Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Foliering

Startet av DonPedro, onsdag 03. april 2013, klokken 20:44

« forrige - neste »

el-fanboy

Er det noen ulemper med foliering? (Sånn bortsett fra at man skjuler pen lakk og at det koster skjorta, da) Jeg tenker på om lakken kan ta skade av det eller lignende.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Jimpec

Plasti Dip gir jo også mange muligheter. Da er det jo mulig å prøve og feile litt.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

laumb

Ulempen er at det ser støvete, kornete og forferdelig ut litt tett på. Selv med folk som har gjort det noen ganger.

turbolurbo

Jeg har prøvd meg litt frem med Plastidip, og det fungerer bra på felger og mindre deler, men er ikke lett å få bra på større flater. Fordelen er at det er enkelt å rive av og begynne på nytt hvis man ikke er fornøyd.
2019 TM3P

Neemaz

 Jeg hadde tenkt å fjerne all chrome med foliering, men denne plastidip saken ser da ut til å være genial ved sånn bruk? Er jo kun lista rundt vinduer og rundt nosecone+baklist som må mattes ned.Noen med erfaring som har innspill?

Så spesielt på denne : http://qwt.no/produkt/spraywrap_svart


Dr.Ling

Plastidip ser veldig artig ut, har veldig lyst å prøve det på felger og chrom, men foliering gir jo langt finere resultat og mange fler muligheter. Jeg klarte ikke å bestemme meg for farge på Model S'en, så jeg valgte svart, også mtp at det kanskje er et bedre utgangspunkt for foliering. Har veldig lyst å foliere meg til en farge/finish som er lettere å vedlikeholde enn sort lakk, men vet egentlig lite om hvordan folie må behandles. Får se hva det blir til :)
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

ebbrey

Sitat fra: Dr.Ling på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:40
Plastidip ser veldig artig ut, har veldig lyst å prøve det på felger og chrom, men foliering gir jo langt finere resultat og mange fler muligheter. Jeg klarte ikke å bestemme meg for farge på Model S'en, så jeg valgte svart, også mtp at det kanskje er et bedre utgangspunkt for foliering. Har veldig lyst å foliere meg til en farge/finish som er lettere å vedlikeholde enn sort lakk, men vet egentlig lite om hvordan folie må behandles. Får se hva det blir til :)

+1 Akkurat samme grunn til at jeg havnet på sort. Likte ikke at det ikke var metallic, men tenkte på foliering. Har sett for meg en av 3M sine, men ikke helt bestemt meg for farge.

Har sitti å sett en del youtube videoer av plast dip ikveld, tenkte det samme på felger.. Men tror nok jeg hadde lagd teksturer og plast over alt ved å prøve selv. Også er jeg rimelig skeptisk til holdbarheten.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Milzit


ebbrey

#99
Sitat fra: Milzit på tirsdag 06. august 2013, klokken 22:47
Foliering er ut nå, glem det..
Det er fløyel som gjelder nå:
http://www.tv2.no/underholdning/broom/styling-tuning/ny-trend-naa-skal-bilen-kles-i-floeyel-4097448.html

Det første bilde i hodet er en kar som drar et fløyels teppe over bilen og begynner å stifte det fast.

Edit: Oioi det der var spesiellt.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

TesLars

Noen som har fått tilbud på hel/delvis foliering av Model S?

Hva sa gutta på Signmaker? Noe estimert pris?

Regner med at det går en hel dag for en slik jobb på Model S og koster rundt 20K. Men gruppeavtale hadde vært greit eller via forhandleren kanskje.
Oslo
Black Model S

el-fanboy

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Celter

Sitat fra: Larsern på torsdag 08. august 2013, klokken 14:36
Noen som har fått tilbud på hel/delvis foliering av Model S?

Hva sa gutta på Signmaker? Noe estimert pris?

Regner med at det går en hel dag for en slik jobb på Model S og koster rundt 20K. Men gruppeavtale hadde vært greit eller via forhandleren kanskje.

Prisen jeg fikk for foliering med, etter sigende, meget bra transparent folie, var 20´+moms. Soting av vinduer 1000 og 1500 for bakvinduet.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

DonPedro

Bare for å vise fullstendig uvitenhet: Hvorfor sote vinduene?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Øyvind.h

Sitat fra: DonPedro på torsdag 08. august 2013, klokken 16:48
Bare for å vise fullstendig uvitenhet: Hvorfor sote vinduene?
Perfekt for barn for å unngå den verste solen i ansiktet. Og bilen har jo ikke solgardiner bak, så behovet er enda større.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA