Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av Cato76, fredag 05. april 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

Celter

Sitat fra: Ludvig på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:40
Heisann!
Er ivrig leser av dette forumet men har aldri postet noe før nå: Jeg har også fått den røde knappen!!

Det endte med full pakke  :P

Velkommen Ludvig! Hva valgte du av farger og interiør?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

DonPedro

Sitat fra: Ludvig på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:40
Heisann!
Er ivrig leser av dette forumet men har aldri postet noe før nå: Jeg har også fått den røde knappen!!

Det endte med full pakke  :P

Episk førstepost. Velkommen! 8)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Terhar

Nissan Leaf fra mars 12
Model S P85 fra sept. 13, innbytte hos Tesla til fordel for
Model X 100D hentet 19.6.17
Model 3 LR 18.2.19

Celter

Det står "estimated delivery sep/oct.", hvis man betemmer seg før 23. mai. Vet dere om leveringstid vil variere avhengig av om man trykker på "finalize" knappen nå eller venter til fristen nærmer seg?
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Ludvig

Sitat fra: Celter på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:42
Sitat fra: Ludvig på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:40
Heisann!
Er ivrig leser av dette forumet men har aldri postet noe før nå: Jeg har også fått den røde knappen!!

Det endte med full pakke  :P

Velkommen Ludvig! Hva valgte du av farger og interiør?


Grå metalic, Grå 21", Pano, sort skinn, carbon.
Var litt usikker på om felgene skulle være sølv eller grå...
Var også litt usikker på jeg skulle gå for spoiler, endte med å ta det med. Kan vel alltids tas av?

Gleder meg villt!!!
Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

Celter

Sitat fra: Ludvig på tirsdag 23. april 2013, klokken 15:01
Sitat fra: Celter på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:42
Sitat fra: Ludvig på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:40
Heisann!
Er ivrig leser av dette forumet men har aldri postet noe før nå: Jeg har også fått den røde knappen!!

Det endte med full pakke  :P

Velkommen Ludvig! Hva valgte du av farger og interiør?


Grå metalic, Grå 21", Pano, sort skinn, carbon.
Var litt usikker på om felgene skulle være sølv eller grå...
Var også litt usikker på jeg skulle gå for spoiler, endte med å ta det med. Kan vel alltids tas av?

Gleder meg villt!!!

Godt valg. Den grå med grå felger ser rå ut.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Fikk knappen jeg også.Trykket med en gang, og endte med å fullføre på en iPad på toget i tunnellen mellom Sandvika og Lysaker ;)

Mørk blå P85 med
- Grått skinninteriør
- karbonfiber
- Ikke spoiler
- Grå 21"

Bestilte alt ekstrautstyr unntatt:
- Performance plus
- Pakkehylle
- Bakovervendte seter

Levering sept/okt som alle andre som fikk knappen nå. Håper på tidlig i september :)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

#112
Sitat fra: Celter på tirsdag 23. april 2013, klokken 14:56
Det står "estimated delivery sep/oct.", hvis man betemmer seg før 23. mai. Vet dere om leveringstid vil variere avhengig av om man trykker på "finalize" knappen nå eller venter til fristen nærmer seg?

Aner ikke, men håper det. :P
Kan tenkes at de som trykker nå fyller opp september, slik at man havner i oktober om man venter.
førstemann til mølla, innenfor de specs de skal produsere i serier, der du kommer lengre bak i serien jo lengre du venter. Slik sett holder de SEPT/OKT lovnaden, da en som finalizer nå får starten av september, en som finalizer 23. Mai får slutten av Oktober - med justering for produksjonsserier ut i fra utstyr.

Oreo

ME TOO ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Lurer også på om leveringstidspunkt avhenger av når du faktisk Finalizer??
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

toppi

Mange som får finalize nå  :)

Ang levering så så vi i USA at Tesla produserte og leverte ut fra egen lønnsomhet i starten. Dvs at de produserte lange serier med en farge, eller lik type spec, osv. Det var også lenge kun 85 kw som ble produsert. Ble noen sure miner pga dette..
Noe skyldes også at logestikken fra underleverandørene ikke var helt på plass, slik at enkelte specs måtte vente (Dette får vi håpe er bedre nå)

Jeg er ganske sikker på at de vil produsere i serier, (Hvorfor får ellers 2000 finalize nesten samtidig, uten at produksjonen har startet) slik at nr 1000 fort kan få før 500 osv..

Uansett så kommer det til å gå rimelig fort nå utover høsten  ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

DonPedro

De kommer nok ikke til å produsere strengt i den rekkefølgen man finalizer, men generelt sett vil man nok få bilen tidligere hvis man finalizer tidligere.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

luffe

Finalize ;D!

Da har jeg 1 måned til å overbevise min kjære...
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

laumb

Sitat fra: luffe på tirsdag 23. april 2013, klokken 15:42
Finalize ;D!

Da har jeg 1 måned til å overbevise min kjære...

Lettere med tilgivelse enn tillatelse...

Nuvolari

Sitat fra: luffe på tirsdag 23. april 2013, klokken 15:42
Finalize ;D!

Da har jeg 1 måned til å overbevise min kjære...

Eller bare finalize. Og så en dag i september, "se kjære, hva jeg har kjøpt"!!!
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Hodne

P#1646, Levert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA