Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hilse på andre Teslaer?

Startet av fredag, tirsdag 02. april 2013, klokken 23:56

« forrige - neste »

satheesh.net

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 20. desember 2014, klokken 08:40
Hvordan går det med hilsinga, folkens?  :o
Ikke lenge siden det var et must, men folk begynner kanskje å bli slitne?  ;D Sjøl hilser jeg når humøret er ok og trafikkbildet tillater det. Tror ikke jeg har mottatt en hilsen på mange måneder  ???
Neste hilsen-bølge oppstår vel når X kommer 8)

Seriøst!! Jeg skulle også legge ut en liten påminnelse om dette rett etter frokosten. Du kom meg i forkjøpet. :P

Budskapet er dog det samme, spesielt til nye (og like heldige) TMS eiere! :)

Lille Lance

Sitat fra: satheesh.net på lørdag 20. desember 2014, klokken 08:47
Du kom meg i forkjøpet. :P

Budskapet er dog det samme, spesielt til nye (og like heldige) TMS eiere! :)

He he .... første gang på lenge jeg har vært ute i "rett tid"  :D Det var jeg ikke tidligere i uka da prisene steg  >:(
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

satheesh.net

Sitat fra: Lille Lance på lørdag 20. desember 2014, klokken 08:51
Sitat fra: satheesh.net på lørdag 20. desember 2014, klokken 08:47
Du kom meg i forkjøpet. :P

Budskapet er dog det samme, spesielt til nye (og like heldige) TMS eiere! :)

He he .... første gang på lenge jeg har vært ute i "rett tid"  :D Det var jeg ikke tidligere i uka da prisene steg  >:(


[NSFW content]

Vel, det er ikke alltid det er like moro å være for tidlig ... :P

[/NSFW content]

Tai

Sitat fra: Sven-Erik på lørdag 20. desember 2014, klokken 11:09

Jeg hilser fortsatt på ALLE jeg.
(Jeg er han fyren i den røde Teslaen som alltid hilser.)
8)

Samme her. Synes det er en fin tradisjon.
Kjører en flott grønn Tesla i Bergen. Får du ikke hilsen av meg jeg rett og slett gått glipp av deg ;)

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Philippo10

Prøver å hilse når jeg kjører, sådan om jeg ser at de kjører forbi, som regel oppdager jeg det forsent pga vinter og mørketid.
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

frosken

Nå er jeg for tiden billøs, men gav helt opp å hilse innenfor ring 3 i Oslo. Rekker knapt å gjøre noe annet om man skal hilse på alle Teslaer.

Men på tur utenfor allfarvei er det hyggelig å hilse, og jeg opplever større hilsevilje desto mer grisgrent det er.

Harlex

Har vært konsekvent med hilsing tidligere men må innrømme at jeg har falt litt tilbake nå... Er  svært mange i Bergensområdet nå.....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Lille Lance

Sitat fra: frosken på lørdag 20. desember 2014, klokken 14:10
Nå er jeg for tiden billøs, men gav helt opp å hilse innenfor ring 3 i Oslo. Rekker knapt å gjøre noe annet om man skal hilse på alle Teslaer.

Men på tur utenfor allfarvei er det hyggelig å hilse, og jeg opplever større hilsevilje desto mer grisgrent det er.
Kjøper den .... ring 3 kan bli tøff. Lettere på landeveien  :D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

frskby

Har gitt opp i Oslo området. Fryktelig mange samt at det er månedsvis siden sist noen hilste tilbake.
BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

Johnny

Her i bilen praktiseres det en militant form for "apartheid". Hilser bare på andre karer i rød bil ;D
TMS og eGolf.

Hyperstress

Jeg hilser aldri på andre Teslaer, men en sjelden gang når jeg vil ha det skikkelig artig så gjør jeg en slags hilsebevegelse der jeg hever hånden, de andre hilser tilbake, og jeg fortsetter bevegelsen og tar ned solskjermen - de andre blir flau.
Men da selvsagt bare til fossiler. Ustyrtelig morsomt. ;D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

VigdisA

Kjører en svart P85+ lånebil om dagen og har dermed en EL 43xxx og ikke EL 19xxx - skal forsøke å hilse og se hva som skjer, selv om "alle" sier at "ingen" over EL 3xxxx hilser..
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Øggen

Sitat fra: VigdisA på søndag 21. desember 2014, klokken 05:20
Kjører en svart P85+ lånebil om dagen og har dermed en EL 43xxx og ikke EL 19xxx - skal forsøke å hilse og se hva som skjer, selv om "alle" sier at "ingen" over EL 3xxxx hilser..

Kjører du den i Ålesund nå eller? ?

VigdisA

Det ble ikke så mye hilsing tilbake med lånebilen. Møtte en annen signature på Slependen her en dag og jeg hilste, men vedkommende i bilen hilste ikke tilbake. Var vel ikke verdig nok..eller så var det bare julestress.
Har heldigvis fått tilbake egen bil nå. Og ja, er i Ålesund om dagen
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

Silkefot

Sånn er livet, husker at vi som hadde elbil tidlig på 2000 tallet hilset ivrig på alle likesinnede. Så kom den store boomen i 2010-2011 og plutselig var det elbilister på veien som ikke en gang tenkte tanken. Tror du er inne på noe med early adaptors og entusiaster uansett om det er elbiler generelt eller Teslaer.

Kanskje er det et godt tegn? Vi er ikke lenger en gjeng med raringer men en etablert del av almuen :-)
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA