Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Produksjonsserie Model S, Finalize knapp. Har du fått din? Hva er endelig konfigurasjon?

Startet av Djur1, torsdag 04. april 2013, klokken 11:48

« forrige - neste »

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

petersv

Fått knapp og mail her også. p179. Ble plutselig litt mer vanskelig å velge options og farge nå...

petersv

Først: Laumb, kan du merge de to trådene som omhandler det samme, denne og den andre?

Men, det står:

Delivery: JUL, 2013 - AUG, 2013

(orders completed by 4/5/2013)

Så da er spørsmålet, er det ISO datostandard eller US? Hvis det er US har jeg en dag på meg.. Shiiiiiet...

Havebigfun

Sitat fra: cdabel på torsdag 04. april 2013, klokken 15:11
Tipper problemet er løst når min tid til "Finalize" kommer, men jeg synses det er litt spesielt at de ber folk om å inngå kjøpsavtale for et produkt de ennå ikke har lagt ut de endelige spesifikasjoner til. De må vite disse detaljene snart vel?
Enig- produktet burde være godt definert nå :(.
Per idag er det en del som flyter, eks taktrekk og performance pluss++
Risikerer de som finaliserer nå at det snart (innen de første bilene utleveres) kommer opsjoner som de ikke kan få?
Hva blir prisen på de opsjonene som ikke er lagt ut ennå??- underlig politikk.
Kanskje det er en fordel å komme litt bak i køen- i håp om at tingene avklares 8)

glaserud

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 04. april 2013, klokken 19:14
Enig- produktet burde være godt definert nå :(.
Per idag er det en del som flyter, eks taktrekk og performance pluss++
Risikerer de som finaliserer nå at det snart (innen de første bilene utleveres) kommer opsjoner som de ikke kan få?
Hva blir prisen på de opsjonene som ikke er lagt ut ennå??- underlig politikk.
Kanskje det er en fordel å komme litt bak i køen- i håp om at tingene avklares 8)

Dette er ikke noe nytt, og ikke noe som er spesifikt for Tesla. Bestilte en Ford Kuga her for en måneds tid siden, og den har også options som "kommer snart" som ikke er mulig å bestille p.t. (setetrekk og MyFord Touch).

Samme med BMW GT da den kom. Adaptiv cruise control kom først andre året, så vidt jeg husker.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

laumb

Sitat fra: petersv på torsdag 04. april 2013, klokken 19:03
Først: Laumb, kan du merge de to trådene som omhandler det samme, denne og den andre?

Min tanke og, måtte bare komme meg av mobil.

Done.

Milzit

Jeg så raskt igjennom diskusjonen på Tesla Motor Club ang "headliner". Jeg skal ha pano tak unasett og performance, det er da snakk om det lille som er igjen av taket som ikke er glass?

jkirkebo

Sitat fra: Milzit på torsdag 04. april 2013, klokken 22:34
Jeg så raskt igjennom diskusjonen på Tesla Motor Club ang "headliner". Jeg skal ha pano tak unasett og performance, det er da snakk om det lille som er igjen av taket som ikke er glass?

Og B-stolpene fra ca. midt på og opp samt hele A- og C-stolpen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Paul

Husker at har lest et eller annen sted på nett (tror det var ifm Geneva motorshow) hvor Tesla skrevet at alle i EU som reserverer bil innen 31 Mars, skal ha mulighet å finalize det i løpet neste 4 ukene (i løpet av April).

Det kan vare at jeg husker feil, men som jeg ser nå reservasjonene på P begynte – tror det er sant. Tror Tesla vil vite hvor mange antall kontrakter di får av alle EU reservasjoner.

SimenT

Blir artig å følge med uke for uke hvilke nummer som får specket bilen sin.

Iiii jeg er fortsatt usikker på mine valg.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

timingbeltkiller

Sitat fra: petersv på torsdag 04. april 2013, klokken 19:03
Delivery: JUL, 2013 - AUG, 2013

(orders completed by 4/5/2013)

Så da er spørsmålet, er det ISO datostandard eller US? Hvis det er US har jeg en dag på meg.. Shiiiiiet...
Du kan gå ut fra TM opererer med US-tidsangivelse 4/5/2013 = april 4 2013.
For sikkerhets skyld bør du alltid ta med månedsnavnet for å unngå misforståelser,
f.eks om 04.05.13 = april 5 eller 4. mai.

April 05 2013, 05 april 2013 og 2013 april 05 er alle umulig å misforstå.

2013 04 05 (fra største til minste enhet  = år mnd dato) er det vedtatte FN-systemet.
Såvidt jeg vet er Sverige eneste landet som har tatt det i bruk.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

laumb


Muffinman

Hmm, synes ting går litt i raskeste laget nå. Hadde håpet at forhandleren i Trondheim ble oppe og gå slik at jeg fikk tatt en prøvekjøring før knappen dukker opp...det er vel kanskje tvilsomt at jeg rekker det?

el-g

P 56. I dag: "Status:Your order has been submitted to the Tesla factory."
Perf, svart m/brunt, pano, tech, lyd, 19''
Hørte med de på tlf om ekstra hjulsett. De jobber med hvilke dekk de skal tilby til norske forhold. Dette kan avklares/legges til senere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA