Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Leaf under 150.000!

Startet av Bjoris, torsdag 04. april 2013, klokken 22:00

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg bestilte min leaf som ennå ikke er kommet for 2 mnd siden da var det vanskelig å finne dem under 200.000 og jeg syns jeg fikk min kjempebillig, men jeg har jo sett på prisene "over there" at det likevel måtte bli en god butikk for selger, nå ser vi vel første eksemplet på litt mer edruelige fortjeneste, virkelig mye bil for pengene, men jeg er nå ikke sikker på om det stemmer at garantien du kan kjøpe dekker batteriet også?

Irriterende nok har disse visst nok også CWP, det var ekstrautstyr det da i 2011 for min fra 2011 SL har det ikke så de må ha plukket ut de som har dette da...

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40746120

Jærbuen

Ut fra bildene på finn ser det ikke ut som denne bilen har comfortpakken hvertfall. Ikke varme i ratt og baksete, vanskelig å se om den har i framsetene, men tviler....
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

TorC

På bildene er det IKKE varmeratt og varmeseter. Uansett er dette en grei pris for å slippe importjobben.

Jeg har selv importert en lik bil (kjøpt med CWP, levert uten) for ca 120K (ferdig på skilter). Jeg tror jeg ville vurdert å betale 30K ekstra for å slippe jobben, ventetiden og reklamasjonene.

MEN, disse bilene selges i bulk for ca 15.000 USD. Så "noen" tjener en del penger på dette. Mitt tips ville være å slå seg sammen 5-6 stykker, send over en representant på USA tur...Da får du en US-leaf til godt under 100K.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Bjoris

#3
Ja, gjør en det selv så spare en mye penger, men tar jo risiko ved å sende penger i forveien og håpe at produktet som kommer er strøkent. Jeg er derfor villig til å betale en god del for å ha en forhandler å gå til, men jeg ser jo at det er mer enn en god del antakelig... Men, men... Den er ikke SÅ mye rimeligere enn min denne da, SørImport har satt opp prisene litt siden jeg kjøpte så de har vel funnet ut at markedet er villig å betale litt mer, enn sålenge. Jeg har krevd at den er dønn strøken og at den har 12 barer på batteriet og det skal den ha/være...:) Henting i neste uke, antakelig til helgen...

Bjoris

Vi får håpe prisene stuper tilsvarende på Tesla S:)

TorC

Jeg venter bare på at noen klarer å "knekke" koden for Carwings og Navi. Den som gjør det kan lett tjene 20K på hver bil han/hun fikser.

Jeg skjønner fortsatt ikke at TCU ikke kan gå på alle bånd, og at Navi ikke bare kan "oppdateres" med nye kart. Dette tror jeg bare er en ren programmeringsjobb. Men, Nissan har locket hele systemet godt.

Og merkelig nok kan man heller ikke omprogrammere HomeLink til europeiske frekvenser... 
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Rio

Som sagt, det er en mengde mulige årsaker til at det ikke fungerer - alt fra at SIM-kortene ikke vil roame, til at brukernavn og passord (for APN) ikke er felles, til at selve APNet er forskjellig, osv. og selvsagt at jeg ikke vet hvilket M2M-modem er i.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

edakcots

Hei!
Joda, det er min annonse. Har solgt i bøtter og spann. Veldig riktig observert at bilen på bilder er uten CWP. Men jeg kjøper begge deler, ikke alle synes det betyr så mye.
Ang carwings, så jobber jeg med å løse dette. Samarbeider med en "nerd" som skal få låne en USA mod av meg, så da håper jeg vi kan "knekke koden" etterhvert. GPS og kart for Europa er jeg allerede på lista til hos Nissan USA, for å få et reset SD kort som oppgraderer og endrer bilens oppstart til å akseptere Europakart.
Er også i disse dager i sluttforhandlinger med en leverandør for den nye standard ladekabel/stasjon, slik at vi kan få vår egen hjemmestasjon til fornuftige priser... 8500 +mva er uhørt slik det er idag?
Oppdaterer dere når jeg har ting på plass...
mvh,
andy:)
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA