Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladestasjon i Sim City!

Startet av mariowing, onsdag 03. april 2013, klokken 18:51

« forrige - neste »

mariowing

Dette er vel ikke helt "Elbil i media" men et dataspill er vel i det minste en del av det utvidede mediabegrepet... Uansett; det er nå lansert en nedlastbart tillegg til nyeste versjon av Sim City; nemlig en lade stasjon for Nissan Leaf. Dette må vel karakteriseres som produkt plassering (såpass mye Nissan/Leaf logoer at dette nok ikke er noe Maxis/EA gjør bare for "moro skyld"), men jeg synes uansett det er morsomt funnet på av Nissan å faktisk få inn en ladestasjon for el-biler. Det står også at når man har plassert denne i byen sin så vil en viss prosent av bilene som kjører rundt i byen være elektriske! Mitt mål er dermed å plassere ut så mange ladestasjoner at jeg får en by hvor alle kjøretøy er elektriske ;-)

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9416786.page
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

gbzdoc

Ikke bare det, alle som kjører elbilene blir glade og fornøyde, og alle butikker m.m. rundt ladestasjonen går bedre. Tror jeg leste at naboene hadde det bere også.

Vin-vin med andre ord! :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA