Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hengerfeste til LEAF bestilling! Billig hvis flere bestiller!

Startet av TorC, tirsdag 02. april 2013, klokken 21:47

« forrige - neste »

RuneW

Sitat fra: leafster på onsdag 03. april 2013, klokken 15:04
Vil tro hvilket som helst uavhengig verksted kan gjøre jobben på timebasis.

Jeg var innom et verksted Sarpsborg (Din Bilservice) og fikk tilbud på "max 1400,-" for å montere dette festet. Da uten el.

Bare sånn for å gi en indikasjon på hva noe slikt koster.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

kj

Angående kutting i plast. Jeg har et lys montert rett under skiltet, som på bildet her. Vil det komme i konflikt med kroken?


koffeld

Om det ikke er for sent, er jeg også gjerne med å bestille et slikt hengerfeste.  Sender du nærmere info om betaling osv på PM?

Om noen har tips til verksted i Oslo-området som kan montere dette, tar jeg gladelig i mot informasjon om dette også  :)
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

TorC

Sitat fra: kj på torsdag 04. april 2013, klokken 09:28
Angående kutting i plast. Jeg har et lys montert rett under skiltet, som på bildet her. Vil det komme i konflikt med kroken?


Det tviler jeg på siden lykten ligger i krummingen nedover. Men hvis du har mulighet til å måle hvor høy lykten er så kan jeg undersøke. Jeg
vil jo tro at det er tatt høyde for det.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

el nino

Dersom det ikke kreves kutting i plasten og at lyset bak ikke kommer i konflikt med stativet, henger også jeg meg på bestillingen. (Hvis det ikke er for sent) Har du undersøkt dette? :)

leafster

Det kreves kutting i plast. Bare en liten flik på et par cm. Dette er under bilen, så det bryr meg ikke særlig.

Hvor mange bestillinger ble det?

Rasmus.B

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

TorC

Sitat fra: el nino på torsdag 04. april 2013, klokken 13:17
Dersom det ikke kreves kutting i plasten og at lyset bak ikke kommer i konflikt med stativet, henger også jeg meg på bestillingen. (Hvis det ikke er for sent) Har du undersøkt dette? :)

Jeg har undersøkt litt, men har ikke fått noen konkluderende svar fra Curt. Imidlertid har jeg litt vansker med å se at den skal komme i konflikt hvis man ser på de to bildene jeg vedlegger her. Den ene er jo ikke fra Curt, men de er forskjellige, og begge fremstår som om det er god plass mellom en lykt og hengerfeste. Jeg kan ikke gi noen garantier for at man ikke må modifisere eller fjerne den lykten under der. Det er rett og slett en risiko man evt. må ta.

Når det gjelder kutting i plasten, så må man kappe litt på den sorte platen under bilen. Se gjerne installasjonsveiledningen som jeg har linket til tidligere.

Jeg har ikke sendt inn bestillingen ennå, men det nærmer seg. Jeg tenkte å gjøre det idag i åtte tiden.


MVH

Tor


EDIT: Nå tenker jeg bare høyt her, men det firkantede røret som stikker ut bak står vannrett (forover og bakover) (hvis den stod skjevt ville alt påmontert utstyr stå skjevt såsom koffertkurv osv.) Siden da plasten på fangeren IKKE skal skjæres i betyr det at det er klaring der. Laveste punkt på lykten stikker jo ikke UNDER plasten på fangeren. Fremstod dette som høvelig forståelig og logisk?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TorC

Sitat fra: Stighl på onsdag 03. april 2013, klokken 20:59

Har de også hengerfeste til Tesla model S?


Har nå endelig fått et skikkelig svar fra Curt. De har IKKE til Model S, bare til roadster. Uklart om de kommer til å lage til Model S, det kommer ann på hvor mange som går på veiene.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TS

Sitat fra: TorC på torsdag 04. april 2013, klokken 19:24
Sitat fra: Stighl på onsdag 03. april 2013, klokken 20:59

Har de også hengerfeste til Tesla model S?




Har nå endelig fått et skikkelig svar fra Curt. De har IKKE til Model S, bare til roadster. Uklart om de kommer til å lage til Model S, det kommer ann på hvor mange som går på veiene.

Det blir uansett kun for sykkelstativ etc, men her på en amerikansk side finner du kit for Model s:
http://torkliftcentral.com/ecohitch_tesla_model_s.php
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TorC

En liten oppdatering:
Bestillingen er nå sendt, og jeg sender kopi av "invoice" til dere som har bestilt når jeg får denne.

Det endte opp med totalt 15 stk. Jeg sender mer detaljert informasjon, og informasjon om fraktkost osv til dere som har bestilt.

Jeg har bestilt to ekstra (i tillegg til de 15 for min regning og risiko) i tilfelle noen kommer slengende. Ta kontakt hvis noen ønsker de siste. Hvis ingen melder seg før ankomst av varene kommer jeg til å legge dem ut til salgs for 2500,- per stk.

All ytterligere informasjon om forsendelsen vil foregå direkte til de som har bestilt per e-post.
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TorC

Enda en oppdatering:
Pga av endringer i bestillingen (jeg har forsøkt å trykke inn 5 ekstra) så er ikke invoice sendt ut.

De som har bestilt vil få en e-post så snart alt er avklar. Jeg antar at noen timer fra eller til ikke spiller noen rolle... Ved å øke ordren med 5 stk senkes jo også frakten for alle med noen kroner. Så alle bør være happy! :-)

Jeg har bestilt 2 mer enn det jeg har navn på listen, så det er fortsatt mulighet for å få hengerfeste. Jeg kan ta imot bestillinger på de to, etter det er det slutt. Da må andre ta over hvis det skal gjøres en ny samlebestilling.  (jeg kan gi informasjon om leverandører, tips og triks hvis du sender meg en PM.)
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Balrog

Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

TorC

Sitat fra: Balrog på fredag 05. april 2013, klokken 00:03
fixer du takstativ også?

Jeg "fikser" svært lite... :-) men takstativ har vært i mine tanker... Imidertid klarer jeg ikke å finne noen som er skikkelig tilpasset LEAF. Jeg har vurdert noen fra Thule, men disse stikker ut på hver side så jeg vil ikke ha dem. Jeg har sett på noen fra Rhino men de må skrus fast så det er ikke aktuelt. Hvis noen finner takstativ som er tilpasset LEAF, og ikke ser ut som om noen har brukt makt for å tilpasse dem, så er jeg førstemann i køen!

Når det er sagt, så VURDERER jeg å bestille et sett fra Thule. Men Mekomanen og andre får såpass gode rabatter at det neppe er verdt å paralellimportere dem.

Men, de er såpass stygge og u-aerodynamiske at jeg ikke er helt sikker på om jeg vil ha dem...

Jeg har funnet noen fra Rhino som er veldig lekre, MEN de er for permanent montering. Altså skruer ned i taket... Altså en "rack".  Hadde disse kommet i en avtagbar versjon hadde jeg lett bestilt.  Se Carid.com...
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Bjoris

Så ikke denne før nå, men hiver meg på hvis prisen er 1.300 eller deromkring, men du har kanskje fått kjøpere på de to siste også? Er ikke så viktig, men kjøper til den prisen for å kunne transportere sykkelen av og til:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA