Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avsemning: Har fått Finalize knapp

Startet av Cato76, fredag 05. april 2013, klokken 08:17

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: laumb på onsdag 10. april 2013, klokken 12:15
Levering August/septermber lover bra for meg som vil ha bilen i Oktober.
Av den grunn, så snart jeg får knappen, blir jeg nok (en av de få?) som utsetter finalize til siste mulige dato.

Har dere som har fått finalize fått noen antydninger på hvilken tid dere må fullføre finalize innen - for å beholde prisen for de som har reservert før nyttår? Når i prosessen får dere beskjed om fratrekket for tidlig reservasjon? Og, er dette fratrekket fortsatt 12'600kr - mtp at det ble kommunisert ut som €1700, noe som per i dag er 12'700kr?

Fristen er en mnd. fra knappen dukker opp.

eclipse

Sitat fra: laumb på onsdag 10. april 2013, klokken 12:15
Levering August/septermber lover bra for meg som vil ha bilen i Oktober.
Av den grunn, så snart jeg får knappen, blir jeg nok (en av de få?) som utsetter finalize til siste mulige dato.

Har dere som har fått finalize fått noen antydninger på hvilken tid dere må fullføre finalize innen - for å beholde prisen for de som har reservert før nyttår? Når i prosessen får dere beskjed om fratrekket for tidlig reservasjon? Og, er dette fratrekket fortsatt 12'600kr - mtp at det ble kommunisert ut som €1700, noe som per i dag er 12'700kr?

Mail fra Tesla:

   
Vi har gjort det enkelt å komme i gang! Du kan konfigurere bilen din på telefonen, i en Tesla Store, eller hvor som helst med internett-tilkobling.

Hvis du velger å konfigurere og fullfører bestillingen innen 30 dager etter denne e-posten ble sendt, vil du motta det automatiske fradraget på 12.600 kr. Hvis du ikke ønsker å ikke konfigurere din Model S nå, er ikke det noe problem, reservasjonen din forblir intakt. Merk at hvis du konfigurerer bilen din og fullfører bestillingen på et senere tidspunkt vil du ikke være kvalifisert for det automatiske fradraget.

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

petersv

ser de skriver 30 dager, men praktiserer en mnd. så avhengig av hvilken mnd du er i er det 30 eller 31 dager, ikke at det utgjør store forskjellen ;)

laumb

Det er en dag jeg ikke har råd til å teste om det lar seg gjøre å gå over. :P De 12600,- er jo "gratis" alarm, parkeringssensorer, og lyspakke. :D

eclipse

Sitat fra: petersv på onsdag 10. april 2013, klokken 13:17
ser de skriver 30 dager, men praktiserer en mnd. så avhengig av hvilken mnd du er i er det 30 eller 31 dager, ikke at det utgjør store forskjellen ;)

Det står helt tydelig 30 dager i mailen fra Tesla, ikke 31, 28 eller en måned :-)

Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

DonPedro

I denne tråden vil jeg helst bare se raskt stigende nummer på folk som har fått Finalize.  8)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

toppi

Oi, oi, julekvelden rykker nærmere. FINALIZE  ;D
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

glaserud

Sånn. Da var det gjort.

Perf m/alt minus bakovervendte.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

arnehelge

Iyahhhh.. - Jeg har også fått "knappen" !

P566, bestilt i sept. 2011
Model S, P85, brun med tech, pano, park, lyd, luft, 19".  Bestilte august 2011, fikk bilen 10.sept.2013.

JohanH

Hmm... P389 her og ikke hørt noe ennå... Venter til fredag før jeg undersøker videre.

På lørdag skal en av bilene stå utstilt på Holmen senter i Asker fikk jeg høre fra butikken. Nære for meg å dra innom og kikke en siste gang før Finalize. Tar med kona, barn og 2 barnevogner. Regner med at dobbeltvognen går inn bak og trillen i frunken - tror hun blir så mektig imponert da at det ikke blir mer spørsmål om pris og hvorfor jeg trenger en bil som går fortere enn enn Ferrari eller Porsche :)

RunarBT

Sitat fra: JohanH på onsdag 10. april 2013, klokken 21:37
Hmm... P389 her og ikke hørt noe ennå... Venter til fredag før jeg undersøker videre.

På lørdag skal en av bilene stå utstilt på Holmen senter i Asker fikk jeg høre fra butikken. Nære for meg å dra innom og kikke en siste gang før Finalize. Tar med kona, barn og 2 barnevogner. Regner med at dobbeltvognen går inn bak og trillen i frunken - tror hun blir så mektig imponert da at det ikke blir mer spørsmål om pris og hvorfor jeg trenger en bil som går fortere enn enn Ferrari eller Porsche :)

Har logget inn og sjekket etter knapp?

Epost blir ikkje alltid sendt, litt rot hos tesla.

RoadRunner

Jeg har fått mail  ;D! Bestilte julaften 2010, står serienr 385 på bekreftelsen, men tror det står #254 nederst til venstre på websiden.

Må vel bestemme meg om jeg skal fortsette å kjøre billig farkost - Buddyen... Finnes ingen fornuftige argumenter for å handle Tesla, utover at jeg investerer i trivsel :-). Må vel bruke andre argumenter overfor andre; billig i bomringen og lav årsavgift tenker jeg.... og gratis drivstoff på superlader!
Ferien starter i juli - kanskje bilferie?
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

stor66

Ang. avstemmingen: Jeg ser at det er en som påstår å ha fått "finalize" knapp på P2251-P2500. For real?
-S- #1791 - VIN 15893 - Kongsberg - lev: 30/9 kl.10.00
Tesla S Std. 85kWh 19" hjul +alt, men ikke -bakoverseter -sikkerhet -pakkehylle -dobbeltlader

laumb

Jeg fikk en e-post med spørsmål om jeg kunne gjerne den, siden en har trykket feil - men jeg får ikke redigere stemmer.

Nuvolari

Avhenger leveringstidspunktet av hvor raskt man finalizer eller kan man vente til den siste dagen innenfor fristen på 30dg? Dersom man kan vente er det vel en fordel å vente lengst mulig gitt alle endringene som skjer for tiden.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA