Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Undersøkelse-Hvilken farge velger du?

Startet av Epleskreller, fredag 22. mars 2013, klokken 15:29

« forrige - neste »

Brede

Jeg/vi har også stått ganske fast på grå, uten å ha sett bilen i denne fargen utenom på bilder. Hovedargumentet har vært vedlikehold med tanke på vasking samt at jeg tilbake hadde en Celica med nydelig gråfarge.
Har i den senere tid blitt mer og mer i tvil da jeg nå oppfatter at flere både her og over dammen blir noe "skuffet" over første møte med grå S.
Da jeg i går endte opp med å tilbringe en times tid i verkstedlokalet til Tesla Lade sammen med en rød skjønnhet, endte jeg opp med å sende en mail med forespørsel om nytt fargevalg..

HABEL

Det ble brannbil på meg.

IMHO en morsommere farge enn sig red.

Har tidligere hatt andre biler som var:

Sølv
Rød
Blå
Svart
Beige
Grønn
"Pink"

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

mrm

Skulle vært mulig å endre valg i denne avstemningen.
Har også endret farve etter bestilling  (grå -> rød)
Tesla Model S P85 mars 2014 * solgt *
Citroen C-Zero 2014
Tesla Model S 70D mars 2016

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: mrm på lørdag 10. august 2013, klokken 13:01
Skulle vært mulig å endre valg i denne avstemningen.
Har også endret farve etter bestilling  (grå -> rød)

Du kan nå endre valg i avstemningen.

Lars
Forum Admin
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

TerjeV

Det var også fornuften med renhold og behov for å kjøre 160km hver dag som gjorde at jeg landet på Grå uten å ha sett den i virkeligheten. Å se den ute i overskyet vær på torsdag omvendte meg helt. Ønsker nå å gå til den andre ytterligheten (sort). Vet noen om det er mulig å endre farge med min status (nedenfor)?
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

valvolainen

Det tror jeg nok burde gå fint.
Men dess før du sender en mail......

turbolurbo

Jeg er skikkelig i tvil om jeg skal velge hvit eller Pearl White. Er det noen som har sett begge disse live?
Jeg har personlig best erfaring fra helt hvite biler, men ser mange skryter av PW. Jeg har ikke sett noen av disse i levende live.
2019 TM3P

glaserud

<jedi-mind-trick>Du vil ikke ha perlehvit</jedi-mind-trick>
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

turbolurbo

Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 15:28
<jedi-mind-trick>Du vil ikke ha perlehvit</jedi-mind-trick>

Hoho, der ble jeg overbevist ;)

Har lest litt på TMC og der sier noen at PW har en litt "yellowish tint". Har sett en del japanske biler med pearl white som jeg ikke liker..
2019 TM3P

glaserud

Når det gjelder perle, så reflekterer de lyset, og den kan nok ha litt gult i seg. Eller blått. Eller grønt. Eller hvilken farge micaen velger å vise deg. Jeg valgte perlehvit fordi jeg synes det var et fint spill i den, samtidig som jeg lurer på om hvit ikke-metallic blir litt "flat". Men ja, du kan risikere at PW er mindre hvit enn hvit er.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

turbolurbo

Takk for utfyllende svar. Stemmer bra med mine betraktninger.

Tror jeg beholder plain hvit inntil videre, og putter differansen i TSLA-aksjer :)
2019 TM3P

OW

Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 10:48
Når det er sagt: Jeg har ikke sett så mange bilder av perlehvit som jeg har direkte likt. Men da jeg fikk se bilen i levende live på Alnabru? Solgt. :)

+1

perlehvit var aldri i tankene før vi så den i Oslo. Både kona og jeg likte veldig godt fargen og kontrasten med "sort" glasstak, sort interiør og cf spoiler. Andrevalget er nok grå, men det ble altså perlehvit :)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

PHsigP85

Sitat fra: OW på lørdag 10. august 2013, klokken 17:12
Sitat fra: glaserud på lørdag 10. august 2013, klokken 10:48
Når det er sagt: Jeg har ikke sett så mange bilder av perlehvit som jeg har direkte likt. Men da jeg fikk se bilen i levende live på Alnabru? Solgt. :)

+1

perlehvit var aldri i tankene før vi så den i Oslo. Både kona og jeg likte veldig godt fargen og kontrasten med "sort" glasstak, sort interiør og cf spoiler. Andrevalget er nok grå, men det ble altså perlehvit :)

+2

Valget stod mellom signature red eller signature red. Syns den var lekker. Så kom vi på eventen i våres og der sto en perlehvit og solte seg. Dermed var vi også solgt og fargevalget enkelt.

Så igjen en PW utenfor lokalene på Alna tidligere denne uken og angrer definitivt ikke. Syns den fortsatt er lekker!

Eneste jeg "reagerte" på var hvor stor bilen så ut i forhold til både sorte og sig.reds som også var klargjort. Uten at det gjør noe fra eller til, selvfølgelig. Bare en observasjon.

Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

laumb


Sitat fra: turbolurbo på lørdag 10. august 2013, klokken 15:21
Jeg er skikkelig i tvil om jeg skal velge hvit eller Pearl White. Er det noen som har sett begge disse live?
Jeg har personlig best erfaring fra helt hvite biler, men ser mange skryter av PW. Jeg har ikke sett noen av disse i levende live.

Jeg valgte flat hvit fordi jeg så multicoat hvit i virkeligheten og synes den var for gul. Så litt ut som om det var ørkenstøv i lakken.

At bilen ser større ut med hvit er kjærkomment - da ser den I HVERT FALL ikke ut som en liten elbil. :)

glaserud

P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA