Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance Plus

Startet av glaserud, onsdag 03. april 2013, klokken 16:15

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: hhartes på torsdag 11. april 2013, klokken 14:57
Jeg kan ikke forstå at de skal få solgt mange p+-pakker til den prisen når det ikke inkluderer 21". De tester jeg har sett har stort sett bare godord om handling på standardutgaven. Er det noe jeg ikke får med meg når jeg ikke kan forstå hvordan man kan rettferdiggjøre å bruke 36K for å gå fra til veldig bra til enda bedre på noe man ikke en gang kan vise til naboen? Hvor mye merker man egentlig til P+ om man ikke kjører helt villmann?

+1 på den. Etter å ha prøvd bilen med "standard" luftfjæring, ser jeg personlig ingen grunn til å skulle ha noen oppgradering av understellet fra dette. Det er da utrolig mye annet og mer meningsfullt man kan bruke 36.000,- på (også uten å putte det i ekstrautstyr på en bil). Men så er det noen år siden jeg vokste fra senkesett også da ;)
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Celter

Jeg vil nok vurdere å kjøpe Performance + hvis den lar seg kombinere med 19" felger. Hvis jeg MÅ kjøpe 21" felger står jeg antagelig over. Ellers så er jeg enig i at bilen er mer enn god nok som den er uten P+. Jeg har hørt mye kritikk av Model S, men aldri på handlingen/understell/fjæring.
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

jkirkebo

Sitat fra: hhartes på torsdag 11. april 2013, klokken 14:57
Jeg kan ikke forstå at de skal få solgt mange p+-pakker til den prisen når det ikke inkluderer 21". De tester jeg har sett har stort sett bare godord om handling på standardutgaven. Er det noe jeg ikke får med meg når jeg ikke kan forstå hvordan man kan rettferdiggjøre å bruke 36K for å gå fra til veldig bra til enda bedre på noe man ikke en gang kan vise til naboen? Hvor mye merker man egentlig til P+ om man ikke kjører helt villmann?

Jeg er enig, jeg tror andelen som kjøper denne faller drastisk slik som det er nå. 15k er liksom greit å slenge med for litt bedre egenskaper, 37k er noe helt annet. Det utgår. Og bredere dekk kan man sette på de vanlige felgene når man bytter neste gang, man er ikke avhengig av den 0.5" bredere felgen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

ohh

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. april 2013, klokken 15:15
Sitat fra: hhartes på torsdag 11. april 2013, klokken 14:57
Jeg kan ikke forstå at de skal få solgt mange p+-pakker til den prisen når det ikke inkluderer 21". De tester jeg har sett har stort sett bare godord om handling på standardutgaven. Er det noe jeg ikke får med meg når jeg ikke kan forstå hvordan man kan rettferdiggjøre å bruke 36K for å gå fra til veldig bra til enda bedre på noe man ikke en gang kan vise til naboen? Hvor mye merker man egentlig til P+ om man ikke kjører helt villmann?

Jeg er enig, jeg tror andelen som kjøper denne faller drastisk slik som det er nå. 15k er liksom greit å slenge med for litt bedre egenskaper, 37k er noe helt annet. Det utgår. Og bredere dekk kan man sette på de vanlige felgene når man bytter neste gang, man er ikke avhengig av den 0.5" bredere felgen.
Den falt med 1 stk hos meg, hvertfall...
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

JohanH

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. april 2013, klokken 15:15
Sitat fra: hhartes på torsdag 11. april 2013, klokken 14:57
Jeg kan ikke forstå at de skal få solgt mange p+-pakker til den prisen når det ikke inkluderer 21". De tester jeg har sett har stort sett bare godord om handling på standardutgaven. Er det noe jeg ikke får med meg når jeg ikke kan forstå hvordan man kan rettferdiggjøre å bruke 36K for å gå fra til veldig bra til enda bedre på noe man ikke en gang kan vise til naboen? Hvor mye merker man egentlig til P+ om man ikke kjører helt villmann?

Jeg er enig, jeg tror andelen som kjøper denne faller drastisk slik som det er nå. 15k er liksom greit å slenge med for litt bedre egenskaper, 37k er noe helt annet. Det utgår. Og bredere dekk kan man sette på de vanlige felgene når man bytter neste gang, man er ikke avhengig av den 0.5" bredere felgen.

Ingen hensikt med bredere dekk enn felg. Det går men da buler dekket bare ut på sidene. Hva skal du med det?

tk74

#65
Betale 37K når 21" hjul ikke medfølger i pakken syntes jeg er i overkant dyrt i forhold til deres konkurrenter.
For ca. samme pris får du M sportspakken til BMW. Denne pakken inneholder sportstoler, svart taktrekk, andre hjul, sportfjæring med andre dempere, aerodynamikk pakke som frontfanger, bak-fanger, sidekjørt og Sports-ratt. Valget mellom høyglans sorte lister eller blanke eksteriør lister osv.

Tror tesla burde og tenke seg om en gang til før de bestemmer seg for at 21" hjul ikke inngår i denne pakken.
Jeg var i utgangspunktet innstilt på Performace Plus pakken men er nå veldig usikker på om dette er verdt pengene. 
Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

Real EoN

Samme her, Tesla kunne fått ca 15000,- ekstra fra meg for P+. Men 37000 uten inkl 21"... Glem det !  >:(
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Oreo

Så nå muligheten/unskyldinginge for å gå for 21"  :(, men ikke nå lenger.
Oppgraderte i min tid med polyurethan foringer på min Saab 95, de var dyre (2-3x pris av org), men skulle være mye bedre og holdbar enn orginalforinger. Husker det var en del arbeid med å få gjort dette så det koster en del om en betaler fullpris for arbeid. Billigere er det å gjøre dette på fabrikk naturligvis, så 37K har jeg nesten vanskelig for å tro dette er verdt???
Tesla burde opplyse mer spesifikt HVA oppgraderingen er i type foringer, mm tykkere stag osv. Problemet er vel at da ser folk hva de tar seg betalt ved å melke kundene som tar full pakke. Det andre problemet kan jeg tenke meg er at ansatte selv ikke vet mer (eller mindre) enn iherdige kunder. Denne blir hard å fordøye. Jeg er egentlig fornøyd om jeg kan strekke meg til Performance.
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Kallagtunet

Sitat fra: Oreo på torsdag 11. april 2013, klokken 16:49
Tesla burde opplyse mer spesifikt HVA oppgraderingen er i type foringer, mm tykkere stag osv. Problemet er vel at da ser folk hva de tar seg betalt ved å melke kundene som tar full pakke. Det andre problemet kan jeg tenke meg er at ansatte selv ikke vet mer (eller mindre) enn iherdige kunder. Denne blir hard å fordøye. Jeg er egentlig fornøyd om jeg kan strekke meg til Performance.

Jeg tror at hvis menigheten våkner og 1000 norske kunder "driter" i å bestille tilvalg som ikke er definert og som for meg ser ut som de først og fremst å er der for å melke profitt så vil en kunne oppnå en av to ting, enten at en faktisk får beskrivelse som rettferdiggjør prisen eller at den går ned. Nesten 40k for noen foringer, og et tykkere stab stag som ikke koster noe mer for Tesla, are you kidding me? Men så langt så virker det som mange i alle fall her ønsker å betale så mye som mulig for bilen :-D

Dix Hallpike

Jeg var klar for å bestille perf +, men når jeg får høre at dette er et tilvalg i tillegg til 21" så er jeg helt sikker: Uaktuelt!
Da holder det med perf, som jeg allerede har gått flere runder med for å få rettferdiggjort i forhold til prisøkning vs. standard.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

ohh

Interessante nyheter fra TMC forumet for US kunder:

"Maybe I'm misunderstanding, but going to the website and specing a P85 with the P+ option adds only $6500 to the price of the car and automatically changes the wheels to the 21".  If what you said were true, wouldn't the price would be $10,000 more?"
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

Dix Hallpike

+1 ohh

Testa det selv på designstudio.
Når en trykker Perf plus pakken blir faktisk 21" Performance Plus-felger inkludert.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

JonI

I utgangspunktet var jeg i tvil om jeg skulle ha performance eller standard, men har etterhvert funnet ut at jeg ville ha det beste og har delvis begrunnet valget med at toppmodellen vil gi bedre salgspris en gang i fremtiden....

Hvis jeg skal tenke slik nå og oppgradere til performance + blir det enda mere penger. Skal jeg først ikke velge toppmodellen så bortfaller argumentet med salgspris og følelse av å ha det beste.

Så i verste fall fører denne nye pakken til at jeg nedgraderer  :(
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

Epleskreller

#73
Jeg er ikke på Performance-vogna, så akkurat denne saken tar jeg med ro, men Tesla har rett og slett dummet seg ut her.. hadde de kommet med presis info med en gang dette ble sluppet så kunne all denne spredningen av missnøye vært unngått. Skjønner godt at folk blir irriterte av sånne feil.

Tesla er rett og slett ikke flinke på å fortelle nøyaktig hva produktene inneholder.. Det er en gjentagende greie dessverre.. (bare se disse nye pakkene, lader til Europamodellen..)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Veggen

Sitat fra: tk74 på torsdag 11. april 2013, klokken 15:56
Jeg var i utgangspunktet innstilt på Performace Plus pakken men er nå veldig usikker på om dette er verdt pengene.

Enig, men vil si det enda sterkere:
Jeg var i utgangspunktet innstilt på Performace Plus pakken men er nå helt sikker på at dette ikke er verdt pengene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA