Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

TBD - Hva betyr det?

Startet av mortyeriksen, tirsdag 14. mai 2013, klokken 19:06

« forrige - neste »

mortyeriksen

Hei! Jeg er en av de som har TBD (To be decided) på leveringstidspunkt. Jeg har sendt en henvendelse til Tesla angående dette, men ikke fått svar enda.

Er det andre som har fått TBD? Har dere evt. snakket med Tesla om hva dette betyr?

Jeg har bestilt en grå std 85 med det meste av utstyret. Den ble signert forrige fredag (10. mai) og jeg trykket "Finalize" på tirsdag (7. mai). Reservasjonsnummeret mitt er 2923.

Ser frem til å høre fra andre i samme båt (eller bil...) !
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

Amper

jeg tipper de lager en serie med performace modeller først.. og de har ikke helt oversikten ennå..men den kommer nok i løpet av noen uker ville jeg tro..
P85D :o)

mortyeriksen

Problemet er at andre med std 85 med høyere nummer har fått sep/okt. Glemte å nevne det. Vi hadde en liten touch på det i finalize tråden :)
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

RSandven

Jeg har også bare fått TBD. #2836. Bedre å skrive det enn å gi falske forhåpninger til håpefulle som har venta i mange mnd. Men er heller ikke å forakte en mer spesifikk dato :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Amper

du kan ha en uvanlig kombinasjon i bilen din.. som samler litt opp like før de kommer med levering.. hva har du bestilt utover std. 85..
P85D :o)

mortyeriksen

Jeg har alt utstyr bortsett fra dobbeltlader, seter i bagasjen og 21". Burde være ganske standard.
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

mortyeriksen

Problemet med å mangle ca. tidspunkt er at man ikke vet helt når man skal selge nåværende bil. Tenker å selge den i god tid slik at det ikke blir stress.
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

Sualc

Jeg har også TBD, selv om jeg ikke har bestilt standard... ???
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

mortyeriksen

Svar fra Tesla kom akkurat nå. Joakim Thomter i Europe Sales har sep/okt i systemet sitt og da mest sannsynlig midten av september! :)

Da gjelder sikkert dette for de fleste med TBD og sep/okt.
Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

Epleskreller

Sitat fra: mortyeriksen på tirsdag 14. mai 2013, klokken 19:37
Svar fra Tesla kom akkurat nå. Joakim Thomter i Europe Sales har sep/okt i systemet sitt og da mest sannsynlig midten av september! :)

Da gjelder sikkert dette for de fleste med TBD og sep/okt.

Wow,jeg har 1300 nummer før deg og har sept/okt. Har hittil tenkt at jeg skal være fornøyd dersom jeg får den i oktober.. Gleder meg!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Trondns

Hos meg står det nå  # 1795 Invoice.. Hva betyr det?
Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

Amper

P85D :o)

tSla

Sitat fra: Trondns på tirsdag 14. mai 2013, klokken 21:19
Hos meg står det nå  # 1795 Invoice.. Hva betyr det?

Trykk på Invoice, så får du opp fakturaren for reservasjonsbeløpet (depositum).
Tesla Model S P85+

Trondns

Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA