Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Norsk navn på frunken

Startet av DonPedro, mandag 01. april 2013, klokken 22:03

« forrige - neste »

ELbilist1

Min far har alltid ment at " bagasjerommet" heter "KOFFERTEN" derfer er det vel
"VESKA" foran eller "VESKEROMMET" , Da blir fruen glad, som har så stor veske at i passaten må den stå bak setet når vi kjører 2, eller i passasjersetet, når hun kjører alene... Dere vet, gutta har stor lommebok, mens jentene har stor veske, så vi kan jo legge lommeboka der fremme,,, he-he
:) Ren nytelse, hvær dag!

Elmo

#16
Sitat fra: Griffel på tirsdag 02. april 2013, klokken 09:42
Sitat fra: Balrog på mandag 01. april 2013, klokken 22:10
forgasjerommet
og tilsvarende bak: Bakgasjerommet

+1  Griffel.
Ser ut som en del her tror "ba" har noe med at rommet er BAk og ikke at det er til BAgasje.

Sitat fra: Lokführer på tirsdag 02. april 2013, klokken 10:52
Jeg kommer til å si frunken, det er jo tross alt et nytt ord som Tesla har skapt. Bytter ut u med o i uttalen.

Uttalen blir viktig! Hvis ikke kan fruen missforstå og ta det ille opp ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Griffel

#17
Sitat fra: Corny på tirsdag 02. april 2013, klokken 10:19
Hva ble samme type oppbevaringsrom kalt på de gamle "Boblene"? De hadde jo motoren bak, og bagasjerommet fremme.
Jeg har eid en slik og da het det "Bagasjerom" selv om det egentlig ikke var plass til bagasje.
Og i en 911 heter det: Bagasjerom.

Så da kan en jo kalle det fremme "bagasjerom" og trunken bak kan greit oversettest til Norsk: kofferten, kisten, kassa, boksen eller sekken

Et annet alternativ er "smekka" du vet silk som barn bruker hvor grøten samles opp på den fremre, og ransel på den bak.
De som snakker Engelsk-engelsk kan jo bruke boot ifront og chest bak.

Sitat fra: DonPedro på mandag 01. april 2013, klokken 23:21
Mye bedre enn "1ern og 2ern", som min bedre halvdel akkurat la frem.  :o
Bra forslag. Kort og greit, og kan ikke missforståes.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

laumb

Sitat fra: DonPedro på mandag 01. april 2013, klokken 23:21
+1 her og.

Mye bedre enn "1ern og 2ern", som min bedre halvdel akkurat la frem.  :o

Fjerner en hver tvil om hvem som er hvor.
Alle vet at 2ern er bak.

Epleskreller

Dette var vanskelig, men viktig!

tror jeg lander på "frønken"
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

LA-Thing

Sitat fra: Corny på tirsdag 02. april 2013, klokken 10:19
Hva ble samme type oppbevaringsrom kalt på de gamle "Boblene"? De hadde jo motoren bak, og bagasjerommet fremme.
Egentlig to bagasjerom på en boble; fremre bagasjerom under panseret og bakre bagasjerom mellom bakseteryggen og torpedoveggen. Det bakre ble ofte brukt til barn mellom 3 og 7, uten at man trengte å bestille dette som en opsjon. Nye tider nå....
Drammen, Tesla Model S #2510

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA