. Vinterpakken er der ikke. Satser på at den kommer etter hvert - har uannsett bekreftelse på mail.....

Øyvind.h

#167
Sitat fra: TS på onsdag 24. april 2013, klokken 23:55
Slik jeg forsto det, har man da kort tid på seg før rabatten for tidlig reservasjon utgår?

Dette føles som unødig hastverk for meg pga endel uklarheter nå, men jeg skal gjøre et forsøk..

Har de fått inn EU modell til prøvekjøring?

Dette er de viktigste ubesvarte spørsmålene jeg sitter igjen med som gjør meg usikker, som jeg ønsker bekreftet fra TM før jeg trykker på den røde knappen:

1.Offisielle ladetider med utgangspunkt i det norske strømnettet 230v 3fas IT...
2.Offisielt testresultat hos EuroCap eller NHTSA..  (i Juli twittrer NHTSA..)
3. Det har blitt sagt at DAB vil støttes. Vil den støtte DAB+ versjon og må man da ha lydpakke...
4.Finnes det takstativløsning dersom man ikke vil ha Pano tak? (Vil helst slippe det..)
5. Elon lovet oss hurtigladere på 4 strekninger før leveranse av de første bilene i Norge. Er det investert i eiendom til dette....
Dette finner jeg mange diskusjoner på , men ikke fakta.. 

Om jeg bestiller, så blir det Standard 85kwh, Blå eller grå, mellombrunt, matt tre, 19", luft, tech pk, lys pk, sikkerhet pk, vinterpk,
Puhhh..

Når må man betale neste nedbetaling etter bestilling ?
(har kun betalt 31k for reservasjon)

- Du har 30 dager på deg fra knappen dukker opp til du må finalize for å beholde rabatten. Det står i e-posten som du skulle ha mottatt :) Purr på e-post, eller gjør et eget anslag for fristen.

1. Det kan du regne deg frem til? Alt tyder på at du med enkeltlader kan få drøye 6kW ladeeffekt hjemme helt uten problemer (16A trefas). Hvor mye trenger du? Jeg har selv endret til dobbeltlader og satser på 32A trefas, noe som gir drøye 12kW ladeeffekt. Ladetidene er vel ganske enkle å regne på? Har du enfas tilgjengelig bør du fortsatt klare å utnytte minst 32A, dvs. rundt 7kW ladeeffekt. Sjekk ditt eget sikringsskap, evt. hva netteier kan levere. Med enkeltlader er du begrenset til 10kW. Med dobbeltlader 20kW (dvs. ca 9 timer eller drøye 4 timer fra helt tomt til helt fullt).
2. Det jeg har hørt og lest tidligere er at karosseriet er ekstremt sterkt i rullesituasjoner. I tillegg har den ESP, ABS, enorm deformasjonssone foran, airbags, beltevarslere mm. Model S gjør det nok bra i krasjtest! Men mangler noe av det siste på teknologifronten (eks kollisjonsvarsler og blindsonevarsler). Jeg er dog usikker på om kollisjonsvarsler/blindsonevarsler utgjør noen forskjell i ratingen?
3. Man må velge lydpakke for å få DAB. Hvorvidt det blir DAB eller DAB+ er ikke avklart. FM-nettet ser for øvrig ut til å slukke om ca 6 år.
4. Ikke sikkert det går smertefritt. Magnetholder på alutak er slik jeg forstår det ikke en fungerende løsning, og klemmer over rammeløse vinduer er kanskje heller ingen vinner? Dvs. du bør satse på panotak om du trenger takstativ.
5. Spørs om de kjøper egen eiendom. Mye lettere å sette dem opp der det allerede står servicetilbud og få til en avtale med dem? Tipper mange bedrifter vil BETALE Tesla for å få superladerne plassert hos seg!

Bilen betaler du i forkant av utlevering.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

ArneS

Da ble "View Design" oppdatert i "My Tesla" med de nye opsjonene (S233)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Havebigfun

Jeg bestillte tirsdag kveld med beskjed at "papirene" kommer tilbake til signering innen en virkedag. Meldingen kom til min epostadresse- som jeg lurte på om hadde fallt ut hos Tesla. Sålangt er det musestille. Har dere erfaring med at en virkedag kan bli to eller tre?

ArneS

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 25. april 2013, klokken 12:40
Jeg bestillte tirsdag kveld med beskjed at "papirene" kommer tilbake til signering innen en virkedag. Meldingen kom til min epostadresse- som jeg lurte på om hadde fallt ut hos Tesla. Sålangt er det musestille. Har dere erfaring med at en virkedag kan bli to eller tre?

For meg tok det under en time men jeg er Signature og gjorde dette i februar og de hadde ikke så mange Finalize på en gang da. De jobber sikkert på spreng... :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

den12mann

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 25. april 2013, klokken 00:24
YOLO.

Da har jeg bestilt en stk. Performance Plus med perlehvit lakk

Hva ble interiørfargen?

petersv

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 25. april 2013, klokken 12:40
Jeg bestillte tirsdag kveld med beskjed at "papirene" kommer tilbake til signering innen en virkedag. Meldingen kom til min epostadresse- som jeg lurte på om hadde fallt ut hos Tesla. Sålangt er det musestille. Har dere erfaring med at en virkedag kan bli to eller tre?

Tok 3-4 dager før jeg fikk mail for å signere.

Celter

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 25. april 2013, klokken 12:40
Jeg bestillte tirsdag kveld med beskjed at "papirene" kommer tilbake til signering innen en virkedag. Meldingen kom til min epostadresse- som jeg lurte på om hadde fallt ut hos Tesla. Sålangt er det musestille. Har dere erfaring med at en virkedag kan bli to eller tre?

For meg tok det 2 dager. Fikk papirene i dag. Nå er loddet kastet :)
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

glaserud

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 25. april 2013, klokken 12:40
Jeg bestillte tirsdag kveld med beskjed at "papirene" kommer tilbake til signering innen en virkedag. Meldingen kom til min epostadresse- som jeg lurte på om hadde fallt ut hos Tesla. Sålangt er det musestille. Har dere erfaring med at en virkedag kan bli to eller tre?

Jeg fikk beskjed om at papirene kommer tilbake til signering på tirsdag 09:25.
Så fikk jeg samme beskjeden i dag (torsdag) 14:04.
Så fikk jeg mail om at papirene var kommet i dag 14:16.

Og nå er de signert. Leveranse Aug/Sept.

P+85, Pearl white, Panorama, Carbon, Svart performance skinn, Tech, Sound,, Parcel, Twin, Security, Lighting, Cold Weather, Parking, Perf Plus (ja, jeg sa vel at "det er helt uaktuelt" i en eller annen post her).
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Eivind_Bergen

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 25. april 2013, klokken 12:40
Jeg bestillte tirsdag kveld med beskjed at "papirene" kommer tilbake til signering innen en virkedag. Meldingen kom til min epostadresse- som jeg lurte på om hadde fallt ut hos Tesla. Sålangt er det musestille. Har dere erfaring med at en virkedag kan bli to eller tre?

Jeg bestilte også tirsdag kveld og har heller ikke fått papirene, regner med de er litt overbelastet akkurat nå.

Havebigfun

#176
Sitat fra: Eivind_Bergen på torsdag 25. april 2013, klokken 17:46
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 25. april 2013, klokken 12:40
Jeg bestillte tirsdag kveld med beskjed at "papirene" kommer tilbake til signering innen en virkedag. Meldingen kom til min epostadresse- som jeg lurte på om hadde fallt ut hos Tesla. Sålangt er det musestille. Har dere erfaring med at en virkedag kan bli to eller tre?

Jeg bestilte også tirsdag kveld og har heller ikke fått papirene, regner med de er litt overbelastet akkurat nå.
Papirene kom nå og er signert ;)
Jeg trode jeg skulle få splitterny bil men så har den gått 5 mil allerede når je får den  :o 8)

Havebigfun

Sitat fra: glaserud på torsdag 25. april 2013, klokken 17:45
Og nå er de signert. Leveranse Aug/Sept.
Ser ut som P+ skrus sammen før vanlig perf. Min levering er fortsatt Sept/Okt :(

Celter

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 25. april 2013, klokken 19:12
Sitat fra: glaserud på torsdag 25. april 2013, klokken 17:45
Og nå er de signert. Leveranse Aug/Sept.
Ser ut som P+ skrus sammen før vanlig perf. Min levering er fortsatt Sept/Okt :(

Hva bygger du det på? Jeg har bestilt P+ og har fått estimert leveringstid sep/okt.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Havebigfun

#179
Glaserud bestillte samtidig med oss og fikk aug-sept men han får grå P+
Kanskje det er gråfargen??
Ser nå at det er p-nummeret- ser ut til at de med lave numre kommer foran oss i omåde p 1600 selv om vi bestiller samtidig- da kan det bli et betydelig opprykk for oss avhengig av hvor mange som faller fra- det er håp-ihvertfall noe ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA